אפל ב-CES 2019: "מה שקורה ב-iPhone שלכם – נשאר ב-iPhone שלכם"

הענקית מקופרטינו הציגה את המסר בשלט חוצות ענק, שנתלה על קיר מלון המשקיף אל מרכז הכנסים של לאס וגאס, שם יקחו ממחר גם גוגל ואמזון, המתחרות המרות שלה, חלק באירוע CES השנתי, שהנושא הטעון של פרטיות המשתמש מרחף מעליו

iPhone ראשון עם חיבור USB-C. האם הוא סנונית המבשרת את השינוי? צילום אילוסטרציה: BigStock

לחברת אפל אין אף פעם ביתן תצוגה משלה בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעולם, CES, המתרחשת כל ינואר בלאס וגאס שבנבדה, ארה"ב. אבל השנה הכינה החברה האמריקנית הענקית ייצוג בולט משלה לכבוד האירוע – פרסומת עצומה שמתבלטת בפני כל באי ומשתתפי CES 2019.

שלט CES של אפל שם דגש על נושא "חם" מאין כמותו – פרטיות המשתמש – והוא בהחלט נראה כחץ שכוון היטב ללב היריבות העיקריות שלה, בעיקר גוגל ואמזון, שלשתיהן נוכחות בולטות בתערוכת הענק.

בבאנר הענק של אפל, שנתלה כך שהוא מרוח על קיר שלם בגובה 13 קומות, באחת מפאותיו של מלון בלאס וגאס השוכן מול מרכז הכנסים שבו מתקיימת התערוכה, נכתב "מה שקורה ב-iPhone שלכם – נשאר ב-iPhone שלכם", והמודעה העצומה מכילה גם קישור לדף הפרטיות של אפל באתר החברה הרשמי.

אפל אמנם מתמקדת בפרסומת הזו במיוחד במכשירים הניידים הנחשבים שלה, אבל המסר שלה רחב יותר ומכוון לומר לעולם ולחברות המתחרות בה – אנחנו לא מנסים למכור את הנתונים של המשתמשים שלנו, בעוד שאמזון וגוגל עושות זאת, לרוב בהחבא, בעיקר בכדי להרוויח עוד כסף.

שלל שערוריות דטה פרטית מטעם חברות הטכנולוגיה הענקיות

הפרסום הזה, וההתגאות של אפל בהקפדתה על פרטיות המשתמשים שלה, מגיעים בזמן שבו רוב חברות הטכנולוגיה הגדולות ספגו ביקורות קשות בגין הטיפול שלהן בנושא פרטיות המשתמש, החל בפייסבוק, המשך בגוגל ועד לאמזון.

ענקית הרשתות החברתיות, כזכור, נחשפה שוב ושוב לאורך השנה על שהזניחה ועודה מזניחה את פרטיותם של 2.2 מיליארד משתמשיה ברחבי העולם במבחר אופנים, ומדובר על חשיפות שהגיעו לאחר פרסום פרשיית קיימברידג' אנליטיקה והתעוררות חשדנות גדולה כלפי פייסבוק, הן בתקשורת והן מטעם המחוקקים; דיווחים שונים גילו שענקית החיפוש מאפשרת גישה למידע שלנו לחברות צד שלישי, לרוב לצורך מיקוד פרסומות, אבל גם "רק" לצורך פיתוח אפליקציות, למשל; ובנוגע לענקית הקמעונאות אונליין – ובכן, דיווחים שונים אודות רמקולים חכמים, אחד מתחומיה החזקים של אמזון, שהאזינו לשיחות המשתמשים עוררו גם הם חששות לפרטיות.

אגב, בין השאר אנחנו צפויים לראות ב-CES 2019, שמתחילה מחר ותנעל ב-11 בינואר, התמקדות גדולה בעוזרים הקולים, ש"חיים" בעיקר בתוך הרמקולים החכמים למניהם ושפועלים על בסיס בינה מלאכותית וביג דטה. לפי הדיווחים, אלקסה של אמזון ו-Google Assistant של גוגל צפויים להתחיל לפעול בהתקנים נוספים ורבים עוד יותר, כמו למשל במכשור מגוון של היצרניות LG ולנובו.

טים קוק – קרא לחקיקה בנושא הפרטיות בארה"ב

ההתמקדות של אפל, שטוענת תמיד לשמירתה על הצפנה מלאה במכשיריה, בפרטיות המשתמשים אינה דבר חדש, אך העובדה שהחברה בחרה להדגיש זאת כתזכורת ב-CES בזמנים אלו מעניינת במיוחד.

מנכ"ל אפל, טים קוק, הדגיש שוב ושוב את עמדתו ועמדת החברה בנוגע לפרטיות המשתמש בתקופה האחרונה. הוא אמר כי יש צורך בחוק פדרלי על פרטיות המשתמש בארה"ב ושיבח את האיחוד האירופי על כללי ה-GDPR שלה.

במהלך הנאום המרכזי שלו בכנס השנתי International Conference of Data Protection and Privacy Commissioners, שהתקיים בבריסל שבבלגיה באוקטובר 2018, אמר קוק כי "אנחנו באפל תומכים באופן מלא בחוק פרטיות פדרלי מקיף בארצות הברית, וציין כי פרטיות היא זכות אנושית בסיסית.

הוא גם קרא לחברות טכנולוגיה אחרות "לבטל את זיהוי נתוני הלקוחות או לא לאסוף אותם מלכתחילה". קוק גם אמר שהמשתמשים צריכים לדעת תמיד אילו נתונים שלהם נאספים ומדוע, וכי החברה צריכה לתת למשתמשים זכות לגשת ולקבל עותק של כל הנתונים האישיים שלהם, כולל אפשרות למחוק אותם.

בראיון לאתר החדשות אקסיוס, ששודר בנובמבר בערוץ HBO, התנבא מנכ"ל אפל כי תקנות חדשות להגנת נתונים אישיים יחולו בעתיד על חברות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות משום שהן "בלתי נמנעות" ואמר שהוא מאמין כי הקונגרס האמריקני יטפל בנושא בקרוב.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים