האקתון מרים(מי) במיוחד – לפיתוח טכנולוגיות לאירוויזיון

דוז פואה לטכנולוגיה הישראלית: האקתון שיתקיים בשיתוף כאן ותאגיד השידור האירופי יתקיים בתחילת החודש הבא כדי למצוא פתרונות טכנולוגיים לשיפור חוויית הצפייה באירוויזיון, כולל לאנשים עם מוגבלויות ● אם אתם יזמים וחובבי התחרות, שווה לכם לשקול להשתתף: הזוכים יקבלו כרטיסים לגמר המבוקש

דוז פואה? לא בקרב גולשי ויקיפדיה. אירוויזיון 2019

תל אביב מתכוננת בימים אלה במרץ לאירוויזיון, שיתקיים בעיר בחודש מאי וצפוי להביא לארץ עשרות אלפי תיירים. כחלק מזה, מתוכנן להתקיים בתחילת החודש הבא האקתון בן יומיים לפיתוח פתרונות טכנולוגיים שישמשו את התחרות. ההרשמה לאירוע המסקרן נפתחה היום (ה').

ההאקתון, שנקרא EuroHack, יתקיים ביוזמת BLEE – חברה שעוסקת בארגון האקתונים, בחסות MyHeritage ובשיתוף מיקרוסופט ישראל, תאגיד השידור האירופי וכאן – מפיקי התחרות, כמו גם ארגון חובבי האירוויזיון בישראל (OGAE), רשות החדשנות, ריינהולד כהן ודבי תקשורת.

בתחרות הטכנולוגית ישתתפו כ-150 סטארט-אפיסטים, מקודדים, מעצבים, יזמים ומעריצי האירוויזיון, שיתבקשו במשך 48 שעות לפתור שני אתגרים: שכלול פתרונות הנגישות של המשדרים החיים של האירוויזיון ומקסום חוויית הצפייה בשלביה השונים של תחרות המוזיקה הגדולה בעולם. האירוע יתקיים ב-4 וב-5 באפריל בהאב המפתחים החדש של מיקרוסופט ברחוב דובנוב בתל אביב, והחברה תספק עבור משתתפיו מנטורים מקצועיים וטכנולוגיים מטעמה, פלטפורמה לאפליקציות מבוססות ענן, וכן כלי דטה, בינה מלאכותית, מציאות מעורבת ומחשוב קוגניטיבי.

דוז פואה – גם כאן

בסוף ההאקתון יבחר צוות שופטים, שמורכב מבכירים ומקבלי החלטות של השותפים באירוע, את עשרת הפרויקטים שעמדו בקריטריונים בצורה הטובה ביותר. במהלך שלושת השבועות שאחרי ההאקתון יעבדו הצוותים הנבחרים, בתמיכת המנטורים, על פיתוח הפתרונות שלהם, טכנולוגית ועסקית, במטרה להביא אותם לשלב היישום. עשרת הצוותים יציגו את הפיץ' למיזם שלהם במסגרת אירוע חגיגי שיתקיים ב-30 באפריל. כמקובל באירוויזיון, הצוותים יקבלו ניקוד של בין 1 ל-12 נקודות (להוציא 9 ו-11) ובסוף האירוע יוכתר הצוות המנצח.

הצוותים שעלו לגמר יוזמנו לפגישות המשך עם נציגי איגוד השידור האירופי וכאן על מנת לבחון ביצוע פיילוט של הפתרונות שלהם. בנוסף, חברי הצוות שהגיע למקום הראשון יקבלו חמישה כרטיסים לגמר האירוויזיון, שייערך במוצאי שבת, ה-18 במאי, ואלה שיגיעו למקומות השני והשלישי יקבלו כרטיסים לחצאי הגמר, שיתקיימו בימים שלישי וחמישי שלפני כן.

דביר צנוע ותומר וינשטין, מייסדים שותפים של BLEE, אמרו כי "גם אנחנו, כמו המדינה כולה, נרגשים מקיומו של האירוויזיון בישראל – מדינה צעירה, חדשנית ומלאה בכישרונות. יזמנו אירוע ראשון מסוגו, שבעזרת חוכמתם של המשתתפים בו ניתן מענה לאתגרי קהילת חובבי האירוויזיון בישראל ובעולם. האתגר שלנו הוא להביא את הבשורה והחדשנות הישראלית לכל חלקי הארץ והעולם, ואין לנו ספק שאנחנו מתחילים מסורת שתהפוך לחלק בלתי נפרד מהתחרויות הבאות".

אסא ארבל, מנהל מחלקת מוצרים בכאן דיגיטל, ציין כי "אנחנו מאמינים שההאקתון, שישלב רעיונות יצירתיים וטכנולוגיים ואת הניסיון הרב שיש לנו, יכול להוביל למציאת פתרונות שינגישו תוכן עבור בעלי מוגבלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים