בפעם הראשונה: קורס הגנת סייבר לאנשים עם מוגבלויות

הקורס, בהובלת ובמימון מערך הסייבר הלאומי ומשרד העבודה והרווחה, נפתח היום (ב') וכולל הכשרה תיאורטית ומעשית של 16 תלמידים ותלמידות על הרצף האוטיסטי להיות בקרי SOC - מרכז הגנה אופרטיבי

צילום אילוסטרציה: BigStock

היום (ב') נפתח קורס ראשון בישראל להגנת הסייבר המיועד לאנשים עם מוגבלויות. את הקורס מובילים ומממנים מערך הסייבר הלאומי ומשרד העבודה והרווחה. במחזור הראשון שלו משתתפים 16 תלמידים ותלמידות על הרצף האוטיסטי בגילאי 21 ומעלה.

הקורס נפתח ביוזמתו של רם לוי, מנכ"ל קונפידנס. לוי פנה למערך הסייבר הלאומי בהצעה להרחיב את מעגל העוסקים המקצועיים בהגנת סייבר, על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בתחום, שהביקוש לעובדים בו רק הולך וגדל. בממשלה אימצו את היוזמה והחליטו, כאמור, להוביל ולממן אותה.

הלימודים יארכו כחודש וחצי ויכללו הכשרה תאורטית של כ-250 שעות, לצד הכשרה מעשית. ההכשרה התאורטית תתבצע באמצעות משרד העבודה והרווחה במכללת שיא סקיוריטי ללימוד מקצועות הסייבר וזו המעשית תיעשה בליווי מנטור מקצועי מטעם החברות שנרתמו למהלך, בהן, בין היתר, חברת החשמל, פייסבוק ישראל, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, IPSEC, יבמ ישראל וקונפידנס. ההכשרה תתמקד באחד המקצועות המבוקשים ביותר בתחום הגנת הסייבר: בקר SOC – מרכז הגנה אופרטיבי.

הקורס התאורטי מבוסס על תכנית בינלאומית של סיסקו בשם CCNA Cyber OPS והוא כולל שלושה חלקים: יסודות המחשב, כמו סיסטם ותקשורת; יסודות עולם הסייבר; ולימוד המקצוע עצמו. המרצה הראשי בו הוא יקי בן ניסן, מנהל תחום ומרצה בכיר במכללת שיא סקיוריטי, שבחר במשתתפי הקורס לאחר שראיין עשרות מועמדים.

בתום תקופת ההכשרה ייגשו התלמידים למבחן הסמכה של מערך הסייבר הלאומי והמסיימים אותו בהצלחה יקבל תעודת מוסמך לתחום הגנת הסייבר. המוסמכים והמוסמכות ייקלטו כל אחד מהם בארגון שליווה אותו במהלך ההכשרה לפרק זמן מסוים, לצבירת ניסיון תעסוקתי, וחלקם אף עשויים להיקלט למסגרת עבודה קבועה באותו הארגון.

"אנשים עם מוגבלויות הם לעתים בעלי כישורים גבוהים מהנורמה"

אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי, אמר כי "חלק ניכר ממי שמוגדרים כ-'אנשים עם מוגבלויות' הם בעלי יכולות תפקודיות גבוהות, ולעתים הם גם בעלי כישורים גבוהים מהנורמה בחלק מהתפקודים היום-יומיים הטיפוסיים".

לדברי אריאל חובב, ראש מחלקת אסדרת מקצועות במערך הסייבר הלאומי, "כשבוגרי הקורס ישתלבו בשוק העבודה, נצליח לסגור מעגל שלם של תרומה לקהילה, הגברת הפריון במשק וחיזוק עמידות בתחום הסייבר במשק הישראלי".

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נטלי

    מהממים ! כל הכבוד על היוזמה הברוכה

  2. ליליה

    איפה מתקיים קורס ואיך אפשר להרשם מתעניינת בשביל בני אספרגר אם יש עזרה אחרי קורס בחיפושים עבודה בתחום

  3. אריק פרידמן

    איך אפשר להירשם לקורס הבאה ? תודה

  4. יהודית

    רעיון מקסים . כל הכבוד ליוזמה הזו. אני בטוחה שתוך זמן קצר יתברר שזו השקעה חכמה ויהיו לה תוצאות נוכחות

אירועים קרובים