אילו חידושים תציג Moovit בכנס הערים החכמות בברצלונה?

איסוף נתונים בעזרת הקהילה ופתרון לרשויות תחבורה – אלה בין החידושים שתציג האפליקציה הישראלית הפופולרית לתחבורה ציבורית באירוע Smart City, שייפתח בעוד כשבועיים בברצלונה

יובב מידד, מנהל השיווק של Moovit. צילום: יח"צ

רבים ממשתמשי התחבורה הציבורית מכירים היטב את אפליקציית Moovit, המעדכנת בזמן אמת את זמני הגעת התחבורה הציבורית, בהתבסס על מיקומם ועל דיווחי החברות המפעילות. האפליקציה, תוצרת כחול לבן, פותחה לפני שש שנים והפכה לאחת מאפליקציות התחבורה הציבורית הפופולריות בעולם. היא משרתת יותר מ-250 מיליון משתמשים ב-2,600 ערים ב-85 מדינות ודוברת 44 שפות. Moovit אף הייתה אפליקציה רשמית של אולימפיאדת ריו דה ז'נרו ב-2016 ושל היורוליג ב-2017.

בתערוכת Smart City 2018, שתיפתח ב-12 בנובמבר בברצלונה, תציג Moovit את החידושים שבוצעו באפליקציה. אחד מהם הוא איסוף נתונים בעזרת קהילה שמונה יותר מ-400 אלף עורכים מקומיים, שנקראים Mooviters. לדברי יובב מידד, מנהל השיווק של Moovit, "עורכים אלה מסייעים למפות ולעדכן מידע תחבורתי מקומי שבלעדיהם לא היינו יכולים לספק אותו. הם אחראים על 65% ממאות הערים שבהן אנחנו פועלים, לרבות ערים חדשות שבהן אנחנו פותחים את השירות – מה שהופך את האפליקציה לוויקיפדיה של התחבורה הציבורית".

שימוש במידע על הנוסעים – לטובת רשויות התחבורה

כמו כן, היא תציג בברצלונה מוצר שמיועד לרשויות המנהלות את התחבורה ברחבי העולם. "הפופולריות הרבה של האפליקציה יצרה אצלנו כמויות אדירות של מידע", אמר מידד. "עם השנים הבנו שהמידע הרב שמגיע מחברות התחבורה הציבוריות השונות והמשתמשים מכיל בתוכו תובנות רבות, שיכולות לסייע לא רק למשתמש הקצה אלא גם לרשויות התחבורה שפועלות בערים ובמדינות השונות. פיתחנו סט מוצרים נוסף, שמאפשר למנהלי התחבורה לנהל טוב יותר את ההתניידות של המשתמש".

כך, למשל, ניתן בעזרת האפליקציה לתכנן מסלול שמתחיל מאזור מגוריו של הנוסע, לכוון אותו לתחבורה ציבורית כלשהי עד לתחנת הרכבת או למקום שבו אפשר לקחת אופניים, ואחר כך גם אל היעד שלו – מקום עבודה או אחר.

"למעשה, אנחנו מחזירים לערים את השליטה על הניידות העירונית, על ידי מתן פלטפורמת ניידות משולבת המעצימה את השירות לתושבים", אמר מידד.

הייחוד הבולט של המערכת הוא שהיא יודעת לפלח את כמויות המשתמשים באזורים מסוימים ובהתאם לזה לשנות את מסלולי התחבורה בצורה גמישה ויעילה, והכל מנוהל ממרכז שליטה שנמצא ברשויות העירוניות או אצל מפעילי התחבורה.

Smart City השנה תהיה הגדולה ביותר מבין תערוכות Smart City שהתקיימו עד כה והיא צפויה לארח 200 אלף מבקרים, מתוכם כמה עשרות ראשי ערים, מנכ"לים ומנמ"רים מישראל. בין 844 המציגים ישתתפו כ-20 חברות כחול לבן, רובן במסגרת הביתן הישראלי שמקים מכון הייצוא. בין הרשויות המקומיות הישראליות שצפויות להשתתף בתערוכה נמצאות רמת גן, תל אביב ואשדוד, ובין הדוברים מישראל יהיו ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, ד"ר אייל יניב מאוניברסיטת בר אילן, ד"ר עדנה פשר והילה הורן מקרן תל אביב, שאף תנחה פנל באחד ממסלולי המליאה.

מערכת אנשים ומחשבים תדווח מהכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים