ענן לכל חקלאי

כשחושבים על עננים וחקלאות, מה שעולה לראש זה גשם או הסתרה של אור השמש ● אלא שהפעם הכוונה היא למחשוב ענן: נטפים השיקה מערכת השקיה דיגיטלית שעובדת על AWS ● המערכת פותחה בסיוע mPrest - שפיתחה את מערכת השו"ב של כיפת ברזל

השקיה מעוננת. צילום אילוסטרציה: BigStock

כשאומרים ענן בהקשר של חקלאות, המחשבה האינסטינקטיבית היא על ענני הגשם שממטירים טיפות על הגידולים החקלאיים, או על עננים שמסתירים להם את אור השמש. לא במקרה הזה: הפעם, כיאה לאתר טכנולוגי, מדובר במחשוב ענן לטובת ענף החקלאות.

אנחנו נדרשים לנושא לאחר שנטפים השיקה באחרונה את NetBeat – מערכת השקיה דיגיטלית, המשתמשת בשירותי הענן של AWS. נטפים היא חלוצה עולמית בהשקיה בטפטוף ולפני 50 שנים הובילה את המהפכה הראשונה בחקלאות מדויקת. החברה הישראלית פועלת ביותר מ-100 מדינות, ויש לה 29 חברות בנות, 17 מפעלי ייצור ולמעלה מ-4,500 עובדים ברחבי העולם.

מערכת NetBeat שולטת במערך ההשקיה והדישון ומבצעת ניטור, אנליזה ואוטומציה. כך, לדברי החברה, היא מאפשרת לחקלאי למקסם את התוצאות שלו – מכל מקום ובכל זמן. המערכת מספקת המלצות בזמן אמת לחקלאי, בהתבסס על נתונים על מצב הצמח, הקרקע ותנאי מזג האוויר, המתקבלים מהשטח ומגורמים חיצוניים, ומנותחים בענן על בסיס מודלים חקלאיים ייחודיים, אותם פיתחה נטפים במהלך עשרות שנות ניסיון ומחקר בתחומי האגרונומיה וההידראוליקה.

כך עובדת המערכת. מקור: נטפים

כך עובדת המערכת. מקור: נטפים

שיתוף פעולה עם החברה שפיתחה את השו"ב של כיפת ברזל

NetBeat מבוססת כולה על טכנולוגיה ישראלית ופותחה בסיוע mPrest, שפיתחה גם את מערכת השליטה והבקרה של כיפת ברזל. על פי נטפים, "זוהי הפלטפורמה הראשונה מסוגה שמבצעת ניטור, אנליזה ואוטומציה במערכת אחת – שנשלטת מכף ידו של החקלאי באמצעות ממשק משתמש ידידותי ופשוט, ומעניקה המלצות חכמות ואופטימיזציה, לאורך כל שלבי הגידול. בכך היא מביאה לחיסכון במים, דשן ותשומות נוספות, תוך שיפור הרווחיות".

בהיבט ה-IT, המערכת משתמשת בכמה שירותי ענן של AWS, כגון מערכת AWS IoT, שאוספת נתונים ממכשירים הפרוסים בשטח, ומערכת בסיס הנתונים Amazon Redshift.

גיא לבנטון, מנהל יחידת החקלאות הדיגיטלית בנטפים, אמר כי "מערכות ההשקיה בכלל, ומערכות ניהול ובקרת ההשקיה בפרט, הן קריטיות בכל חווה וגידול. חשוב לנו שהמערכת תהיה זמינה ללא הפסקה. אנחנו פונים לסוגי חקלאים שונים עם דרישות שונות ומתכננים מערכת שצפויה לשרת מיליוני חקלאים ברחבי העולם בשנים הקרובות".

לדבריו, "נדרשנו למערכת ענן שעונה לצרכים שלנו ושל הלקוחות שלנו. בחרנו ב-AWS כספקית שירותי הענן, בגלל הזמינות, הגמישות והיכולת לגדול עם המערכת".

רן מידן, מנכ"ל ונשיא נטפים, ציין ש-"החברה מחפשת בלא הרף פתרונות יצירתיים, המשלבים טכנולוגיה, במטרה לסייע בגידול יותר מזון בפחות משאבים. אימוץ טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות יותר, ובהן פתרונות דיגיטליים חדשניים, הופך ליותר ויותר נחוץ – על מנת להתמודד עם הצורך הגובר לייצור יותר מזון, תוך שימוש יעיל יותר במשאבי הטבע".

מידן הוסיף כי "המערכת תאפשר לכל חקלאי – החל מחברות המנהלות שטחי גידול נרחבים וכלה בחקלאי הקטן במדינות מתפתחות – למקסם את התוצאות שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים