איפה יוקם מגדל ההיי-טק הכי גבוה בשרון?

קרן הנדל"ן ריט1 וחברת ס.ע.ן זהב הכריזו אתמול על הקמת פארק היי-טק ענק, בשטח של 350 אלף מ"ר, ברעננה ● הפארק יכלול מגדל בן 30 קומות, וכן שטחי מסחר, בית מלון, בידור ושירותים ● המבנים במתחם אמדוקס, שיהוו חלק מהפארק, ישופצו ויורחבו

מימין: שמואל סייד, מנכ"ל ריט1; חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה; ומאיר נגה, מנכ"ל ס.ע.ן זהב. צילום: ינאי רובחה

פארק היי- טק חדש, על שטח של 350 אלף מ"ר, יוקם בתוך שלוש שנים בדרום מזרח רעננה, במתחם אמדוקס. הפארק יכלול מגדל בן 30 קומות, שיאכלס חברות היי-טק ושירותים. יהיה זה מגדל המשרדים לחברות טכנולוגיה הגבוה ביותר באזור השרון.

את הפארק מקימות קרן הנדל"ן המניב ריט1, בהובלת שמואל סייד ודרור גד, וס.ע.ן זהב – חברה יזמית קבלנית, בשליטת משפחות גנות וגולד. בטקס ההכרזה על הפארק, שנערך אתמול (א'), השתתפו מנהלי החברות היזמיות, ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ראשי מערך הנדל"ן של בנק לאומי ובכירי ענף הנדל"ן.

כחלק מהפרויקט, יעברו המבנים הקיימים כיום במתחם אמדוקס, שכוללים את המשרדים שלה, כמו גם של מיקרוסופט וחברות אחרות, שיפור ושדרוג, ויתווספו להם עשרות אלפי מ"ר חדשים של משרדים ומסחר.

אמדוקס ומיקרוסופט הן שתי חברות העוגן במתחם זה, וכל אחת מהן, מסיבה אחרת, עומדת לפנות אותו. אמדוקס עוברת לאזור התעשייה הצפוני של רעננה ואילו מיקרוסופט צפויה לפנות את משרדיה בקיץ הקרוב, עם השלמת בניית המתחם החדש של החברה בהרצליה פיתוח, שיכלול גם את מרכז הפיתוח וגם את משרדי המכירות והשיווק היושבים כיום ברעננה.

מנכ"ל ריט1, שמואל סייד, מסר כי הפרויקט החדש ברעננה, שייקרא Infinity Park, ייבנה ממספר שלבים: בשלב הראשון יוקם מגדל בן 30 קומות, על שטח של 58 אלף מ"ר. המגדל מתוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון. במקביל, ייבנו בפארק כ-10,000 מ"ר נוספים, הכוללים מסחר, פנאי ובילוי.

השלב הראשון של הפרויקט צפוי להסתיים בסוף 2022, עם מעבר אמדוקס. הקמפוס של החברה ישופץ ויהפוך ל-Infinity Campus , המורכב מארבעה בניינים בני 10 קומות, שכל אחד מהם יכלול שטח של 10,000 מ"ר, ובנייןInfinity Plaza , ובו קומות גדולות ומרווחות, שיועדו בעיקר לחברות גדולות ובוגרות. הבניין יכלול 50 אלף מ"ר של מרחבי עבודה.

חדר כושר, אמפיתיאטרון ושדרה ירוקה

במתחם מתוכננים גם מלון עסקים, חדר כושר, מרכז כנסים ומיני אמפיתיאטרון. את הפארק תחצה שדרה אורבנית ירוקה ותוססת, שעתידה להפוך ללב הפועם שלו, ובו יקומו מסעדות, בתי קפה, דוכני אוכל ועסקים שיציעו שירותים נלווים לרווחת החברות שישתכנו בו. כמו כן, יכלול הפארק שישה דונם של שטחים ירוקים, בעיצובו של אדריכל הנוף הבריטי ג'ון היילנד.

מאיר נגה, מנכ"ל ס.ע.ן זהב, אמר בטקס כי "אחד הדברים החשובים ביותר לחברות היי-טק הוא להיות חלק מאקו-סיסטם טכנולוגי גדול. חברות לא רוצות להרגיש שהן פועלות ממשרדים מבודדים, גם אם הן מחזיקות בניינים עצמאיים משלהן".

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ציין כי העיר תרמה את חלקה לזירוז הפרויקט על ידי שינוי תהליכים וסיוע של מחלקת ההנדסה, כדי לתת מענה לדרישות של החברות ולמנוע עיכובים מיותרים. "אזורי התעשיה בעיר נמצאים בתנופת התחדשות, עם פתיחתן של שתי תחנות הרכבת הפועלות בה, מערכת של כבישים עוקפים וגישה לכבישים מרכזיים – כביש 4 , כביש 2 וכביש 6", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים