ארה"ב: מצלמת Nest שיגרה התרעות על ירי טילים מצפון קוריאה

ממש כמו בתרחיש האימה הנורא ביותר - מצלמת האבטחה של משפחה תמימה "נחטפה" על ידי האקר, ושלחה התרעות על שלושה טילים בליסטיים ששילחה מצפון קוריאה, ושנמצאים בדרכם לשיקגו, לוס אנג'לס ואוהיו

מי שומר עלינו מפני אמצעי האבטחה? מצלמת אבטחה בסלון. אילוסטרציה: BigStock

משפחתה של לאורה ליונס שחיה בקליפורניה, ארצות הברית, זכתה לחוויה מצמררת בסוף השבוע האחרון. לדבריה, בשעות אחר הצהריים, החלו להישמע בבית המשפחה התרעות מבעיתות על שלושה טילים בליסטיים בין-יבשתיים שנשלחו מקוריאה הצפונית אל לוס אנג'לס, שיקגו ואוהיו. אלא שאזהרת הטילים, שנשמעה מאוד משכנעת, התגלתה בדיעבד כמזויפת – מצלמת האבטחה מתוצרת Nest של המשפחה נפרצה וההתרעות, שהגיעו ממנה, היו סוג של "מתיחה", כך על פי דיווח של Mercury News.

בני המשפחה בילוי את יום א' שלהם בנינוחות בסלון ביתם, תוך צפייה במשחק פוטבול, כשלפתע החלו לשמוע את ההתרעות. למרות הבהלה, הם שמו לב כי אזהרות החירום לא השפיעו על הטלוויזיה – המשחק המשיך להיות מוקרן, ובנוסף CNN ותחנת חדשות אחרת שבדקו לא הזכירו כלל את העניין. זה מה שגרם לבני המשפחה מאזור המפרץ להתחיל לחשוד כי ההתרעה משונה, ולהבין שזו הגיעה ממצלמת האבטחה של Nest, שממוקמת מעל הטלוויזיה שלהם. עד אותו רגע, לדברי לורה ליונס, הם אפילו לא ידעו כי למצלמה, שהייתה מחוברת ל-Wi-Fi שלהם, יש רמקול או מיקרופון.

"חמש דקות של אימה מוחלטת"

בנוגע לאזהרת המתקפה מצפון קוריאה אמרה לאורה ל-Mercury News: "היא (המצלמה – ג"פ) הזהירה כי ארצות הברית הגיבה נגד פיונגיאנג וכי לאנשים באזורים שעתידים להיפגע היו שלוש שעות להתפנות. זה נשמע לחלוטין רציני, וזה נשמע בעוצמה ומשך מיד את תשומת הלב שלנו. …אלו היו חמש דקות של אימה מוחלטת ועוד 30 דקות של ניסיון להבין מה קורה", סיפרה ליונס לתקשורת ביום ב'.

בסופו של דבר, חברת Nest סיפרה לליונסים כי מה שקרה הוא שהאקר הצליח ככל הנראה לקבל גישה למצלמה שלהם.

גוגל, שהיא הבעלים של חברת נסט, טענה כי מצלמות ש"נחטפו" הן תוצאה של לקוחות המשתמשים בסיסמאות שהופרו והסברה כי שימוש באימות של שני גורמים ימנע את הסיכון הביטחוני "כמעט בכל המקרים".

משפחת ליונס הייתה הקורבן הראשון של אזהרה על התקפת טילים – ככל הנראה גרעיניים – ושמקורה במצלמת נסט פרוצה, אבל היו הרבה איומים מפחידים אחרים שהגיעו ממכשירי האינטרנט של הדברים שנחטפו. "אני רוצה שאנשים אחרים ידעו שזה יכול לקרות להם", הזהירה לאורה, והדגישה כי היא ובני המשפחה חושבים בדיעבד שחברת נסט אחראית לספק ללקוחותיה עדכון אם דבר שכזה קורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים