400 אלף דולר שנאספו בעבור הומלס בקמפיין ב-GoFundMe נעלמו

בני זוג מניו ג'רזי, ארצות הברית, שהשיקו את קמפיין גיוס ההמונים אונליין, הצליחו להשיג בעבור חסר הבית תרומות רבות, אבל אז הכסף נעלם, כך טוען עורך דינו

אתר גיוס ההמונים GoFundMe. צילום: BigStock

לאן הולך כסף שאנחנו תורמים באתרי גיוס המונים והאם הוא בטוח? בני זוג מניו ג'רזי, שעזרו לאסוף יותר מ-400 אלף דולר לחסר בית באמצעות קמפיין גיוס המונים באתר GoFundMe, מואשמים בכך שהכסף שהשיגו נעלם ולא הגיע ליעדו.

הכל התחיל כשבנובמבר 2017 מכוניתה של קייט מק'קלור נתקעה בלי דלק בצד הדרך בפילדלפיה. ג'וני בוביט, חסר בית שהיה בקרבת מקום, הגיע לעזרתה של מק'קלור ונתן לה את 20 הדולרים האחרונים שלו כדי שתוכל לרכוש בהם דלק להתנעת המכונית. יותר מאוחר חזרו מק'קלור והחבר שלה, מארק ד'אמיקו, בכדי להודות לבוביט על נדיבותו, הצטלמו איתו, והחליטו לפתוח קמפיין באמצעות GoFundMe שמטרתו לסייע לבוביט ולהחזיר לו טובה תחת טובה.

מאז שהושק לפני כשנה גייס הקמפיין תרומות בגובה של מעל 400 אלף דולרים. אבל כעת מסתבר כי הכסף הזה נעלם, ובני הזוג נחשדים, לכאורה, באי מסירתו למי שלמענו גויס.

בוביט מצידו טוען שקיבל רק חלק מסוים מהכסף – 75 אלף דולרים לפי עורך דינו – ולכן נאלץ לפנות לערכאות משפטיות. "לא נשאר כסף", אמר פרקליטו של בוביט, כריסטופר סי. פאלון ג'וניור, לתקשורת והוסיף וסיפר כי הלקוח שלו "הרוס לחלוטין" מהפרשיה. "לאן הכסף הלך, אין לי מושג", אמר עורך הדין, אשר גילה את דבר היעלמות הכסף במהלך שיחת ועידה בין בית המשפט לבין עורכי הדין המעורבים במקרה.

לפי טענת עורכי הדין של בני הזוג, הם כבר העבירו לבוביט 200 אלף דולר. לא ברור עם זאת עדיין לאן נעלמו כ-130 אלף הדולר הנותרים, שהיו אמורים להגיע לידיו של בוביט בקיזוז 30 אלף דולרים, שהם עמלת האתר GoFundMe.

ג'וני שב משדה הקרב

מק'קלור וד'אמיקו הודו בעבר כי לא נתנו מיד את מלוא הסכום לבוביט, חיל לשעבר שחי ברחוב כבר מזה שנים, וזאת משום שחסר הבית "נאבק עם התמכרות לסמים", והם חששו שהוא "יפוצץ" את כולו בחוסר אחריות. עורכי דינם טענו שהשניים אכן כבר העבירו אליו כ-200 אלף דולר, אבל שהוא פשוט בזבז את כל הכסף בתוך 13 יום בלבד.

בתי המשפט שדן בסכסוך העצוב הזה פסק כי על מק'קלור וד'אמיקו לתת דין וחשבון מלא על הכסף ומקום הימצאו. על פי CNN, הדיון הבא בבית המשפט צפוי ביום ד' בבוקר, אז יתכנס בית המשפט בכדי לסקור את הדו"חות הכספיים של בני הזוג. בינתיים נכנס בוביט לתכנית לגמילה מהתמכרות שאורכה 28 יום, כדי שיחשב כשיר לקבל את הכסף, אם או כשבית המשפט יחליט להחזיר לו את מה שגויס למענו.

GoFundMe הודיע בהצהרה כי 20 אלף דולר הופקדו לחשבון שנוצר במיוחד על ידי הצוות המשפטי של בוביט, לסיוע במהלך החקירה. "אנחנו עובדים עם גורמי אכיפת החוק כדי להבטיח שג'וני יקבל את כל הכספים שגויסו בשבילו", הבטיח האתר והוסיף כי "אנו מסייעים לרשויות אכיפת החוק בחקירתם השוטפת, אך GoFundMe עובדת גם עם הצוות המשפטי של ג'וני בכדי לוודא שהוא מקבל תמיכה בזמן שהכספים שנותרו משוחזרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים