בניגוד להודעה: תומס קוריאן, בכיר באורקל – התפטר ולא "לקח פסק זמן"

אורקל הודיעה בתחילה שקוריאן לקח "פסק זמן" קצר וישוב לעבודה בקרוב ● אלא שההודעה של החברה ל-SEC מעידה אחרת ● הסיבה לעזיבה: הבדלים תהומיים בהשקפות שלו ושל לארי אליסון לגבי עסקי הענן של אורקל

תומס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד. צילום: יח"צ

תומס קוריאן, נשיא באורקל לפיתוח מוצר, התפטר מהחברה – כך הודיעה ענקית ה-IT לרשות האמריקנית לניירות ערך – ה-SEC. זאת, בניגוד להודעות החברה כמה וכמה פעמים, שלפיהן הוא לקח "פסק זמן" קצר וישוב לעבודה בקרוב.

קוריאן הודיע לצוותו לפני מספר שבועות כי הוא לוקח "פסק זמן ממושך" מעבודתו – הודעה שהדאיגה את שותפי החברה, ששיבחו את ניסיונו וכישרונו בהובלת מוצרי אורקל. לאחר ההודעה אז, דובר אורקל אמר כי "אנחנו מצפים שיחזור בקרוב". מארק הרד, מנכ"ל משותף של החברה, ביטא באחרונה את אותה התחושה.

אלא שבהודעת החברה מסוף השבוע נמסר כי קוריאן החליט להתפטר מידית "כדי להמשיך לפעול בהזדמנויות אחרות" שנוצרו לו, וכי תפקידו באורקל הועבר למנהלים אחרים. פרישתו של קוריאן מגיעה כשעסקי הענן של אורקל מדשדשים, עם צמיחה איטית ורמזים לכך שהיא מציגה נתוני מכירות מוטעים.

בכיר לשעבר באורקל אמר לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית – לאחר שקוריאן הודיע על חופשה – כי "העובדה שהם לא אמרו למה הוא עזב או לכמה זמן הוא ייעלם יוצאת דופן מאוד. הליכתו היא הפסד גדול עבור ענקית הטכנולוגיה. הוא המוח שמאחורי האסטרטגיה של המוצר. זה לא שיש להם מישהו אחר שיכול להחליף אותו".

מדוע הוא התפטר?

עובד שעזב באחרונה את החברה אמר כי קוריאן הגיע למסלול התנגשות בלתי נמנע עם לארי אליסון, מייסד אורקל וכיום יו"ר וסמנכ"ל הטכנולוגיה שלה. לפי מקורבים, מדובר בסכסוך עסקי-טכנולוגי רווי יצרים ורגשות, עם חילוקי דעות לגבי אסטרטגיית הענן של אורקל והדרך להתמודד עם אתגרים טכניים שנלווים למעבר יישומי ה-ERP של החברה לתשתיות הענן שלה.

על פי המקורבים, הסכסוך והעזיבה המתוקשרת בעקבותיה נבעו מהבדלים תהומיים בהשקפות שלו ושל אליסון לגבי עסקי הענן של אורקל. כך, קוריאן ואליסון נכנסו לסדרת עימותים שהלכה ותפחה, לאחר שקוריאן רצה שתוכנות אורקל ירוצו לא רק על הענן של החברה, אלא גם על עננים ציבוריים של יריבותיה – ובראשן AWS של אמזון ו-Azure של מיקרוסופט – במטרה להרחיב ולגוון את עסקי התוכנה שלה. אליסון, על פי המקורבים, התנגד לעמדה זו.

קוריאן האמין כי הגעה למצב בו תוכנות רבות יותר של אורקל ירוצו בעננים של מתחרותיה תיצור הזדמנויות למכור תוכנות אלה ללקוחות ארגוניים שכבר נמצאים על פלטפורמות הענן של אמזון או מיקרוסופט, ששולטות בשוק תשתיות הענן. כך, הכנסות AWS עלו ב-43% בשנה שעברה ועמדו על 17.5 מיליארד דולר, כשבמקביל גדל גם מספר הלקוחות שלה.

אליסון, מנגד, אמר בכל הזדמנות, לרבות בשני כנסי הענק השנתיים של אורקל, כי למוצרי הענן של אמזון יש בעיית איכות. הגדלת התאימות של תוכנות אורקל לעננים של AWS ו-Azure הייתה מחזקת את גרסת המתחרות ומחלישה את טענת אורקל לפיה הענן שלה הוא הבית הטוב ביותר עבור התוכנה שלה.

קוריאן: התקדמות בפיתוח – קושי בעולם התשתיות

קוריאן, בן 51, עבד 22 שנים בחברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם ומילא תפקיד מרכזי בניהול מוצרי אורקל ופיתוחם. הוא דווח ישירות לאליסון – בדיוק כמו צפרא כץ ומארק הרד, המנכ"לים המשותפים. בתחילת 2015, לאחר יותר מ-18 שנים באורקל, קוריאן הפך לאחד המנהלים הבולטים ביותר של החברה, כשאליסון מינה אותו לנשיא לפיתוח מוצר.

בחלוף השנים הוא התקדם בשורות החברה עם פיתוח ושיווק מוצרים שחוו האצה במכירות. עם זאת, קשה היה לו יותר בעולם התשתיות – שכבת הבסיס של המחשוב ושירותי האחסון בענן – שם שולטת AWS כשבמקביל, למיקרוסופט יש את נתח השוק השני בגודלו בעולם הענן הציבורי.

מערך המוצרים שקוריאן ניהל מונה 35 אלף מהנדסים ברחבי העולם והוא היה אחראי על מוצרים שמניבים 35 מיליארד דולר מכלל הכנסותיה השנתיות של החברה.

האחריות העיקרית שלו הייתה להעביר את התוכנה המסורתית של אורקל – שבדרך כלל יושבת על השרתים של לקוחות החברה – לעידן מחשוב הענן. אלא שהמשקיעים התאכזבו, כי הם חשבו שהחברה בת ה-41 תצליח להעביר לקוחות למוצרים ולשירותי הענן מהר יותר ובהיקף גדול יותר. אורקל הוציאה השקעות ענק על בניית הדטה סנטרים החדשים שלה ברחבי העולם לטובת הענן שלה וביצעה רכישות לתמיכה בהגירה לענן. אלא שהמשקיעים בוול-סטריט חששה מפני צמיחה קטנה מדי בהכנסות של אורקל מהענן והביאו לירידה של כ-7% במניית החברה בשנה האחרונה.

בשנה שעברה קיבל קוריאן חבילת פיצוי בשווי של כמעט 36 מיליון דולר. אין לו חוזה עבודה באורקל והוא לא יקבל פיצויים בשל פרישתו. עם זאת, יש לו מניות ואופציות של החברה בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים