נשים ומחשבים: נעה משיח, איגוד הביטקוין הישראלי

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נעה משיח, מנהלת תפעול באיגוד הביטקוין הישראלי

נעה משיח, מנהלת תפעול באיגוד הביטקוין הישראלי. צילום: ריקי רחמן

שם: נעה משיח.

תפקיד: מנהלת תפעול באיגוד הביטקוין הישראלי.

ותק בתפקיד: שנה וחמישה חודשים.

תפקיד קודם: עורכת תכניות בערוץ הכנסת.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים ובבלשנות מהאוניברסיטה העברית. בשירותי הצבאי הייתי פקידת מבצעים בטייסת קרב בחיל האוויר.

משפחה: גרה בתל אביב עם עמית, בן זוגי, ויאסר, החתול שלנו.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אפילו שאני לא מתכנתת, תמיד היה לי קצת מושג בדברים טכנולוגיים, ולא פחדתי "לחטט" בתוכנות ובמכשירים. הכרתי אנשים דרך האינטרנט עוד כשחשבו שזה מוזר לשוחח עם זרים מהמחשב.

שמעתי על המשרה באיגוד דרך עו"ד יהונתן קלינגר, שאותו הכרתי בעולם "האמיתי", אחרי שראיתי אותו ברחוב ואמרתי לו: "היי, אני קוראת את הבלוג שלך".

מה שמשך אותי להתעסק עם הביטקוין זה שהוא פתרון טכנולוגי אלגנטי לבעיה חברתית-כלכלית. התחברתי לצדדים החברתיים שלו: שבירת מונופול הבנקים והמדינות, פתרונות לחסרי חשבונות בנק והעברת כספים מהירה ברחבי העולם בעמלות מזעריות. בנוסף לזה, הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הזאת והעבודה באיגוד מאפשרת לראות את ההתפתחויות הטכנולוגיות צעד אחר צעד.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? התעשייה, כמו כל מערך הכוחות בעולם המערבי, היא חלק מהפטריארכיה החברתית. באופן מובנה, השיטה מוטה לטובת התבניות שבהן גברים עובדים. הם עיצבו אותה בדמותם. גם אם אין כוונת זדון, אנשים נוטים לרצות להיות בקרבת מי שדומה להם, ובמקרה הזה צריך לעשות מאמץ מיוחד כדי לגייס, לתת מקום ביטוי ולקדם את מי שלא נראה ונשמע כמוני.

בתיכון, נשים טובות לא פחות מגברים במקצועות ריאליים וטכנולוגיים, אבל כשמגיעים להשכלה הגבוהה, רבות מהן לא ממשיכות בנתיב הזה, בין היתר כי אנחנו שומעות כל כך הרבה מסרים מהחברה על מה כדאי וראוי שנלמד, נעשה ונעבוד בו, וכדי לצאת מהתבנית הזאת צריך הרבה כוחות ולא מעט אומץ. מה שבעצם אומרים לנו הוא: "את הולכת ללמוד ואחר כך לעבוד בתור מיעוט, שכל הזמן צריך להוכיח את עצמו. כדי להשמיע את קולך תהיי צריכה לאמץ דפוסי התנהגות גבריים, ויניחו עלייך הרבה הנחות מוטעות ושליליות רק בגלל המגדר שלך". לא ברור מי תרצה לעבוד בתנאים הללו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? למזלי הרב, המעסיקים שלי מבינים את חשיבות נוכחות הנשים בתעשייה, ומנסים לקדם ולדחוף שיהיו יותר מאתנו פה. אישית לא נתקלתי באפליה, אבל אני שומעת רחשים על כך כל הזמן. אפילו בכנס גדול יחסית שהייתי בו השנה נאמרו דברים על ידי נציג מהממשלה שהיו על סף המיזוגניה, וכולנו זענו בחוסר נוחות. הכוונה שלו הייתה להגיד שאין מספיק נשים בתעשייה, אבל הוא אמר את זה באופן עקום.

בנקודה הזאת יש מן האמת: בתעשיית הקריפטו, הנוכחות הנשית לצערי לא קרובה לסטנדרט שהייתי שמחה לראות. זה תחום שמאחד שני מאפיינים שנחשבים גבריים – כסף וטכנולוגיה. דווקא בגלל זה, הנשים בתעשייה זו יחסית מגובשות ועוזרות האחת לשנייה: יש לנו קבוצת פייסבוק, יצרנו רשימת דוברות לכנסים בתחום, ואנחנו משתדלות לתמוך ולעודד יותר נשים להיכנס אליו ולחוות את מה שהולכת להיות כלכלת העתיד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Rutti

    Hey בשגרירות מספר הנשים פחות מ 10. זה ממש לא בגלל אפלייה, אלא חוסר ידע והתעניינות בעתיד הכלכלה. צריך לשווק את ביטקוש בצורה אחרת. תודה ... שבוע טוב

  2. יהודית קרפ

    כל הכבוד. גאה בך. המשיכי והצליחי

אירועים קרובים