אפילו דונלד טראמפ שמח לאידו של ג'ף בזוס

הנשיא האמריקני צייץ כהרגלו והקניט את מנכ"ל ומייסד אמזון והאיש העשיר בתבל על סיקור פרשיית הגירושים הצהובה שלו בעיתונות שאינה בבעלות בזוס ● לשם שינוי יהיו רבים שיזדהו עם טראמפ, כי את בזוס קשה לאהוב, אבל אולי המצב החדש יאפס קצת את הטייקון הדרקוני ואת אמזון שלו?

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

זה לא היה השבוע הטוב של מנכ"ל ומייסד אמזון והאיש העשיר בעולם, שהונו מוערך כיום בכ-137 מיליארדי דולרים, סכום שכמעט לא ניתן לתפוש.

בזוס ואשתו, מקנזי, הודיעו השבוע על גירושים אחרי 25 שנות נישואים. כעבור זמן קצר התגלה מה שנחשד כסיבה המרכזית לפירוק הקשר – רומן של בזוס עם אשתו (בנפרד) של חבר קרוב, מגישת הטלוויזיה לורן סנצ'ז. התקשורת האמריקנית הוצפה בדיווחים צהובים על אסמסים ששלח אייל ההיי-טק בטעות למקורות אחרים ולא למאהבת שאליה התכוון לכתוב, ואשר חשפו את הפרשייה, לכאורה.

הבזוסים אמנם הודיעו סימולטנית ובאופן מאוד חיובי ומלא הוקרה על הגירושים העתידיים, אבל נראה שאין סיכוי שעולמו של מנכ"ל אמזון לא מתהפך עליו בימים אלו, ושהתהליך המשפטי של גירושיו, כמו גם חלוקת הממון העצום שלו עם רעייתו-בקרוב-לשעבר לא יותירו את בזוס מדמם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם ביום א' בלילה ציוץ בטוויטר שניכרה בו השמחה לאיד על גירושי מנכ"ל אמזון ועל החשיפה המאוד חודרנית לחייו האישיים מעל דפי ה-National Enquirer.

"צר לי לשמוע את החדשות על ג'ף בזוס שחטף מהמתחרה, שהדיווח שלו, אני מבין, מדויק הרבה יותר מהדיווח בעיתון הלוביסטי שלו, באמזון וושינגטון פוסט", כתב טראמפ, ושב וחזר למעשה על קביעה שכבר הושמעה על ידו בעבר. "אני מקווה שהעיתון יגיע בקרוב לידיים טובות יותר ואחרות", הוא סיכם. את הדברים כתב נשיא ארצות הברית בעקבות סיקור הגירושין ב-National Enquirer שם פורסמו סדרה של חשיפות בטענה כי הזוג חי בנפרד כבר חודשים, משום שלבזוס היה רומן עם אשה אחרת.


טראמפ מנהל מאבק עיקש מול אמזון ובזוס מימים ימימה, ולמעשה בזוס הוא סוג של אויב מר בעבור הנשיא עוד מלפני היבחרו, אז הציע בזוס לשלח את טראמפ לחלל על רקטת בלו אוריג'ין, חברת החלל שלו.

 נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

בשנים האחרונות, מאז שנכנס לתפקידו, מקפיד טראמפ לפרסם אינספור טוויטים שבהם הוא עסוק בבזוס, בוושינגטון פוסט ובכך שהוא ואמזון "לא משלמים מסי אינטרנט" – מושג שכלל אינו קיים – ועוד הכפשות.

אלא שלפי התקשורת, אמזון דווקא כן משלמת מס בכל המדינות בארצות הברית. בנוסף, הקשר בין שני הגופים – הפוסט ואמזון – אינו מובהק כפי שנדמה מהציוצים של טראמפ. בזוס אמנם רכש את הפוסט ב-2013, אך הייתה זו רכישה פרטית, שבה לא הייתה מעורבת החברה שהוא עומד בראשה. יתרה מכך, כשבזוס קנה את העיתון הכושל ברבע מיליארד דולר הוא הבטיח שלא להתערב בתכניו – וקיים.

בזוס – האם "העשיר הרע" יכול להשתנות?

אבל יש להודות – הפעם מרביתנו יכולים איכשהו להזדהות עם טראמפ. אולי לא לגבי הנושא המסוים שהוא מדגיש בציוצו זה, אבל באופן כללי עם המאבק בהתנהלותו של בזוס כ"עשיר הרע".

כי קשה להיות בצד של בזוס במקרה הזה והסיבות רבות, מלבד הנטייה לשנוא את הצד הבוגד – הוא עשיר עד חורמה ואמזון בהנהגתו ממשיכה לשלוח זרועות תאוותניות לעוד ועוד תחומים – ביטוחי בריאות למשל, או אבטחת בתים, דרך חברת רינג, יצרנית הפעמונים החכמים, שלאחרונה נחשפו כמה גילויים לא כל כך מחמיאים לגבי השמירה שלה על פרטיות הלקוחות.

מעבר לכך יותר ויותר דיווחים בתקשורת העולמית מספרים על תת-תנאים למועסקי החברה, עם שעות עבודה עד נפילה מהרגליים בעונת החגים והמתנות, ומשכורות לזוטרים שאינן מספיקות לסגירת החודש או לטיפולים בריאותיים, נושא שאותו חשף ביתר שאת
הסנטור ברני סנדרס.

הדברים מקוממים בהתחשב בהונו המטורף של בזוס ובהצלחתה חסרת התקדים של הקמעונאית אונליין שבבעלותו. אבל הרשו לי לקוות שהמכה הזו בכנף של הטייקון תהווה איזה סוג של טלטלה שתביא אותו להתחיל להתנהג אחרת, לא רק לגרושתו לעתיד ולילדיו, אלא גם לעולם ולצרכניו. שאם לא כן, בסוף גם אנחנו נתגרש מבזוס ומאמזון שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים