בדרך לווגאס, מייצרים חדשנות בישראל

מכונית מעופפת כמו בסרטים ● זיהוי חיידקי איקולי במי שתייה בשניות עם חיישן אישי ● זיהוי ריחות מסוכנים דולפים למניעת אסונות ● המלצות בזמן אמת לניהול תנועה יעיל ופיענוח את החילוף המטאבולי של המשתמש ● אלו הם הסטארט-אפים שייצגו את ישראל בתערוכת CES

26/12/2018 18:29
לאס ווגאס. צילום: BigStock

22 סטארט-אפים שייצגו את ישראל בתערוכת CES הציגו היום (ד') את מיזמיהם לקראת התערוכה שתיערך בשבוע הבא בלאס ווגאס. המיזמים ייצגו את ישראל בביתן הרשמי כחלק מפעילות מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.

במכון אמרו כי השנ הנבחרת הישראלית תהיה הגדולה ביותר בתולדות הביתן הישראלי ותכלול 22 חברות ישראליות, המציגות פיתוחים פורצי דרך בתחומי הסייבר, הרכב, מוצרי הצריכה, הקמעונות ועוד.

בין החברות שהציגו את מיזמיהן נמנית NanoScent. החברה פיתחה פלטפורמה לזיהוי ריחות, שנמצאת בשימוש מפעלים תעשייתיים הנדרשים למנוע אסונות מדליפות ונזקים לסביבה. החברה נוסדה על ידי ערן רום ואורן גבריאלי בשנת 2017.

הפתרון של ננוסנט, אמרו במכון, הוא היחיד המסוגל לזהות מגוון ריחות בריכוז נמוך בו זמנית. פריסה רחבה של חיישני הריח בשילוב עם מערכת לימוד מכונה יוצרת מפת ריחות לתעשייה, מזקקות ולעיר החכמה. החברה הוקמה בשיתוף עם הטכניון ומייצרת את מערכותיה באיזור התעשייה משגב. עוד הוסיפו במכון כי השבוע זכתה החברה בפרס -CES 2019 Climate Change Innovators.

כלי תחבורה חשמלי דו שימושי שיכול לנוע באוויר וביבשה

סטארט-אפ נוסף שהציג וישתתף בכנס הוא Brodmann17. החברה מפתחת טכנולוגיות למידה עמוקה (deep-learning) עבור ראייה ממוחשבת. הפתרון של Brodmann17 מתאים לכל מעבד ולכל פלטפורמה ומאפשר יכולות ראיה ממוחשבת חזקות למוצרים מבוססי סוללה ללא הסתמכות על מחשוב ענן, תוך שימוש במעבדים סטנדרטיים עם שימוש בפחות מ5% מכח המחשוב.

בחברה אמרו כי רמות הדיוק של רשתות-הנוירונים של החברה עולות בקנה אחד עם דרישות התעשייה וזאת תוך כדי חיסכון של 95% בצריכת כוח העיבוד והאנרגיה. החברה נוסדה על ידי עדי פנחס, דר' אמיר אלוש ואסף מושינסקי בשנת 2017.
o סרטון

חברה אחרת שהציגה באירוע היא Waycare. החברה פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית אשר מספקת המלצות בזמן אמת לניהול תנועה יעיל, מניעת תאונות דרכים והתמודדות במצבי חירום עירוניים עבור מרכזי בקרת התנועה העירוניים, חמ"לים משטרתיים, צוותי רפואה וחילוץ, רכבי תחזוקה וגרר ועוד. החברה נוסדה על ידי עידן האן, שי סוזאן ונעם מי-טל בשנת 2016.

דרור סידר, מייסד Lumen. צילום: רלי כהן

דרור סידר, מייסד Lumen. צילום: רלי כהן

סטארט-אפ נוסף אחר הוא Lumen. החברה פיתחה את המוצר הראשון, המסוגל לפענח באמצעות אפליקציה ומכשיר נשיפה קטן את החילוף המטאבולי של המשתמש. המוצר מזהה אם מקור שריפת השומנים הספציפי של המשתמש נובע משריפת פחמימות או שומנים, וממליץ מה לעשות עם המידע הזה, תוך המלצה ספציפית על תזונה מתאימה לאותו יום. החברה נוסדה על ידי מיכל מור, מרב מור, אבי סמילה, דרור סדר, דניאל טל בשנת 2014.

