שריל סנדברג: "הכרנו בטעויות שלנו"

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק - ויד ימינו של מנכ"לה, מארק צוקרברג - אמרה את הדברים בכנס DLD במינכן, גרמניה, והדגישה חמישה היבטים שבהם מתכוונת הרשת החברתית הדומיננטית להתמקד השנה, בתוך ניסיון לרכוש מחדש את ביטחון המשתמשים ולבם

חתמה על שיתוף הפעולה עם גוגל. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

סמנכ"לית הכספים של פייסבוק, שריל סנדברג, הודתה אתמול (א') כי ענקית הרשתות החברתיות הדומיננטית "מבינה את האחריות העמוקה שיש לנו", ושואפת להחזיר את אמון המשתמשים לאחר חודשים של חשיפות אודות הפרות שונות ורבות של נתוני משתמשים ופרטיותם, ושיתוף הנתונים האישיים הללו עם גורמי צד שלישי. "בפייסבוק, השנים האחרונות היו קשות", אמרה סנדברג, בכנס DLD שנערך במינכן, גרמניה.

"אנחנו צריכים לנהוג טוב יותר בכדי להגן על נתוני האנשים"

בנאומה הודתה סנדברג כי "אנחנו צריכים להפסיק אביוז מהר יותר, ואנחנו צריכים לנהוג טוב יותר בכדי להגן על נתוני האנשים. הכרנו בטעויות שלנו". לפי השערות בתקשורת דבריה אלו כוונו גם לקראת הפורום הכלכלי העולמי, שיפתח מחר (ג') בדאבוס שבשווייץ.

סנדברג הכריזה על תכנית בת חמישה שלבים שרקמה פייסבוק לקראת 2019 וכדי להחזיר את אמון הציבור, המחוקקים והמשתמשים בה, וזו כוללת: השקעה בבטיחות ובאבטחה; הגנות מפני הפרעות בתקופות בחירות; איתור והסרת חשבונות מזויפים ומידע שגוי מהפלטפורמה; אבטחת מצב שבו אנשים יוכלו לשלוט על הנתונים שהם חולקים על עצמם; וכן הגברת השקיפות מטעמה.

"אני יכולה להגיד לכם שאני וכל אחד בפייסבוק מבין ומקבל את האחריות העמוקה שיש לנו. הודנו בטעויות שלנו. אנחנו מקשיבים, ואנחנו לומדים, ואנחנו מתקדמים", הבהירה סנדברג.

התגובות הציבוריות שספגה פייסבוק בשנה שעברה, כאשר הואשמה בשימוש לרעה במידע האישי של משתמשיה, וזאת לאחר הגילויים שכללה פרשיית קיימברידג' אנליטיקה, שמידע של עשרות מיליוני משתמשי פייסבוק זלג אליה ללא הסכמתם המפורשת, ושחברת המחקר עשתה בו שימוש מניפולטיבי לצורך השפעות פוליטיות בארצות הברית ובבריטניה.

בעקבות פיצוץ הפרשה פתחה ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב, ה-FTC, בחקירת נוהלי הנתונים של החברה וכעת, לפי דיווחים שונים, היא כנראה עומדת להטיל "קנס שובר שיאים" על פייסבוק.

החברה מתכוננת לבחירות בפרלמנט האירופי

בדברים שאמרה אתמול (א'), סנדברג התייחסה ספציפית להפרעה לבחירות – הן לאלו לנשיאות ארה"ב בשנת 2016, והן למשאל העם הברקזיט של בריטניה, בשתיהן, לפי החשדות, ניהלה קיימברידג' אנליטיקה קמפיין פרסום שמוקד על בסיס המידע האישי שהועבר אליה מפייסבוק, ושהשפיעו על הבוחרים.

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק הבטיחה כי החברה ממשיכה להסיר דפים מפלטפורמה שלה, שאותם היא מזהה ככאלו אשר להם "התנהגות לא אותנטית", והבהירה כי החברה תשתמש בטקטיקות כאלה בבחירות הקרובות לפרלמנט האירופי.

"בדברי בשם מארק (צוקרברג – ג"פ), בשם עצמי ובשם כולם בפייסבוק – אנחנו נחושים יותר מאי פעם לשמור על הביטחון של האנשים, ואנחנו נוקטים בפעולות חזקות בכדי לעשות זאת", הבטיחה סנדברג. לדבריה, פייסבוק חוסמת יותר ממיליון "חשבונות מזויפים" בכל יום. סנדברג אמרה גם כי בפייסבוק "חתכה באופן דרמטי במידע (של משתמשים – ג"פ) שאפליקציות יכולות לגשת אליו".

בנוסף, ובמיוחד לאוזני מארחי הכנס הגרמניים, אמרה סנדברג כי החברה תעבוד עם המשרד הגרמני לאבטחת מידע במאמץ רחב להנחות את המדיניות בגרמניה ובכל רחבי אירופה בנוגע להתערבות בבחירות. שיתוף הפעולה יבנה על עבודה קודמת של ענקית המדיה החברתית והרגולטור הגרמני, שהתקיימו כבר במהלך הבחירות הפדרליות שנערכו בשנת 2017 בגרמניה, כך לדברי סנדברג.

סנדברג גם הכריזה על יוזמת "Integrity & Security" – שיתוף פעולה בין פייסבוק, המשרד הגרמני וחברות אחרות ושותפות מחקר, לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי שיערך באביב. השגריר הגרמני יוביל את היוזמה, כך דיווח אדם שמכיר את הנושא.

דובר המשרד הפדרלי הגרמני לאבטחת מידע לא הגיב מיד לדברי סנדברג, ולתקשורת לא ברור בינתיים אילו חברות או חוקרים אחרים עשויים להשתתף ביוזמה של פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים