אינטל: מעבדים חדשים במשפחות ה-U וה-Y

מאפשרים ליצור ולעצב מחשבים גם ללא מאוורר פעיל במטרה שיהיו דקיקים ויספקו זמן עבודה ממושך ● מחשבים שיתבססו על המעבדים הללו יוכלו לעבוד עד 19 שעות ברציפות

צילום: BigStock

אינטל הציגה אמש (ג') מעבדים חדשים במשפחות ה-U וה-Y המיועדות למחשבי אולטרה-בוק ולמחשבי 2-ב-1. הצגת המעבדים היוותה הכרזה ראשונה רשמית של אינטל עם פתיחת תערוכת IFA 2018.

מדובר במעבדים בעלי דרישת הספק נמוכה כך שניתן ליצור ולעצב מחשבים גם ללא מאוורר פעיל במטרה שיהיו דקיקים ככל האפשר ויספקו זמן עבודה ממושך. באינטל טוענים שבתצורה מיטבית יוכלו מחשבים שיתבססו על המעבדים הללו לעבוד עד 19 שעות ברציפות.

שישה מעבדים חדשים

בסך הכל הציגה אינטל בהכרזה זו שישה מעבדים חדשים: שלושה במשפחת ה-U להם TDP של 15 וואט ושלושה במשפחת ה-Y להם צריכת כוח מרבית של 5 וואט. לפי אינטל, אלו האחרונים יוכלו להשתלב במחשבים שמשקלם מתחת ל-450 גרם עם עובי של פחות מ-7 מ"מ, שהינו דק יותר מזה של סמארטפון מתקדם.

מעבדי משפחת ה-U, שמכונה גם Whiskey Lake, תומכים כולם בשימוש בזיכרונות DDR4 במהירות 2,400 מגה-הרץ או כדי לחסוך עוד קצת כוח, בזיכרונות LPDDR3 במהירות של 2,133 מגה-הרץ.

המעבד החזק ברשימה הקצרה הזו הוא Core i7-8565U מעבד 4 ליבות על 8 נימי עבודה במהירות בסיסית של 1.8 גיגה-הרץ שיכול להגיע למהירות מרבית של 4.6 גיגה-הרץ. ל-Core i5-8145U יש תצורת ליבות דומה עם מהירויות של 1.6 ו-3.9 גיגה-הרץ בהתאמה.
המעבד השלישי במשפחה הוא Core i3-8145U שלו 2 ליבות על 4 נימי עבודה במהירות בסיסת של 2.1 גיגה-הרץ ומהירות מרבית של 3.9 גיגה-הרץ.

מעבדי משפחת ה-Y שהוכרזו, שזכו גם לכינוי מעבדי Amber Lake, הם כולם מעבדי 2 ליבות על 4 נימי עבודה וכולם תומכים בזיכרון LPDDR3 במהירות 1,866 גיגה-הרץ בלבד.

אחרי זמן רב יחסית אינטל שוב מציעה מעבד בסדרת ה-Core m שמיועדת גם לטאבלטים. החבר החדש הוא Core m3-8100Y עם מהירויות של 1.1/3.4 גיגה-הרץ. שני המעבדים הנוספים בהכרזה הזו הם Core i7-8500Y במהירויות של 1.5/4.3 גיגה-הרץ ו-Core i5-8200Y במהירויות של 1.3/3.9 גיגה-הרץ.

אינטל שילבה במעבדים החדשים מודמים עם תמיכה בהעברת נתונים במהירות מרבית של ג'יגה-ביט באמצעות תקשורת LTE, תמיכה ב-WiFi בתקן 802.11ac וכן מערכת עיבוד קול לתמיכה בשירותים קוליים, במיוחד כאלו שכלולים בסייעות הדיגיטליות.

"שיתוף פעולה קרוב עם התעשייה"

לדברי רן סנדרוביץ', סגן נשיא באינטל העולמית, "המהנדסים שלנו עבדו בשיתוף פעולה קרוב עם התעשייה בכדי להבטיח שכל הרכיבים החשובים במערכת יתנהגו כהלכה. לדוגמה, המחשבים יעברו למצב של צריכת חשמל נמוכה כאשר ניתן ויחזרו לפעולה רגילה בעת הצורך כדי להשיג איזון בין יעילות אנרגטית לביצועים".

"כמו כן, מחשבים עם מעבדים אלה יאפשרו 'להעיר' את המחשב בפקודה קולית כמו גם מגוון אינטראקציות קוליות אחרות המאפשרות להגדיל את התפוקה תוך כדי תנועה", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים