בכירים מסכמים את השנה: משה לסמן, גלובל דטה סנטר

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר

משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר. צילום: קובי קנטור ז"ל

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"התופעה הבולטת ביותר הייתה עליית מדרגה נוספת בטרנספורמציה הדיגיטלית, בדגש על אפליקציות ניידות. המגמה הזו מובלת על ידי מגזרים כמו פיננסים וביטוח, ומפעילה תגובת שרשרת, שמשפיעה באופן חסר תקדים על כל המשק. כך, לדוגמה, אם בנק כמו לאומי מקים ומבסס בנק דיגיטלי במובייל כמו פפר, ואם מצפים מאנשים לקבל ולבצע יותר תשלומים באמצעות אפליקציות כמו ביט, זה אומר שלא רק המאמצים המוקדמים נכנסים לעומק העולם הדיגיטלי, אלא כל האוכלוסיה וכל המשק, כולל אנשים מבוגרים מאוד.

דוגמה אחרת לטרנספורמציה דיגיטלית שמשפיעה על מגזרים חשובים היא מערך שיתוף כלי הרכב אוטותל של עיריית תל אביב-יפו, שמאפשר להירשם באפליקציה, להכניס כרטיס אשראי, לאתר מכונית זמינה, להיכנס אליה באמצעות קוד שנשלח לנייד ולנסוע ברחבי העיר לפי הצורך המידי.

אחת התוצאות של הדיגיטציה היא זינוק נוסף בהיקף הנתונים, שדוחף מצדו את הארגונים להפקיד את התשתיות והנתונים שלהם בידי גופים מתמחים – למשל חוות שרתים, בכדי להשיג רציפות עסקית, ביטחון ופיזור סיכונים".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"סביר להניח שנראה כמה מגמות. בין היתר, ענפי הפיננסים והביטוח ימשיכו לשמש ראש חץ ותשתית למעבר לדיגיטל, באופן שייצור השפעות משקיות רוחביות – החל מהתעשייה, שעוברת לשלב של Industry 4.0, דרך ננו-טכנולוגיה ורובוטיקה ועד ליישומי בלוקצ'יין, שממשיכים להיות רלוונטיים למרות התנודתיות של המטבעות המבוססים על טכנולוגיה זו. מעבר לכך, נראה את הטרנספורמציה הדיגיטלית והבינה המלאכותית מלבות האחת את השנייה, כאשר התקדמות בווקטור אחד תגרור התקדמות בווקטור השני".

מיהי חברת השנה בהיי-טק הישראלי?
"שטף האירועים הבלתי פוסק שמייצרות חברות ההיי-טק הישראליות מקשה על הבחירה בחברה אחת, אבל אם הייתי צריך להצביע על חברה אחת שבלטה בעיניי, הייתי מציין את דטורמה, שנמכרה ל-Salesforce בכ-800 מיליון דולר, לאחר שגייסה במצטבר רק כ-50 מיליון. דטורמה, שמנתחת היקפים אדירים של נתונים שיווקיים, מדגימה גם את הדיגיטציה של ענפים כמו שיווק וגם את היתרונות בהם זכו וימשיכו לזכות חברות שמאפשרות להפיק תובנות ממפלי הנתונים חסרי התקדים שאיתם מתמודדים הארגונים בישראל ובעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים