בכירים מסכמים את השנה: רו"ח חנן אהרנפלד

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: רו"ח חנן אהרנפלד, מומחה במיסוי ביטקוין, עסקים וקריפטו

רו"ח חנן אהרנפלד, מומחה במיסוי ביטקוין, עסקים וקריפטו. צילום: Bpracti

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"התשובה היא תחילת אסדרת ענף הקריפטו והמטבעות הדיגיטליים. מפעילות מפוקפקת בשוליים הענף חודר יותר ויותר לחיינו, עד כדי שינוי סדר היום והתייחסות הגורמים הרגולטוריים. כך, רשות המסים הוציאה חוזרים רבים שמפזרים את חוסר הוודאות, יש טיוטות חוק ורשות ניירות ערך ביצעה פעילויות אסדרה מקדימות. כל אלה מביאים לכך שמתבססת תשתית משפטית ורגולטורית לענף כלכלי-טכנולוגי חדש. התשתית הזאת חשובה ביותר, מפני שהיא מפיגה חוסר ודאות בקשר לסביבה חוקית, ולכן תומכת בהשקעות מבית ומחוץ ומביאה להקמת פעילות פינטק מתקדמת בישראל – וזאת חזית הטכנולוגיה בעולם".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"הדבר הבולט ביותר יהיה פועל יוצא של אסדרת הפעילות במטבעות דיגיטליים: השלמת חוקים כמו החוק החדש לאיסור הלבנת הון ורישוי עסקים העוסקים בענף. כתוצאה מכך נראה עלייה בפעילויות וביישומים מסחריים בסביבת בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים, וחדירת הטכנולוגיה החדשה לתחומי שירות, מסחר ותעשייה רבים. בעתיד הלא רחוק, אני צופה שמי שלא יפעל בסביבת כלכלת מטבעות דיגיטליים יהיה מחוץ למסחר הגלובלי. בנקים, תכננו מסלול מחדש".

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין. צילום: יח"צ

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין. צילום: יח"צ

מיהו איש השנה שלך בהיי-טק הישראלי?
"בעיניי, איש השנה הוא מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, שמעבר להיותו איש טכנולוגיה הפגין חזון ויכולת להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, שהביאו לכך שישראל הופכת למעצמת קריפטו. סטארט-אפים רבים, כמו גם חברות בוגרות יותר, חבים לו כבר יום, ועוד יותר מכך בעתיד, תודה, מאחר שתוצאות פעילותו מאפשרות להם להתקיים. בלעדיו, משטר המס בישראל היה מחסל את הענף. עדות לכך ניתן למצוא בטיוטה של מס הכנסה מ-2017 ובתיקונה מ-2018.

זה לא דבר ידוע, אבל רוזנפלד תומך ומסייע בצורה פילנטרופית ובאופן אישי לקידום הענף וסטארט-אפים רבים. הוא בן אדם צנוע, מגיעה לו הוקרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים