גם באיחוד האירופי חוששים משימוש בציוד התקשורת של וואווי ו-ZTE

באיחוד מצטרפים למדינות בולטות בעולם, שכבר אסרו או הגבילו את השימוש, מחשש שהציוד משמש לריגול של הממשל הסיני ● סגן נשיא נציבות האיחוד: "עלינו להיות מודאגים מהחברות הללו"

האיחוד האירופי

לאחר ארצות הברית, אוסטרליה, ניו-זילנד, בריטניה ויפן – שחוסמות שימוש בציוד של וואווי, ובחלקן גם של ZTE, בתשתיות התקשורת שלהן, גם באיחוד האירופי הועלו חששות כבדים מפני השימוש במוצרים של חברות סיניות אלה, בגלל חשש מריגול ממשלתי. עם זאת, ראוי לציין שעד כה לא נחשפו כל ראיות הקושרות מי משתי החברות למעשה שכזה.

סגן נשיא נציבות האיחוד, אנדרוס אנסיפ, אמר באירוע עיתונאים שהתקיים בבריסל: "האם עלינו להיות מודאגים בנוגע לוואווי או לחברות סיניות אחרות? כן, אני חושב שעלינו להיות מודאגים מהחברות הללו". לדבריו, חששותיו נובעים בשל העובדה שהממשל הסיני קבע כללים חדשים, שייאלצו חברות IT ויצרניות סיניות לשתף פעולה עם סוכנויות מודיעין במדינה, כמו במקרים של דלתות אחוריות, המאפשרות גישה לנתונים מוצפנים. אנסיפ הוסיף שהחברות האלה מייצרות שבבים שעשויים לשמש "כדי לרגל אחר סודותינו".

"כאנשים רגילים, נורמליים, עלינו לפחד", ציין.

וואווי: "לעולם לא נאפשר התערבות מדינתית ברשתות שלנו"

בתגובה לדבריו ציינה וואווי כי היא "מעולם לא התבקשה על ידי שום מדינה לשתול דלתות אחוריות או להתערב ברשתות כלשהן, ולעולם לא נאפשר התנהגות מעין זו על ידי איש מהעובדים שלנו. אנחנו חלק מהפתרון, לא הבעיה. יש לנו מוניטין מוכחים של אספקת מוצרים ופתרונות מאובטחים ללקוחותינו באירופה וברחבי העולם".

בתוך כך, מרכז אבטחת הסייבר בבלגיה שוקל גם הוא את האפשרות לחסום את וואווי במדינה בשל חששות אבטחה. מיגואל דה ברויק, מנהל המרכז, אמר לסוכנות הידיעות הממשלתית הבלגית כי "באחרונה קיימנו מחקר בלתי תלוי באמצעות ערוצים לאומיים ובינלאומיים, שהראה שהשימוש בטכנולוגיות של וואווי מציב סיכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים