"בינה מלאכותית, רובוטיקה ולימוד מכונה משנים את מקצוע הביקורת"

עבודת המבקר לא משתנה במהותה, אבל הדרכים לעשיית הביקורת משתנות", כך אמר נאוהירו מורי, יו''ר איגוד מבקרי הפנים העולמי, וסגן נשיא בכיר ומבקר הפנים של AIG

נאוהירו מורי, יו''ר איגוד מבקרי הפנים העולמי, וסגן נשיא בכיר ומבקר הפנים של AIG. צילום: ניב קנטור

"מקצוע הביקורת הפנימית עומד בפני שינויים, בשל כניסתן של טכנולוגיות חדשות, ובראשן בינה מלאכותית, לימוד מכונה ורובוטיקה. עבודת המבקר לא משתנה במהותה, אבל הדרכים לעשיית הביקורת משתנות", כך אמר נאוהירו מורי, יו"ר IIA – איגוד מבקרי הפנים העולמי.

מורי, שמשמש כסגן נשיא בכיר ומבקר הפנים הראשי של תאגיד הביטוח הענק AIG, דיבר בכנס המקצועי השנתי של הביקורת הפנימית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת Trusted Advisor, והוא נערך היום (ה') במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מבקרי פנים מארגונים מובילים במשק. את מורי ראיינה עמליה דואק, כתבת כלכלית בחברת החדשות של ערוץ 12.

הוא אמר ש-"מלכתחילה, לא רציתי להיות מבקר פנים. הייתי איש כספים וחשבתי שזה המקצוע הכי מגניב שיש. אלא שבחלוף הזמן גיליתי שזה לא מה שחשבתי שזה. בכל שנה מצאתי את עצמי הולך לאותם ספרי ניהול חשבונות. עשיתי זאת משך שלוש שנים – והשתעממתי. נסיבות של חילופי תפקידים בבנק של טוקיו, בו עבדתי, גרמו לכך שכפו עליי להיות מבקר פנים. גיליתי שהמקצוע ריגש אותי והוא ממשיך לרגש אותי גם כיום, אחרי עשרות שנים".

"לפני 20 שנים", ציין, "האינטרנט היה בתחילת דרכו. אלא שמאז קרו כל מיני דברים, שגורמים לנו לפעול בצורה שונה מבעבר. מה שלא השתנה הוא המהות: על מבקר הפנים להמשיך ולהיות שומר הסף ומגן הארגון. הטכנולוגיות השונות מספקות לו יכולת לקבל עוד תובנות, אבל תפקידו הבסיסי לא השתנה". לדברי מורי, "אנחנו מתמודדים עם אתגרים משתנים ומתמשכים. תחתיי עובדים באגף ביקורת הפנים של AIG כ-400 עובדים, ואני דוחק בהם לנצל את הטכנולוגיה לטובת שיפור וייעול עבודת הביקורת. עד סוף השנה הנחיתי אותם ש-40% מהבדיקות שהם עורכים ייעשו בצורה אוטומטית".

כיצד על מבקרי הפנים לפעול?

"על מבקרי הפנים לפעול בשני אופנים: לשים דגש על היסודות, לחזור אל הבסיס – ולמנף את נושא התקנים", אמר. "קריירה מוצלחת בעולם ביקורת הפנים בנויה על בסיס מוצק, שמסופק באמצעות התקנים הבינלאומיים של המקצוע. אני מבקש להזכיר למבקרים הפנימיים בכל מקום בגלובוס שהתאמה לתקנים היא נושא חיוני, שלא רק שמעלה את הרף המקצועי בעבודת הביקורת, אלא ממנף את המקצוע כולו".

מורי סיים באמרו כי "יש חשיבות רבה לחזרה אל הבסיס. משמעות הדבר היא ההבנה עד כמה חשוב שהסטנדרטים יהפכו את מבקרי הפנים ליועצים המהימנים שהם שואפים להיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים