מיקרוסופט משקיעה מיליארד דולר ב-OpenAI – בשותפות רב שנתית חדשה

OpenAI הוקמה לפני שלוש שנים על ידי אילון מאסק, סם אלטמן ואחרים במטרה לבצע מחקר ופיתוח שינווט בינה מלאכותית לכיוון "ידידותי יותר" לאנושות ● השת"פ החדש נועד לקידום מה ששתי החברות מכנות 'בינה מלאכותית כללית', או AGI

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

מיקרוסופט ו-OpenAI הודיעו על שיתוף פעולה במסגרתו תשקיע הראשונה סכום של מיליארד דולרים בפעילות של OpenAI, במטרה לקדם את השימוש ב-Azure במערכות בינה מלאכותית בקנה מידה גדול, כולל יצירת פלטפורמת חומרה ותוכנה מלאה, עם פיתוח טכנולוגיות מחשוב על עבור Azure לקידום מה ששתי החברות מכנות בינה מלאכותית כללית, או AGI.

OpenAI היא חברה שהוקמה לפני כשלוש שנים בידי משקיעים כמו אילון מאסק וסם אלטמן, המשמש כמנכ"ל החברה, כדי לעזור לפתח יוזמות לשימושים אחראיים בבינה מלאכותית, וכדי למנוע סיכונים שיכולים לנבוע מפיתוחים לא אחראיים – כאלה שיכולים אף, כפי שחזה בזמנו מאסק, לגרום נזק לאנושות.

בינה מלאכותית. צילום: Phonlamaiphoto/BigStock

בינה מלאכותית. צילום: Phonlamaiphoto/BigStock

AGI, לפי OpenAI, תספק כלים שיכולים לפתרון בעיות בדרך משולבת, תוך בדיקה מכמה היבטים, כולל יכולת לבדוק קישורים לרוחב דיסציפלינות שונות בדרך שאף אדם לא יכול לבצע, עם יכולת עיבוד רבת-מדדים.

"היצירה של AGI תהיה ההתפתחות הטכנולוגית החשובה ביותר בהיסטוריה האנושית, עם פוטנציאל להגדיר את המסלול של האנושות. המשימה שלנו היא להבטיח ש-AGI תהיה טכנולוגיה שתטיב עם כל האנושות, ואנחנו עובדים יחד עם מיקרוסופט כדי לבנות את היסודות של מחשוב העל עליו נבנה את AGI", אמר אלטמן בהודעה לעיתונות.

בעקבות ההסכם, OpenAI תעביר לענן של מיקרוסופט את כל השירותים שהיא מציעה, והיא תשמש בו כדי ליצור טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות, ומיקרוסופט תשמש עבורה כשותפה מועדפת למסחור של הטכנולוגיות החדשות הללו.

"בינה מלאכותית היא הטכנולוגיה הטרנספורמטיבית ביותר בעידן הנוכחי, ויש לה את הפוטנציאל לעזור לפתור רבים מהאתגרים הלוחצים ביותר של העולם. בשילוב של הטכנולוגיה פורצת הדרך של OpenAI עם טכנולוגיות מחשוב העל של Azure AI אנחנו שואפים לדמוקרטיזציה של הבינה המלאכותית – תוך כדי שאנחנו שומרים על שימוש בטוח, כדי שכולם יוכלו ליהנות מזה", אמר סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים