קנס של 242 מיליון יורו לקוואלקום מהנציבות האירופית לתחרות

הקנס הוטל על קוואלקום בשל ניצול מעמדה הדומיננטי בשוק כדי להגדיל את נתח השוק שלה ● מכרה שבבים במחירים שנמוכים מעלות הייצור שלהם במטרה לחסל את המתחרה אייסרה

שנה מוצלחת והתמודדות מול אתגרים

יצרנית השבבים קוואלקום תצטרך לשלם לאיחוד האירופי קנס בגובה של 242 מיליון יורו (כ-271 מיליון דולר), בגין שימוש בפרקטיקות אסורות כדי לקדם את מכירות המודמים לטלפונים שלה. מדובר בהחלטה לגבי חקירה שעל קיומה נודע בשנה שעברה, והיא מתייחסת למהלכים נגועים שבהם נקטה החברה לפני כעשר שנים כדי לגרום למתחרה בשם אייסרה (Icera) לצאת משוק המודמים לטלפונים.

לפי ההודעה הרשמית, שפורסמה גם בטוויטר על ידי מרגרט וסטאגר, הנציבה האירופית לתחרות הוגנת, הנציבות מצאה, כי קוואלקום מכרה שבבי פס בסיס – השבבים המאפשרים לטלפונים להתחבר למעשה לאינטרנט – במחירים שנמוכים מעלות הייצור שלהם במטרה לחסל את המתחרה אייסרה. לפי הדו"ח, מדובר במכירת מודמים לשתי חברות במיוחד: וואווי ו-ZTE הסיניות, החברות שהממשל האמריקני מנהל נכון להיום על גבן את מלחמת הסחר מול סין.

ההתנהגות האסטרטגית של קוואלקום מנעה תחרות וחדשנות בשוק, והגבילה את הבחירה של הלקוחות בסקטור עם דרישה ענקית ופוטנציאל לטכנולוגיות חדשניות.

הבקשה לדון בעניין הוגשה בידי אייסרה ב-2015 והיא מתייחסת למכירות מודמים שביצעה קוואלקום בין השנים 2009 ל-2011, אז נתח השוק שלה עמד על כ-60%, כמעט פי שלושה מהמתחרה שנמצאה אחריה. לדבריה, הסיבה שקוואלקום הורידה מחירים באופן משמעותי הייתה, שאייסרה הציגה מודמים שמציעים ביצועי העברת נתונים עדיפים ומתקדמים יותר. אייסרה נרכשה בידי NVIDIA במאי 2011 תמורת 367 מיליון דולרים, וזמן קצר לאחר הגשת התביעה היא נסגרה בפועל בהחלטה של החברה לצאת מהשוק הזה.

קוואלקום, שלא במפתיע, הודיעה כי היא תילחם בהחלטה ותגיש ערעור, והודיעה כי מדובר ב-"תיאוריה סיפורית". היא גם הודיעה שהיא תספק ביטחונות לתשלום הקנס כל עוד הערעור יהיה בדיון.

"הנציבות חקרה במשך שנתיים מכירות לשני לקוחות, וכל אחת מהחברות הללו אמרה שהיא העדיפה את השבבים של קוואלקום לא בגלל המחיר, אלא בגלל שהשבבים שהמתחרה הציעה היו נחותים מבחינה טכנית. החלטה זו אינה נתמכת בחוק, בעקרונות כלכליים או בעובדות השוק, ואנחנו מחכים לערעור להפיכת ההחלטה", אמר דון רוזנברג, סגן נשיא ביצועי ויועץ משפטי ראשי בקוואלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים