מאסק הודיע: תומך ביאנג – המתמודד לייצוג הדמוקרטים במירוץ לנשיאות ארה"ב

המיליארדר והיזם המפורסם אילון מאסק, שנראה כקפיטליסט שמאמין בעבודה קשה למען הצלחה, הודיע על תמיכתו ביאנג אחרי שזה קרא למדינות שבמסגרתה תצטרך המדינה לדאוג להכנסה בסיסית לכל אדם, בגלל שרובוטים ו-AI יתפסו מקומות עבודה אנושיים

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

אילון מאסק, יזם ההיי-טק הדומיננטי, שהוא גם מנכ"ל ומייסד החברות טסלה וספייס-איקס, פרסם אתמול (ש') בטוויטר ציוץ שבישר לעולם כי הוא תומך במועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, אנדרו יאנג.

בציוץ שלו יאנג הביע את אמונתו בחשיבותה של אי הסכמה ובפתיחות לפלורליזם בדמות דעות של אנשים אחרים וכתב: "אני לא מצפה מאנשים שיסכימו איתי על הכל – זה יהיה מוזר. התקווה העיקרית שלי היא שאנשים סומכים על כך שאני מנסה לפתור בעיות ואני פתוח לגישות שונות – במיוחד אם הנתונים מונעים בכיוון מסוים. שינוי דעתו של האדם אינו דבר רע".

הציוץ של מאסק הגיע למעשה כתגובה לפודקאסטר האמריקני והפרשן הפוליטי, דן קרלין, שהגיב להצהרות של יאנג בלעג וכתב: "כמה מוזר שזה נחשב דבר חדשני לומר", מה שהקפיץ את מאסק להגיב בתוך שש דקות ולהודיע: "אני תומך באנדרו יאנג".

1,000 דולר בחודש לאדם בגלל האוטומציה

ליאנג יש קשרים הדוקים עם עמק הסיליקון והוא בכיר בהיי-טק לשעבר, אשר נכלל בין שני תריסר מתמודדים שמתחרים על המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, כשהבחירות עצמן יתקיימו ב-2020. על פי ווקס, יאנג הוא המועמד התשיעי לנשיאות מבין המתמודדים במפלגה, שהעפיל לשלב הדיבייט הצפוי בספטמבר ובאוקטובר, ויחד איתו יתמודדו ראש בראש על התואר הנכסף ועל הובלת המפלגה גם בטו או'רורק, איימי קלובשר, קמלה האריס, פיט בוטיג'ג', קורי בוקר וכן המתמודדים המעט יותר מוכרים לנו הישראלים, ג'ו ביידן, ברני סנדרס ואליזבת וורן.

עיקר תשומת הלב שיאנג משך עד כה הגיע מקריאתו להחלת תשלום הכנסה בסיסית אוניברסלית (UBI) לכל אזרח, שמהווה קריאת בסיס בקמפיין שלו. מדובר על הצעה שהמדינה תשלם 1,000 דולר בחודש לכל אמריקני מעל גיל 18, וזאת במטרה להילחם באובדן מקומות עבודה בגלל אוטומציה.

השפעות הבינה המלאכותית והצורך באבטת הכנסה לבני אנוש

באופן מפתיע, ההצעה הזו של יאנג מוצאת חן בעיניי מאסק, על אף היותו סוג של טייקון טכנולוגיה ויזם בלתי נלאה שידוע גם כוורקוהוליק שעובד עד צאת הנשמה למען הצלחותיו.

לפי CNBC, מאסק אמר בעבר שהוא מאמין ש-UBI עשויה להידרש אם הבינה המלאכותית תכלה בסופו של דבר יותר מדי משרות אנושיות. באמצע יוני מאסק צייץ על כך את דעתו, ובנוסף אמר בראיון כי "יש סיכוי די טוב שנגיע למצב של הכנסה בסיסית אוניברסלית, או משהו כזה, בגלל אוטומציה. כן, אני לא בטוח מה עוד היא (ה-AI – ג"פ) תעשה, אבל חושב שזה מה שיקרה".

בינה מלאכותית. צילום: Phonlamaiphoto/BigStock

בינה מלאכותית. צילום: Phonlamaiphoto/BigStock

באמירתו זו רמז מאסק לדברים שכבר אמר בעבר על כך שהבינה המלאכותית תתפתח כל כך עד שלא רק שתותיר את בני האדם מאחור, אלא שהיא אף עלולה לסכן את האנושות כולה , בין השאר אם יעשה בה שימוש בשדה הקרב.

אולי לשם התמודדות נוספת עם התופעות שמהן מאסק חושש, באחרונה נודע כי הוא מתקדם עם חברה אחרת שלו, נוירלינק שמה, ליצור טכנולוגיה דמוית סייבורג (Cyborg – הכינוי המקובל לישות שמכילה מרכיבים הן ביולוגים והן מלאכותיים מטבעם), שהיא בעצם אדם בעל תכונות AI מובנות בתוכו, ודמות שנחשבה בדיונית לגמרי עד לא מזמן.

בין אם מאסק והמיזם המסוים הזה שלו יצליחו – אם לאו – מה שבטוח הוא שהמיליארדר ,ששקוע עד צוואר ביוזמות היי-טק חדשניות ומרתקות, מכיר היטב את תחום האינטליגנציה המלאכותית ויודע שמשרותיהם של אנשים באמת יעלמו עקב חדירתה ההולכת ומתרחבת לעולמנו.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים