רוצח נתפס בזכות תוכנה לזיהוי פנים שזיהתה פנים מתות

אדם בסין שנאשם ברצח נתפס לאחר שתוכנת זיהוי הפנים של חברת הלוואות התריעה על ניסיונו לסרוק פנים של אדם מת כשהגיש בקשה להלוואה

אדם שנאשם ברצח של חברתו בדרום מזרח סין נתפס לאחר שתוכנת זיהוי פנים התריעה על ניסיונו לסרוק פנים של אדם מת כשהגיש בקשה להלוואה – כך דווח בעיתון הסיני שיאומן איבנינג ניוז.

לדברי אנשי המשטרה במחוז פוג'יאן, הרוצח בן ה-29, זאנג, נתפס בדיוק כשניסה לשרוף את הגופה בחווה מרוחקת, אבל הם קיבלו הודעה מחברת הלוואות מקוונת לאחר שתוכנת האימות שלה זיהתה כי אין סימנים לתנועות עיניים בפניה של הקורבן.

זאנג חשוד שחנק את חברתו עם חבל בעקבות ויכוח כספי, שבו היא איימה לעזוב אותו. לאחר הרצח הוא נמלט כשגופתה בתא המטען של מכונית שכורה. הוא גם נאשם שהתחזה לקורבן בחשבון ה-WeChat שלה כדי לבקש חופשה ממעסיקיה.

לדברי המשטרה, כשהגיע לעיר מגוריו למחרת, הוא ניסה להגיש בקשה להלוואה באמצעות אפליקציה בשם Money Station, שעושה שימוש בתבונה מלאכותית כדי לאמת את זהות המבקש, שנדרש למצמץ בעיניו תוך כדי התהליך. ואולם הטכנולוגיה, כאמור, לא זיהתה תנועות עיניים.

הכשל בתהליך האימות הוביל את אנשי חברת ההלוואות לערוך בדיקה ידנית של התמונה שצולמה בתהליך האימות, ואז הם ראו "חבורות על פניה של הקורבן וסימן אדום עבה סביב צווארה". תהליך האימות כלל גם זיהוי קולי, ובו זוהה בבירור קול של גבר ולא של אישה. הדיווח שלהם הוביל, כאמור, לתפיסתו.

זאנג נאשם גם, כי גנב מחשבון הבנק של הנרצחת סכום של 2,400 דולר, ושיקר להוריה שהיא "יוצאת לכמה ימים נוספים כדי לנוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים