Reddit הגיעה לשווי של שלושה מיליארד דולר אחרי סבב גיוס מוצלח

בסבב הרביעי במספר הצליחה החברה לגייס עוד 300 מיליון דולר ועם המימון הזה, אומרת החברה, היא מתכננת להתרחב בעולם ולהגדיל את פלטפורמת המודעות שלה, בניסיון לנגוס נתח מעוגת הפרסום שבה שולטות ללא עוררין פייסבוק וגוגל

Reddit

הרשת החברתית Reddit ממשיכה להפגין צמיחה לאחרונה. אחרי גיוס של 300 מיליון דולר במימון חדש ממשקיעים, כולל מ-Tencent הסינית, עומד ערך החברה כעת על 3 מיליארד דולר, כך אישר דובר Reddit בהצהרה לתקשורת.

בשלושת סבבי הגיוס הקודמים השיגה החברה מימון של 250 מיליון דולר, והגיוס האחרון שלה היה ב-1 באוגוסט האחרון, לפי שווי של כ-1.8 מיליארד דולר.

ההנהלה הבכירה תשתמש במימון החדש בכדי לחזק את היכולות והפונקציונליות של הפלטפורמה החברתית, לנוכח הכוונה להפוך אותה לידידותית יותר למפרסמים. לפי דיווחים, בשנה שעברה עלו הכנסות החברה מפרסום והגיעו למעל 100 מיליון דולר בפעם הראשונה.

לחברה יש יותר מ-20 משקיעים נכבדים ובין המשתתפים בסבב הגיוס האחרון – שכונה Series D – נמצאות בין השאר קרן ההון סיכון Sequoia וחברת ההשקעות Andreessen Horowitz, שלקחו חלק גם בסבבים קודמים.

Tencent, אשר מחזיקה 15% מהבעלות על סנאפ ו-40% מהשליטה ביצרנית המשחק הפופולרי פורטנייט, Epic Games, חתומה על 150 מיליון דולר שהם חצי מההשקעה הכוללת בסבב האחרון של Reddit.

השירות הוקם בשנת 2005 על ידי סטיב הופמן ואלקסיס אוהניאן אולי מצטייר יותר כרשת חברתית למקצוענים ולאנשי עסקים, אבל נתונים מגלים כי הוא מושך בעיקר גרעין משתמשים צעיר, כש-50% מתוך 330 מיליון המשתמשים החודשיים הפעילים שלו כיום הם בגילאי 18 עד 24.

בראיון ל-CNBC אמר הופמן כי "אחד הדברים שחשוב לנו מאוד הוא שאנחנו יכולים עכשיו להבטיח למפרסמים כי תהיה להם חוויה חיובית ב-Reddit ואולי אפילו ניסיון חדש, דרך חדשה של חיבור עם לקוחות". הוא ציין כי המחויבות של Reddit למפרסמים היא ליצור את הקשר הזה "ללא ניצול וסוגים אחרים של התנהגות לא נאותה".

ראש בראש עם גוגל ופייסבוק?

בהינתן האפיון הצעיר הזה, וההבטחה לניסיון עתידי למיקוד מודעות וליצירת חווית פרסום חדשה ואטרקטיבית, החברה לא מסתירה את כוונתה לאיים על הגמוניית החברות פייסבוק וגוגל בתחום הפרסום.

הופמן אמר ל-CNBC מפורשות כי הוא מקווה לקחת חלק מנתח השוק המסיבי של פייסבוק וגוגל. "כשמדובר בתחרות על מודעות, כמובן שאנחנו מדברים על פייסבוק ועל גוגל, שחולשות על הרוב המכריע של הוצאות הפרסום".

בנוגע לתהייה האם ב-Reddit מכוונים בסופו של יום גם לתחרות מוחשית מול הענקיות, במספר המשתמשים ובצריכת התוכן והפופולריות כרשת חברתית, הוא אמר כי כשמדובר בתחרות על לב הצרכנים "אנחנו מתחרים עם כל אחד, או כל מקום שבו אנשים מבלים את זמנם החופשי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים