מנכ"ל וואווי מכין את עובדי החברה לפיטורים וצמצומים

רן ז'נג-פאי, שייסד ומוביל את החברה הסינית הענקית, שלח מכתב לעובדיו ובו כתב להם כי "בשנים הקרובות, המצב הכללי ככל הנראה לא יהיה מזהיר כפי שחשבנו. אנחנו צריכים להתכונן לזמנים קשים"

שוקעת. וואווי

הצרות של וואווי בסופו של דבר השיגו אותה, והחברה כבר אינה יכולה להתעלם מהחרם בפועל שמוטל על פתרונות תשתית התקשורת שלה. העובדה שמדינות רבות פועלות תחת חשש שהציוד של וואווי משמש את הממשל הסיני כדי לבצע פעולות ריגול, פוגעת במאמצים של החברה למכור תשתיות 5G, והעתיד שלה כבר אינו נראה ורוד כל כך.

למעשה, לפי מנכ"ל החברה רן ז'נג-פאי, החברה כבר שוקלת פיטורי עובדים כתוצאה מהערכה מחודשת של החברה לגבי יכולת ההכנסות שלה בשנים הקרובות.

המנכ"ל, שאינו מרבה להתבטא – ושלאחרונה אף התייצב מול התקשורת העולמית בניסיון לכיבוי שריפות ולנקות את שמה של החברה – שלח מכתב לכל עובדי החברה שבו הוא כתב כי "בשנים הקרובות, המצב הכללי ככל הנראה לא יהיה מזהיר כפי שחשבנו. אנחנו צריכים להתכונן לזמנים קשים. זה אומר שאנחנו גם נצטרך לוותר על חלק מהעובדים הבינוניים כדי להקטין את הוצאות השכר", הוא כתב.

במסגרת בדבריו לעיתונות הזרה כבר הבהיר ז'נג-פאי כי הענקית שלו יכולה לשרוד כל חרם עליה. "וואווי היא לא חברה ציבורית, אנחנו לא צריכים דו"ח רווח יפה", אמר. "אם הם לא רוצים ש-וואווי תהיה בשווקים מסוימים, אנחנו יכולים לרדת קצת. כל עוד אנחנו יכולים לשרוד ולהאכיל את העובדים שלנו, יש לנו עתיד".

השנייה בגודלה בשוק הטלפונים אבל בצרות בתחום תשתיות התקשורת

וואווי אמורה אמנם לרשום שיא הכנסות של כ-100 מיליארד דולרים עבור 2018, במידה רבה הודות להתחזקות שלה בשוק הטלפונים שבו היא הפכה לחברה השנייה בגודלה שכבר מאיימת על מעמדה של סמסונג בראש, אבל עסקי הליבה שלה תמיד היו בעיקר תשתיות תקשורת – ולמרות שהיא אחת משתי החברות הסיניות הגדולות בתחום יחד עם ZTE, ואולי בעולם, השוק הסיני והמזרח אסייתי אינם מספיקים בכדי לעמוד בצפי לשנים הקרובות.

"הדברים הלכו יותר מדי חלק עבורנו ב-30 השנים האחרונות. היינו בשלב של התרחבות אסטרטגית, והארגון שלנו התרחב באופן הרסני. אנחנו צריכים לבחון היטב את היעילות של כל חברות הבת הגיאוגרפיות", הוא הוסיף.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריאל

    ואף מילה, האם הם כן או לא משמשים כלי במערך הריגול הסיני ?

אירועים קרובים