סטארט-אפ אחר שבלט באירוע הוא NFT Inc. החברה פיתחה כלי תחבורה חשמלי דו שימושי שיכול לנוע באוויר וביבשה, כך שלמעשה מדובר ברכב מעופף כפי שנראה בסרטי מדע בדיוני. החברה נוסדה על ידי גיא ומאקי קפלינסקי. לדברי עופר טיפריס, שהציג את החברה באירוע, "מדובר בשינוי דפוסי החיים של כולנו בצורה שלעיתים קשה לראות מנקודת הזמן בה אנו נמצאים כרגע. אנו משלבים מטוס עם מכונית פרטית ומאפשרים תחבורה מדלת אל דלת".

חברה נוספת היא 2Sens Ltd. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת חווית מציאות מעורבת (Mixed-Reality) על גבי טלפונים חכמים ומשקפי מציאות רבודה ופותרת את הבעיה העיקרית של אפליקציות מציאות רבודה כיום שבהן התוכן הוירטואלי "מודבק" על העולם בצורה לא מציאותית. החברה נוסדה על ידי אסנת גורן פייזר ומשה מייסד בשנת 2016.

סטארט-אפ נוסף הוא TriEye. החברה פיתחה טכנולוגיה לחישה ויזואלית בתנאי ראות מוגבלים, הודות לחיישן בעל טווח ראייה גדול מטווח העין האנושית. הפיתוח מאפשר יכולות בטיחות מתקדמות ונהיגה אוטונומית בכל תנאי שטח. הפיתוח של טריאיי מבוסס על מחקר באוניברסיטה העברית, מייסדי החברה הם אבי בקל, פרופ׳ אוריאל לוי ועומר קפח והיא הוקמה בשנת 2016.

סטארט-אפ נוסף הוא Woojer Ltd. החברה פיתחה פטנטים ומוצרים מבוססי טכנולוגית חישה (Haptic) אלקטרומגנטיים, המעבירים לחוש משחקים, מוזיקה ואפקטים על הגוף דרך אודיו. מייסדי החברה הם מור אפרתי, כפיר ונועם בר לבב והיא הוקמה
בשנת 2011

מיזם נוסף הוא Superb Reality Ltd. החברה פיתחה טכנולוגיה לזיהוי מחוות כף יד, המאפשרת שליטה טבעית במשקפי מציאות מדומה AR/MR, ללא צורך בשלט או במצלמות עומק. היא נוסדה בשנת 2015 על ידי יואב חושן וערן אילת.

הסטארט-אפ Gauzy הציג אף הוא באירוע.  החברה פיתחה טכנולוגיה חדשה בעולם הזכוכית, ומאפשרת יישומים חדשניים כגון: מעבר הדרגתי בין רמות שקיפות שונות, יצירת תריסים אופטיים בתוך הזכוכית, אפשרות להקרנה באיכות גבוה על גבי הזכוכית השקופה, אפשרות לשילוב של סנסורים הפועלים לפי מגע או תנועה על גביי הזכוכית ועוד. היא נוסדה על ידי אדריאן לואפר ואייל פסו בשנת 2009.

לייצר לחברות קשרים עסקיים עם השחקנים הגלובליים המובילים

במכון הייצוא אמרו כי הביתן הישראלי מציג בתערוכה הבינלאומית כחלק ממתחם החדשנות והסטראט-אפים, זו השנה החמישית, ובמהלך השנים היווה פלטפורמה בינלאומית לעשרות חברות ישראליות.

תערוכת CES היא התערוכה הגדולה והחשובה בעולם לתחום החדשנות, המארחת מדי שנה מאות אלפי מבקרים ומציגים, המגיעים לחשוף ולהיחשף למוצרים והפתרונות החדשניים ביותר בתחום ה- Consumer electronics.

החברות המשתתפות נבחרו על פי קריטריונים שונים, ביניהם מוכנות ליצוא, רלוונטיות לתערוכה ולקהלי היעד, עמידה בקריטריונים של CES ושל אזור החדשנות בו הביתן מציג ועוד.

מטרת הפעילות הינה לייצר לחברות קשרים עסקיים עם השחקנים הגלובליים המובילים. למעלה מ-700 מפגשים עסקיים צפויים להתקיים במהלך התערוכה עם מקבלי החלטות בכירים מהחברות המובילות בעולם. בינהן: יצרניות רכבים, חברות מדיה, ריטיילרים, יצרניות מכשירים, ליגות ספורט, חברות מכשור לביש ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים