יבמ וצ'לסי קלינטון למען שיקום אזורי אסון

החברה הודיעה בכנס השנתי שלה שתתרום 25 מיליון דולר במשך ארבע לשנים לפרויקט, המשותף לה ולקרן קלינטון ● כמו כן, יבמ הציגה באירוע כיצד ווטסון מסייע למלחמה בסחר בבני אדם

צ'לסי קלינטון בכנס. צילום: יח"צ

הסחר בבני אדם ובעקבותיו העבדות חלפו מהעולם המערבי כבר מזמן (יוצא דופן הוא הסחר בנשים למטרות זנות, שעדיין קיים פה ושם). אלא שהתופעה משגשגת במדינות אחרות בעולם, בעיקר בזה השלישי. יבמ הציגה בכנס Think 2019 של החברה, שהתקיים באחרונה בסן פרנסיסקו, כיצד מחשב העל שלה, ווטסון, יכול לסייע בניטור התופעה.

הייתה זו הצגה של אחת הפעילויות שמבצע הענק הכחול למען החברה האנושית, ויפורט על כך בהמשך. פעילות נוספת היא פרויקט Call for Code, שמשותף לחברה ולקרן קלינטון. הפרויקט מפתח פתרונות לסיוע באזורי אסון, ובשנה הקרובה יתפתח גם לטיפול במחלות ובתחומים כמו מים ומזון. יבמ הודיעה שתתמוך בפרויקט בסכום של 25 מיליון דולר, במשך ארבע שנים. כמו כן, הענק הכחול קיים במסגרת הכנס האקתון שנועד לפתח פתרונות מבוססי קוד פתוח לפרויקט זה.

לדברי צ'לסי קלינטון, סגנית יו"ר הקרן, "המטרה שלנו היא לסייע במתן הצרכים הדחופים של קהילות שחוות אסונות. חשוב להבין אילו טכנולוגיות יכולות לפתור את הבעיות הללו כיום ובעתיד. אנחנו שומעים מהקהילות את צרכיהן ומנסים לענות עליהם. חשוב היה לנו לחבור ליבמ לביצוע ההאקתון, הם הביאו לצורך כך עשרות אנשים בעלי מומחיות". ככלל, היא אמרה כי "עלינו להשתמש בטכנולוגיה לא רק כדי לעשות כסף, אלא גם לטובת האנושות".

מנכ"לית יבמ, ג'יני רומטי, ציינה כי "אנחנו תומכים ברעיונות שיענו על בעיות אמיתיות". היא נתנה דוגמה לאחד הפרויקטים שכבר מטופלים במסגרת הקרן – שיקום פורטו ריקו לאחר ההוריקן החזק שפגע בה בשנה שעברה. בעזרת ווטסון, מנסים אנשי יבמ לזרז את תהליכי השיקום. "סיפקנו את המידע שהשגנו לרשויות הרלוונטיות. השותפות בין המגזר הפרטי והמגזר הציבורי מחויבת המציאות כדי לפתור בעיות כאלה", אמרה.

דוגמה נוספת שרומטי נתנה היא פרויקט OWL. "הקבוצה הזוכה פיתחה פתרון לאחת הבעיות הקריטיות ברגעים הראשונים לאחר התרחשות אסון טבע – ניתוק התקשורת והחשמל", ציינה. "משתמשים יכולים להתחבר לרשת באמצעות סדרה של מכשירי אינטרנט של הדברים, המכונה 'ברווזים', שמספקים גישה למגיבים ראשונים ויכולת לתקשר למענה לצרכים בסיסיים. לאחר שהרשת של ה-'ברווזים' מתחברת לרשת רחבה יותר, אזור הכיסוי כולו הופך למקושר. הנתונים שנאספו על ידי הרשת יכולים לשמש במרכז השליטה של IBM Cloud, מה שמאפשר למגיבים הראשונים להבין טוב יותר את המאמצים להתאוששות מהאסון".

לזהות סחר בבני אדם באמצעות ווטסון

באירוע נפרד שהתקיים במסגרת הכנס דיבר ג'ון מקגארת', הארכיטקט של פרויקט Stop the traffik מטעם יבמ. Stop the traffik הוא ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בבריטניה ומפעיל סניפים בארצות הברית, אוסטרליה, הולנד, בלגיה, גרמניה, הודו, ברזיל וקניה. הוא פועל ברחבי העולם עם רשת שותפים גדולה לסיום העבדות המודרנית והסחר בבני אדם. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שימוש בווטסון, מחשב העל של יבמ, כדי לזהות מקרים כאלה ולהתחקות אחר מקורם. "צירופו של ווטסון לצוות אפשר לבנות מפה של רשתות הסחר בבני אדם ולחשוף מגמות נסתרות", אמר מקגארת'.

לדבריו, "סחר בבני אדם הוא תעשיית הפשע השלישית בגודלה בעולם, והיא מכניסה לארגוני הפשיעה 32 מיליארד דולר בשנה. הסחר משפיע על מיליוני גברים, נשים וילדים ברחבי העולם. זוהי עבדות מודרנית, שמלבד הסחר כוללת עבדות ועבודות כפייה. אחד המכשולים הגדולים ביותר להביס את הפשע הזה הוא חוסר הנראות כיצד הוא עובד ושל היקף הרשתות שלו, שרבות מהן חוצות גבולות בין לאומיים".

הפעולה נעשית בשתי חזיתות: הראשונה היא לתת משאבים לאנשים באזורים שמהם יוצא הסחר ולכאלה במדינות המערב שאליהם מגיעים נפגעי הסחר, כדי לזהות אותו ובמידת הצורך לפנות לגורמי אכיפת החוק. החזית השנייה היא חינוך של עסקים גדולים כיצד להגביר את השקיפות למטרה זו וכך לקטוע את שרשרת האספקה של העבדים.

צוות המרכז ומתנדביו סרקו את האינטרנט כדי למצוא דיווחי חדשות שקשורים לנושא, כולל מחקר ותביעות משפטיות שהוגשו בעניין. הנתונים מגיעים לפרויקט גם מדיווחים של רשויות אכיפת החוק וממשלות, מארגונים לא ממשלתיים וישירות מהקהילה, באמצעות אפליקציה שנקראת Stop app.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים