ארה"ב: ה-FCC תעצור פעילות עקב השבתת הממשל

הפסקת הפעילות של רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית עתידה לפגוע בצרכנים, ביצרנים, בחברות הפס הרחב ובעובדים פדרליים רבים ונובעת מהשבתת הממשל מטעם טראמפ בגלל נושא חומת מקסיקו השנוי במחלוקת

ה-FCC - שובתת גם ביחד עם מוסדות ממשל אחרים בארה"ב

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, משבית את הממשל באופן חלקי עד שיושג תקציב להקמת חומה בגבול הדרומי עם מקסיקו. רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, הודיעה כי עקב ההשבתה הזו גם היא תיאלץ לעצור את פעילותה החל מאמצע יום המחר (ה').

ה-FCC בישרה השבוע (ב') כי תיאלץ להשעות את מרבית פעילותה החל מיום ה', אם השבתת הממשל החלקית תימשך. הרשות הבהירה כי רק "העבודה הנדרשת להגנה על חיים ורכוש" תימשך. משרד המפקח הכללי, האחראי על ביצוע ביקורות פנימיות, בדיקות וחקירות של תכניות ופעולות ה-FCC, יישאר פתוח עד להודעה חדשה.

הרוב המכריע של עובדי ה-FCC יישלחו הביתה לחופשה כפויה, אם התכנית תיושם, ורק פחות מ-20 אחוזים מהם ימשיכו להופיע לעבודה לצד בכירי הרשות – היו"ר אג'יט פאי, והנציבים ג'סיקה רוסנוורסל, ברנדן קאר ומיכאל אורילי.

בעבור יצרניות מוצרי האלקטרוניקה והטכנולוגיה, ההשפעה המיידית ביותר של הפסקת הפעולות של ה-FCC תהיה הפסקה בבדיקות ואישורים למכשירים חדשים במהלך תקופת החורף. אבל המהלך משפיע גם על הצרכנים, חברות הפס הרחב ועל עסקים – ובעיקר על העובדים הפדרליים שיזכו להפסקת הפעילות הכפויה.

מכיוון שסיומה של ההשבתה החלקית של הממשל לא נראה באופק, ה-FCC כנראה אכן תחדל מרוב פעולותיה ממחר, והעובדים של הרשות ישהו במשרדים רק עד ארבע שעות, בכדי להשלים באופן מסודר את הפסקת הפעולות.

ה-FCC אמורה לפרסם במהלך היום (ד') באתר שלה – www.fcc.gov – הודעה ציבורית המפרטת את ההשפעות של השעיית הפעולות, שעתידה לחול על תחומים כמו תיוק אלקטרוני, מערכות מסד נתונים, מועדי הגשה, תשלומים רגולטוריים ודמי יישומים ועוד.

הסיבה לשביתה: הגדר שלא נבנית

במהלך קמפיין הבחירות שלו, ב-2016, שב טראמפ וחזר על ההבטחה לבניית חומה שתמנע כניסת מהגרים לא חוקיים ממקסיקו לארה"ב.

עניין בניית החומה מעורר מחלוקת בארצות הברית – בקרב המפלגה הרפובליקנית אין הסכמה רווחת בנושא החומה, אשר בנייתה לאורך כל קו הגבול, שאורכו כ-3,200 ק"מ, יקרה מאוד – לפי טראמפ העלות הכוללת של ההקמה תעמוד על 12-10 מיליארדי דולרים, בעוד שמומחים לתחום טוענים כי הסכום גבוה יותר באופן מובהק ועתיד להסתכם בכ-44-20 מיליארד דולר.

כעת טראמפ בכלל מאשים את הדמוקרטים בעיכוב תכניותיו, ובכך שהמהגרים ממשיכים להסתנן למדינה, ולכן החליט להשבית את פעילות ממשלו. בסוף השבוע האחרון התבטא טראמפ וציין ש"החומה בישראל עובדת ב-99.9 אחוזים", בניסיון להדגים כיצד ניתן לייצר בגבול מחסום יעיל שכבר מוכיח את עצמו, לדבריו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים