בשורה לעובדי ECI: הסכם קיבוצי ראשון בחברה

ההנהלה וההסתדרות חתמו על הסכם לארבע שנים, שכולל הגדלה משמעותית של ההפרשות הפנסיוניות, תוספות שכר, ערבי חג על חשבון המעסיק וקרן השתלמות גם לעובדי החברה במשרת סטודנט

ECI - סכסוך יבודה

עובדי ECI קיבלו היום (א') בשורה בדמות הסכם קיבוצי ראשון בחברה, שעליו חתם הארגון המייצג אותם, ההסתדרות, עם הנהלת החברה. ההסכם הינו לארבע שנים וחל על כ-650 עובדי ECI. עם חתימת ההסכם, מצטרפים עובדי החברה לעמיתיהם בסאפ ובמבניר – חברות היי-טק נוספות, שגם בהן חתמה ההסתדרות עם ההנהלה על הסכמים קיבוציים.

תוקף ההסכם הוא לארבע שנים, והוא עוסק בעיקר בשכר ובפנסיה של העובדים. הוא כולל הגדלה של 20% בבסיס ההפרשות לפנסיה ופיצויי הפיטורים, ובתוך זה העלאה של אחוז ההפרשות על חשבון המעסיק מ-6.5% ל-7.5% ברכיב התגמולים. בנוסף, ההסכם כולל תוספות שכר שיחולקו בפעימות לאורך ארבע השנים הקרובות, תיקוני שכר, תוספת שקלית חד פעמית ותקציב קידומים שנתי. סוכם כי ערבי החג יהיו על חשבון המעסיק ותינתן קרן השתלמות גם לעובדים במשרת סטודנט. עוד סוכם על הגדלת תקציב הרווחה לסכום של 2,250 שקלים לכל עובד.

החתימה על ההסכם התקיימה היום בבניין ההסתדרות בתל אביב, במעמד יו"ר ארגון העובדים, אבי ניסנקורן; סמנכ"ל משאבי האנוש ב-ECI, עדי בילדנר; יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט בהסתדרות, יקי חלוצי; יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי; ועשרות רבות מעובדי החברה, שהגיעו לטקס החתימה.

שנתיים וחצי של משא ומתן

עובדי ECI התאגדו בהסתדרות ביוני 2016, על רקע חששם מפגיעה בביטחונם התעסוקתי. זאת, בשל שינויים בשוק ההיי-טק, מעבר של עבודה לחברות זולות יותר בעולם וצמצום כוח העבודה בחברה בתוך כמה שנים מ-5,000 לכ-900 עובדים. במשך שנתיים וחצי נוהל משא ומתן, שעתה נשא פרי.

ניסנקורן אמר כי "מדובר בהסכם חשוב מאין כמותו למאות עובדים בענף ההיי-טק, שמבקשים להבטיח את עתידם התעסוקתי והכלכלי. הצדדים השכילו להבין שהסכם כזה ייצור מערכת יחסי עבודה טובה יותר בחברה".

אנשי ECI וההסתדרות במעמד החתימה. צילום: דוברות ההסתדרות

אנשי ECI וההסתדרות במעמד החתימה. צילום: דוברות ההסתדרות

לדברי בילדנר, "הגעה להסכם קיבוצי המתאים לחברת היי-טק כשלנו הינה אתגר מורכב. בזכות הרבה סבלנות וגמישות הגענו להסכם שיאפשר לחברה להמשיך לחתור למצוינות, לצמוח ולממש את הפוטנציאל העסקי שלה. בבסיס ההסכם קיימת ההבנה כי העובדים הינם לב החברה והמנוע הדוחף אותה קדימה, ושיחד נוכל להביא את ECI להצלחה ולשגשוג".

לוי ציין ש-"הסיפור שלנו הוא הסיפור של כלל ציבור העובדים בישראל. סיפור של חברות, נאמנות וסולידריות בין העובדים. בלי זה לא היינו מגיעים להסכם קיבוצי. גם לעובדי ההיי-טק, כמו כל עובד אחר במשק, יש משפחה וילדים, ואת אותם הצרכים להגשמה עצמית ולשכר ראוי ומתגמל. בשנתיים וחצי האחרונות העברנו את עובדי ECI לקדמת הבמה. זה לא היה פשוט, אבל כבר רואים את התוצאה והיום אנחנו קוטפים את הפירות הראשונים של ההצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים