"הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן היטיבו עם ענף הדטה סנטרים"

"יש עלייה משמעותית בביקושים - עקב הדיגיטציה", אמר משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר ● לדבריו, "המעבר לדיגיטל חוסך כסף לארגונים, אבל הם עדיין צריכים להשקיע במשאבים לאחסון מידע, שגדל בקצבים אדירים"

משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר. צילום: ניב קנטור

"הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן היטיבו עם ענף הדטה סנטרים וגרמו לעלייה משמעותית בביקושים", כך אמר משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר, בראיון לאנשים ומחשבים.

לסמן ציין כי "המעבר לדיגיטל יצר שני טרנדים, לכאורה הפוכים: מצד אחד, הטכנולוגיה מאפשרת צמצום שטחים וריכוז של הרבה יותר משאבי אחסון על ארון אחד, אבל מצד שני, הדיגיטציה מייצרת דרישה לגידול במערכות האחסון – מה שמביא את הארגונים בשנה האחרונה להגדיל את שטחי האחסון בדטה סנטר שלנו". "זה נכון שהמעבר לדיגיטל אמור לחסוך כסף לארגונים, וזה אכן קורה, אבל הם עדיין צריכים להשקיע במשאבים לאחסון המידע, שגדל בקצבים אדירים", הוסיף.

לדברי לסמן, השטחים של הדטה סנטר שהחברה מנהלת עומדים כיום על 2,700 מ"ר לעומת 1,300 מ"ר בשנה האחרונה. "בחודש אוגוסט השנה סיימנו להרחיב את הדטה סנטר והשטח החדש כבר מאוכלס ב-50% מהיכולת שלו – מה שמחזק את ההערכות שלי על המגמה בשוק", אמר.

"ארגונים שינו את הלך החשיבה שלהם בקשר לענן"

לסמן הבהיר שבניגוד למה שאולי ניתן לחשוב, המעבר לענן היטיב עם החברות שמנהלות דטה סנטרים: "לקוחות שעברו לענן נותרו עם אותם שטחים אבל עם פחות מערכות שיושבות אצלם. אין דבר יותר הגיוני מלהוציא את זה החוצה, כי התקורות שהם משלמים זהות, כשבארגונים עצמם הניצול של שטחי האחסון הוא חלקי בלבד".

"מעבר לזה", אמר, "אנחנו מרגישים שארגונים שינו את הלך החשיבה שלהם. אחרי שקיבלו החלטה לעבור לענן – החלטה שהייתה מלווה בדרך כלל בלא מעט חסמים – הם יותר בשלים להוציא החוצה משאבי מחשוב". עוד הוא ציין כי יש חברות שירותי ענן שמארחות את משאבי האחסון שלהן אצל גלובל דטה סנטר ואצל חברות דומות.

לסיום הוא אמר ש-"גם גופים שהסתייגו מהענן, מסיבות שונות, מתחילים להתעניין בהעברת מערכות אליו, ומתוקף זה בודקים אפשרויות לאירוח בדטה סנטר. גופים פיננסים, חברות ביטוח ועוד מתארחים אצלנו. הבנקים הגדולים עדיין לא שם, אבל הם מתעניינים".

לסמן יהיה אחד מדוברי המפתח בכנס הבינלאומי השנתי של אנשים ומחשבים לעולם הדטה סנטרים, שיתקיים ביום ב' הקרוב, ה-4 בפברואר. בכנס ישתתפו מנכ"לים נוספים מתחום ניהול התשתיות והדטה סנטרים, ביניהם יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, אורחים מחו"ל של APC ועופר עוז, מנכ"ל טריפל טי. כמו כן, יוצגו סיפורים של מנהלי תשתיות וחדרי מחשב מארגונים כגון דואר ישראל, בנק אגוד, אל על וצה"ל. הרצאת הפתיחה תהיה של ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר במכללת HIT.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי משגב

    דעתי מר לסמן ממש דרמטי והיסטרי המגמה התחילה לפני שנים של מעבר ארגונים לענן ועכשיו קיבלה נפח יותר גדול ,,מר לסמן אני מקווה שאתה לא תמליץ לארגונים לצמצם את נפח האחסון בענן

אירועים קרובים