בראשונה בישראל: תשתית ווב מבוססת גלים מילימטריים – בעוספיה

מדובר בתשתית אלחוטית המבוססת על טכנולוגיית הגלים המילימטריים מתוצרת סיקלו הישראלית ● במקביל מותקנת מערכת גם באזור התעשייה עמק חפר לבעלי עסקים במקום ● המדובר בניסוי במסגרתו המשתתפים מקבלים אינטרנט מהיר ללא תשלום

התקנת תשתית אינטרנט חדשה ביישוב עוספיה. צילום: יח"צ

לראשונה בישראל החלה שלשום (ג׳) SMBIT בהתקנת תשתית אינטרנט חדשה ביישוב עוספיה. מדובר בתשתית אלחוטית המבוססת על טכנולוגיית הגלים המילימטריים מתוצרת סיקלו הישראלית.

ההתקנה התאפשרה בזכות אישור ניסוי שקיבלה SMBIT ממשרד התקשורת, המקדם יישום תשתיות שיגבירו את מהירות האינטרנט ברחבי הארץ. במקביל לעוספיה מותקנת המערכת גם באזור התעשייה עמק חפר לבעלי עסקים במקום. במסגרת הניסוי, המשתתפים מקבלים אינטרנט מהיר ללא תשלום.

הטכנולוגיה החדשה פותחה על ידי Siklu הישראלית שהוקמה ב-2008 על ידי איציק קירשנבאום, יגאל לייבה, ברוך שוורץ ואלעד דיין. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות תקשורת אלחוטית בגלים מילימטרים במהירות של עד 10 גיגה-ביט לשנייה למגוון יישומים, כגון ערים חכמות, רשתות אבטחה, קווי נל"ן לעסקים ורשתות תמסורת לחברות תקשורת.

מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בפתח תקווה והיא מעסיקה כ-80 עובדים. סיקלו מפתחת מערכות אלחוט בקיבולת גבוהה מאוד בתחום הגלים המילימטרים, היינו תדרים גבוהים מאוד של 60, 70 ו-80 גיגה-הרץ. טווח היישום של מערכות החברה, המתאימות לאתגרים המגולמים בסביבה עירונית צפופה ואזורים מרוחקים, מגיע עד 5 ק"מ. זהו פתרון משלים לחיבור לסיבים אופטיים, כאשר הזמן או העלות לפריסת סיבים לא מצדיקים יישום.

בעקבות ההצלחה של טכנולוגיית הגלים המילימטרים כפתרון משלים ליישום תשתית תקשורת לערים חכמות בארץ ובעולם, הדור החדש של המוצרים שהותאם ליישום רשתות פס רחב לבתי מגורים הגיע לבתים פרטיים, לראשונה בישראל.

סיקלו. צילןם: יח"צ

סיקלו. צילןם: יח"צ

"לראשונה מותקנת תשתית אינטרנט חדשה ונוספת בישראל"

SMBIT בראשות המנכ״ל יואב לודמר פועלת בישראל החל משנת 2012 בתחום התקשוב, הכולל פריסת תשתיות אינטרנט ו-Wi-Fi חדשניות תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות, כגון הגלים המילימטרים, מערכות ניתוב SDN ופלטפורמת EKRON לניהול כולל של מערך התקשורת בארגון. היא מספקת פתרונות תקשורת ל 10 אחוז מבתי הספר בישראל ומתקינה פתרונות גלים מילימטריים ברשויות מקומיות בתדר המוניציפלי. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם במזכרת בתיה.

לודמר אמר כי "מדובר באירוע היסטורי. לראשונה מותקנת תשתית אינטרנט חדשה ונוספת בישראל – תשתית הגלים המילימטרים. אנחנו מביאים בשורה לכל ישראל. נגמרו הימים שבהם תושבי ישראל, בעיקר בפריפריה, היו שבויים של חברות שלא רצו לפרוס תשתיות. בניגוד לפריסה של סיבים אופטיים, הכרוכה בעלויות גבוהות ובזמן עבודה ממושך, פריסת התשתית והתקנת המשדרים היא מהירה יחסית ועורכת בממוצע כרבע שעה עבור כל אחד מהלקוחות. אנו בטוחים שבתום הניסוי יתקבל רישיון הקבע שיאפשר את פריסת הטכנולוגיה לכולם״.

אייל אסא, מנכ"ל Siklu, אמר כי "היישום בישראל של המוצר החדשני שלנו, המבוסס טכנולוגיית הדור החמישי, הוא עדות נוספת למאמצי משרד התקשורת בדרכו לקדם הבאת פס-רחב בר השגה גם ליישובים מרוחקים. אנחנו מאמינים שבזכות השילוב הייחודי של יכולת התקנה מהירה וביצועים מובטחים מראש, המהלך יסייע להרחיב את היצע הפס הרחב ליישובים נוספים ברחבי הארץ כבר בתקופה הקרובה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריק

    אשמח לשמוע עוד פרטים לפתרוך הגברהנאלחוטית בישוב שלנו תודה

אירועים קרובים