ב-14 שעות בלבד: הסטוריז של אווה הגיעו ליותר מ-100 מיליון צפיות

הסדרה, שבה מתארת נערה יהודייה את קורותיה בשואה דרך אותם "סיפורים", מתגלה כאפקטיבית, כאשר יותר ממחצית הצופים הם בני 13-50 ● סייעו לכך שיתופים של הסרטונים על ידי גל גדות, הבית הלבן, בנימין נתניהו ואחרים

תוספות וחידושים. אינסטגרם

כיממה בלבד אחרי שעלו לאינסטגרם, יוזמת הסטורי של אווה -אותה נערה שמתעדת את חייה בזמן השואה בזמן אמת – זוכה לפופולריות רבה, למרות ההסתייגויות. הסיפורים הללו הגיעו ליותר מ-100 מיליון צפיות בתוך 14 שעות בלבד ולחשבון שלהם יש כבר כ-780 אלף עוקבים, נכון לכתיבת שורות אלה.

הסטורי של אווה הוא יוזמה של איש ההיי-טק מתי כוכבי ובתו, מיה, שמבקשים להנגיש את השואה לדור הצעיר באחד הכלים הפופולריים שבהם משתמשים בני הנוער – האינסטגרם. הסרטונים הקצרצרים, שמתבססים על יומן שכתבה נערה יהודייה בת 13 בשם אווה היימן ושפורסם כספר, ממחישים בפני הצופים את מה שעבר עליה באותם ימים נוראים. בסרטונים הראשונים היא נראית חיה את חייה היומיומיים – והשמחים, אבל מתחילה כבר להבין שמשהו רע עומד להתרחש, ולאחר מכן מתוארים את חייה בגטו ובהמשך המלחמה.

התגובות על הסרטונים מתחלקות לשניים: יש רבים שהביעו הסתייגות מהם, בטענה שזוהי לא דרך ראויה להעביר את זיכרון השואה, בעוד שאחרים מברכים על היציאה מחוץ לקופסה והחדשנות שבסטוריז הללו. לטענתם, הם אפקטיביים הרבה יותר מהדרכים שבהן השואה מונצחת כיום.

 

View this post on Instagram

 

Eva.Stories Official Trailer

A post shared by Eva (@eva.stories) on

גל גדות, נתניהו וטראמפ מתגייסים

אחת הסיבות המרכזיות למספרים הצפיות והעוקבים הגבוהים היא העובדה שהם משותפים בחשבונות של סלבריטיז כגון גל גדות, וחשבונות של גופים בולטים ורבי צופים כמו הבית הלבן, שאף קוראים למשתמשים לצפות בסדרת הסרטונים. בין הממליצים על הסטוריז של אווה היה גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כאמור, הסטוריז של אווה פונים בעיקר לבני הדור הצעיר, ואמנם, על פי היוזמים, כמחצית מהצופים בהם עד כה נמצאים בגילאים 13-30. בנוסף, היוזמה זוכה לסיקור תקשורת בולט ברחבי העולם, וכבר פורסמה באמצעי תקשורת ביותר מ-50 מדינות, בהם אמצעי תקשורת מובילים כמו האינדיפנדנט והוושינגטון פוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים