"הענן יכול להביא להפחתה ניכרת בעלויות התחזוקה"

"הוא מסייע לנו להתמודד עם היעדים העסקיים, להגדיל ולתמוך בצמיחה העסקית שלנו", אמר שחר בר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קליקטייל ● הוא ציין כי המעבר לענן הפחית את עלויות התחזוקה ב-28%

שחר בר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קליקטייל. צילום: יח"צ

"הענן מסייע לנו להתמודד עם היעדים העסקיים ויצר חיסכון של 28% בעלויות התחזוקה שלנו. הוא מביא להפחתה ניכרת בעלויות אלה. כמו כן, הוא אפשר לנו להגדיל ולתמוך בצמיחה העסקית שלנו", כך אמר שחר בר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קליקטייל. לדבריו, "מדובר בגידול מ-10,000 לחצי מיליון הודעות בשנייה (Ingress). זאת צמיחה שלא היינו משיגים בלי תשתית ענן בעלת יכולת הרחבה מסוג זה. הענן מאפשר לנו להתרחב באופן אוטומטי בהתאם לצרכינו ולצרכי לקוחותינו".

חברת ההיי-טק הישראלית קליקטייל פועלת בעולם המסחר האלקטרוני, הצומח בקצב מהיר, ומבססת חלקים נרחבים מהענן שלה על AWS. היא מספקת למותגים מובילים תובנות מעשיות על חוויות הלקוח בערוצים דיגיטליים ומאפשרת להם לשפר את המדדים העסקיים, שהם קריטיים עבורם, כמו הגדלת מעורבות הגולשים, הגברת נאמנות הלקוחות ושיפור הביצועים העסקיים. לדברי בר, "פלטפורמת ה-SaaS שפיתחנו לניתוח 'שפת הגוף הדיגיטלית' של לקוחות (Digital Body Language) מיושמת כיום בקרב ארגוני Fortune 500 רבים ברחבי העולם".

הוא ציין כי "אסטרטגיית הענן שלנו התגבשה בראשונה לפני ארבע שנים. המניע העסקי העיקרי נבע מהצמיחה בפעילות העסקית של לקוחותינו, שיישמו את הפלטפורמה שלנו, והרצון שלנו להתאים לצרכים שלהם באופן גמיש. כמו כן, רצינו אמצעי יעיל וחסכוני כלכלית לתעבורת הרשת ההולכת וגדלה. זאת, תוך הבטחת יציבות גבוהה ויכולת לנבא ביצועים. אסטרטגיית הענן שלנו תואמת לכל פלטפורמה ובכוונתנו לשמר את הגמישות, כך שנוכל להעביר עומסי עבודה בין פלטפורמות ענן שונות, אם וכאשר נידרש לכך".

למה דווקא AWS?

בר אמר ש-"בחרנו בתשתיות AWS עקב הבשלות הטכנית, משמע – יציבות המערכת, ויכולות הניהול והניטור. זאת, לצד יכולת גידול לכל הכלים הרלוונטיים וגמישות. בנוסף, ענן זה מעניק שליטה מלאה על האזור בו הנתונים שלנו ושל לקוחותינו ממוקמים פיזית – מה שמקל עלינו לעמוד בדרישות הרגולטוריות המקומיות". הוא ציין כי "פתרונות AWS שבהם אנחנו משתמשים הם בעיקר ELB ,EC2 ,S3 ,CloudWatch ו-RDS. עבור חלק מהחלקים החדשים של המערכת אנחנו משתמשים גם ב-Elastic search as a service ,EFS ,Dynamo DB ,Kineses ו-Red-shift".

"האפליקציות שאנחנו עושים בהן שימוש בענן הן בראש ובראשונה צינורות הנתונים", הוסיף בר. "אלה תוכננו לבצע את קליטת הנתונים ועיבודם, משמע – הפקת מידע אנליטי מהנתונים. כמו כן, אנחנו משתמשים בענן לשיגור הנתונים לכמה מערכות אחסון, לחלקים שמעשירים את הנתונים ולשכבה האנליטית".

עוד הוא אמר ש-"אנחנו משתמשים ב-AWS גם לרוב צרכי האחסון. ל-S3 יש תפקיד מרכזי בתחום זה לכמה מטרות, ובאחרונה התחלנו להשתמש גם ב-Amazon Athena".

"חלק חשוב נוסף בפאזל הוא סביבת המחקר, בה מתבצע מחקר רב תחומי בהשתתפות מהנדסים, מדעני מידע, פסיכולוגים ומומחים בהתנהגות ארגונית", ציין בר. "בדרך כלל, קיים קושי לצפות מהו היישום המתאים עבור תשתית המחקר – בהשוואה לייצור עומסי העבודה הקיימים. לכן, אנחנו שבעי רצון מהגמישות שיש לנו – להגדיל או להקטין את סביבת הפיתוח בהתאם לצרכים הקיימים, לשלב שירותים חדשים כמעט ללא מגבלות ולערוך שינויים בין סוגים שונים. זאת, כדי לקבל ביצועים אופטימליים לעומסי עבודה שונים – בין אם מדובר בשימוש אינטנסיבי בזיכרון, ב-CPU או בהתבססות על GPU".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Rollnik

    אחלה חברה ואחלה מוצר. הם יושבים על מידע ששווה זהב.

  2. ד.

    בתור עובד לשעבר אני חושב שהיה שווה לספר את החצי השני של התמונה של השיפור בביצועים ובעלויות והוא המעבר לטכנולוגיות open source והנטישה של טכנולוגיות Microsoft. לדעתי בלי זה אפילו המעבר (המוצלח) לAWS לא היה סוחב כאלה עומסים.

  3. רונן

    ניסיתם את GCP? אומרים שהם לא פחות טובים

אירועים קרובים