"המשימה הקשה בחיים: לשלב מה שאני עושה עם מה שאני אוהב"

כך אמר פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, לקהל שנכח בהרצאתו על מוטיבציה והעצמה עצמית ● הנמר סיפק לשומעיו המסוקרנים שלל תובנות מחכימות לחיים, אחרי שהציג עצמו כ"מאמנטור" - הלחם המילים מאמן ומנטור - ש"מחד בודק מה מתאים למאומן, ומאידך, מדריך אותו כיצד להגיע ליעד"

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: אמיר גנות

"ההגדרה בשפה היפנית ל'קשה' היא 'לא בלתי אפשרי'. הכי קשה זה לעשות שינוי בחיים. הדרך לממש את עצמכם בצורה המיטבית היא לשלב את מה שאתם ואתן עושים ועושות – עם מה שאתם ואתן אוהבים ואוהבות", כך אמר פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

הנמר הרצה על מוטיבציה. הרצאתו, בהשתתפות קהל של יותר ממאה וחמישים איש, נערכה היום (ד') בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

"אני מאמנטור", אמר, "שזה הלחם המילים מאמן ומנטור – מחד בודק מה מתאים למאומן, ומאידך, מדריך אותו כיצד להגיע ליעד. אני בן 72 שנים, חי ונושם את תעשיית ההיי-טק וה-IT זה 54 שנים, החל מממר"ם, עבור כמנהל שיווק ומכירות ביבמ ישראל וכלה באנשים ומחשבים, אותה הקמתי עם דליה אסיא-פלד הקוסמת, אשתי, ב-1981. בין השאר, אני מרצה ומנחה בחברות ובארגונים איך להפוך ליזם מועצם".

"הנמר", אמר, "הוא השם השלישי שלי. את הראשון, ישראל, קיבלתי מהוריי, ואת השני, פלי, מאשתי".

הוא הקריא בפני הקהל את תפילת הנמר: "הנמר: כל בוקר מתעורר וקם, מחייך לעולם מחבק את כולם, מתנתק דומם, מתפעל נפעם, מתמסר לכולם ושואג בקול רם: 'אני חי וקיים'". הוא הסביר כי משמעות התפילה היא "שאני הוא האחראי לבחירותיי בחיים. צריך להתנתק מהפחדים מהעתיד ומהחרטות של העבר, הבלתי ניתן לשינוי, צריך להתנתק מהאגו. אני עובד ומבלה – אם לא הייתי מבלה, הייתי מתבלה. כל חיי אני עוסק במו"פ – מעקב ופיתוח התנהגות בני אדם".

"ראשי התיבות של נמר", אמר, "הם נמרץ, מתמיד ורעיונר. נמרץ, זה גם נמר-רץ, צריך לרוץ כי ההזדמנויות נעלמות. אם אתה לא נמרץ, אתה נמחץ. ההתמדה היא הכי קשה, אם אתה לא מתמיד אתה 'מת מיד'. אחוז ההצלחה בציד של הטורפים החתוליים עומד על 5% בלבד. למרות שהם מהירים יותר מהקורבנות שלהם, מסתווים טוב יותר – הם נכשלים ב-95% מניסיונות הציד".

פלי הנמר המאמנטור

פלי הנמר המאמנטור

להסתדר במעגלי האמ"ת 

לפי הנמר, "כולנו מסתובבים במעגלי האמ"ת – אני, משפחתי ותעסוקתי. עלינו להסתדר עם שלושת המעגלים הללו, ולזרום בכולם".

"מטרת הנמר בחיים, היא להיות אדם טוב יותר", ציין, "עליו להתמסר: אנשים טובים יותר מתמסרים. בעולם החיצוני, אין לנו שליטה על כל הדברים הפיזיים שלא קשורים בנו. התשובה לשאלה 'מה המצב?' היא 'הרוב בסדר – בשאר אני מטפל'. הדגש הוא עליי. אני מטפל – ולא מישהו אחר. גם בעולם הפנימי אין לנו שליטה, למעט ההערכה העצמית שלנו, ולכן עלינו לתפוש את עצמנו באופן חיובי".

"זה שאני נכשלתי, אין פירושו שאני כשלון", ציין הנמר. "בפולקלור מפורסם שלממציא תומס אלווה אדיסון לקח אלף פעמים לערוך ניסויים, עד שהוא מצא את העובי הנכון לחוט הלהט במנורת הליבון שפיתח. 'איך שרדת אלף כשלונות?' הוא נשאל והשיב 'לא נכשלתי ולו פעם אחת. כל פעם זה היה ניסיון חדש'. החיים הם לא כמה מהר רצת, כמה גבוה קפצת – אלא איך אתה חוזר למסלול. אמרו חז"ל: 'שבע ייפול צדיק וקם ורשעים יכשלו ברעה'".

"הנמר מחליט מהר ומתחרט לאט", הסביר, "מחיר תיקון הטעות בפניה לא נכונה בצומת, נמוך יותר מאשר להיתקע בה, 'דחית – בכית'. העולם נחלק לשלושה סוגי אנשים: המתקתק, שעושה הכל מהר; השני, המדקדק, הבודק הטרחן; והשלישי, סתם, דרעק. המנהל מצוות את עובדיו – המתקתק ימכור וישווק, המדקדק יספק, ואת שניהם יחבק, ואילו את הדרעק, שהכל הוא דופק – הוא זורק".

פלי הוסיף וסיפר ש"רש"י מספר שהפועל היחידי בתנ"ך שניתן לקרוא הפוך הוא 'ונתנו'. אם תיתן – תקבל. תיזום לתת, אל תתנה את הנתינה בקבלה".

"בחירה", ציין הנמר, "זה לא בריחה. גם בריחה היא בחירה, פסיבית. את שני הדברים הכי חשובים בעולם איננו בוחרים – הורינו וילדינו. הכי חשוב לבחור בחיים – בריאות. הרמב"ם פירש כי ראשי התיבות של בריאות הם 'בולם רוגזו, ימעיט אוכלו וירבה תנועתו'. אם העולם הוא ג'ונגל, תהיה נמר – כי זברה וג'ירפה גומרות בצלחת של מישהו אחר. העולם מתאפיין באי-ודאות, ולכן, רק הנמר ישרוד".

"בכל אינטראקציה עם אדם", סיכם הנמר, "אל תחפש הבנה, אלא קודם תן מתנה. הבא חמלה, לצד הכל"ה, שהיא ראשי תיבה של הערכה, כבוד לזולת, הדדיים. לסיכום: אל תחפש את עצמך – המצא את עצמך, כי הכל בידך".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איש שלום

    שההרצעה הייתה על : מוטיבציה והערצה עצמית

אירועים קרובים