בכירה שפוטרה מטינדר בתביעה: "המנכ"ל לשעבר תקף אותי מינית"

רוזט פמבאקיאן, סמנכ"לית השיווק והתקשורת של אפליקציית השידוכים, הדגישה בעבר כי פוטרה משום שדיווחה לחברה כי הותקפה על ידי מנכ"ל טינדר באותם ימים, גרגורי בלאט ● בטינדר טענו שבלאט בסך הכל השתתף ב"התרפקות בהסכמה", אז כעת פמבאקיאן תובעתם אותם

אפליקציית השידוכים טינדר. צילום: BigStock

רוזט פמבאקיאן, סמנכ"לית השיווק והתקשורת לשעבר של אפליקציית השידוכים טינדר, שפוטרה ב-2018, טוענת כבר מזה זמן כי המנכ"ל לשעבר, גרג בלאט, "גישש והטריד אותה מינית" במסיבת חברה במלון בבוורלי הילס, אך כעת הגישה נגדו ונגד שירות ההכרויות מאץ' גרופ וחברת האם של טינדר, IAC, תביעה רשמית בנדון.

בתביעה, שהוגשה בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס ביום ג' שעבר, נטען כי המנכ"ל לשעבר של מאץ' גרופ וטינדר תקף מינית את פמבאקיאן במסיבה שנערכה בשנת 2016. פמבאקיאן גורסת כי בלאט ניגש אליה באירוע והעיר כלפיה הערות בעלות אופי מיני, למשל כמו: "עומד לי בכל פעם שאני רואה אותך". כמו כן, לדבריה, הוא הציע לה: "בואי נצא מכאן". פמבאקיאן אמרה שהלכה עם שני חברים לעבודה לחדר של המלון בקומה העליונה, רק בכדי להתרחק מבלאט, אך טענה שהבוס שלה הגיע בכל זאת גם לשם.

עוד נטען בכתב התביעה כי בלאט נכנסה לחדר המלון שבו שהתה ו"מיד הלך הישר" לסמנכ"לית שבאותם ימים הייתה כפופה לו, ושישבה על המיטה. על פי דבריה, בלאט משך אותה לאחור, כך שתשכב לצידו ו"התחיל לגשש בכוח את שדיה של פמבאקיאן ואת הירכיים העליונות, ולנשק את כתפיה, צווארה וחזה – והכל ללא הסכמתה". גם לאחר שחילצה את עצמה מהמצב, בלאט ניסה, לכאורה, לגעת בה שוב.

לדבריה, שני עמיתיה מטינדר, שאחד מהם היה עוזרו של בלאט, היו עדים לאירוע החמור, שמקרים שכמותו זוכים באחרונה לגינוי גורף וחריף, עקב קמפיין MeToo# הוויראלי שטלטל את הרשתות החברתיות ושעורר שינוי תודעתי נרחב בנדון.

הטרדה ותקיפה מהבוס? קמפיין MeToo# שינה את התודעה ואולי גם את המצב. צילום אילוסטרציה: BigStock

הטרדה ותקיפה מהבוס? קמפיין MeToo# שינה את התודעה ואולי גם את המצב. צילום אילוסטרציה: BigStock

מסקנות החקירה הפנימית: "התרפקות בהסכמה"

את התלונה הראשונה על ההטרדה, לכאורה, הגישה פמבאקיאן לטינדר – שנשלטת בידי חברת האם IAC, אשר נמצאת כשלעצמה בשליטת איל התקשורת בארי דילר. החברה ערכה תחקיר פנימי, שהסיק כי ההתנהגות הייתה "התרפקות בהסכמה", כך סיפרו עורכי דינה. אחרי זמן מה היא פוטרה.

פמבאקיאן הצטרפה באוגוסט 2018 לתביעה מטעם עובדים אחרים כנגד החברות, וכולם טענו כי פוטרו מטינדר מטעמים שונים ושלא כחוק ותבעו מהחברה 2 מיליארד דולרים כפיצוי.

מאץ' גרופ הכחישה כי פמבקיאן פוטרה כנקמה על כך שדיווחה על בלאט, שעזב את כהונתו כמנכ"ל החברה ב-2017, ואמרה כי בחקירה עצמאית עולה כי אין כל הפרה של החוק או מדיניות החברה, כך לפי הודעת מועצת המנהלים.

יצוין כי המנהלים האחרים של טינדר תבעו את Match ו-IAC בגין עוול שנגרם להם, בהתבסס על אופציות שקיבל המייסד במשותף והמנכ"ל לשעבר של טינדר, שון ראד. לטענתם, למרות ההסכמים החוזיים, כשזה הגיע לתשלום, הם נדחו ביעילות על ידי שלל טריקים שביצעה החברה. "באמצעות הטעיה, בריונות ושקרים מוחלטים, IAC ו-Match גנבו מיליארדי דולר מעובדי טינדר", צוטטו התובעים בהצהרה לתקשורת.

בין התובעים בתיק הזה, שטרם הוכרע, נכללים שלושת המייסדים – ראד, ג'סטין מאטין וג'ונתן באדין, כמו גם כמה מנהלים שאף להם ניתנו אופציות למניות החברה. פמבאקיאן, אגב, פרשה מתביעה זו.

הנתבעים במקרה החדש לא הסכימו להגיב לתקשורת על הדברים. 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים