למה מייסדי טינדר תובעים מהחברה שני מיליארד דולר?

קבוצה של 10 בכירי טינדר בהווה ובעבר, כולל מייסדיה ואחד מהמנכ"לים שלה, הגישה תביעה בטענה שהבעלים הנוכחיים של שירות ההיכרויות רימו אותם וגזלו מהם מניות בשווי מיליארדי דולרים ● הנתבעים: הטענות "חסרות שחר"

טינדר - לא בפקיסטן. צילום אילוסטרציה: אסקיי לים, BigStock

המייסדים השותפים של טינדר, שלושה במספר, כמו גם שבעה בכירים לשעבר ובהווה, תובעים את הבעלים הנוכחיים של אפליקציית ההיכרויות הפופולרית בטענה כי נשללו מידיהם מיליארדי דולרים שהגיעו להם.

החברים בקבוצת התובעים אומרים כי הובטח להם "תשלום גדול", שיגיע אם ישיגו את המטרה של הבאת החברה לערך מסוים. עם זאת, לטענתם, נמנעה מהם במכוון היכולת למימוש אופציות בזמן שערך החברה הופחת במזיד על ידי הבעלים הנוכחיים, Match Group ו-IAC.

"הטעיה, בריונות ושקרים מוחלטים"

בתביעה, שהוגשה בבית משפט בניו-יורק, דורשים התובעים לפחות שני מיליארד דולר כפיצוי על העוול שנגרם להם, בהתבסס על אופציות שקיבל המייסד במשותף והמנכ"ל לשעבר של טינדר, שון ראד.

קבוצת התובעים טוענת שלמרות ההסכמים החוזיים, כשזה הגיע לתשלום, הם נדחו ביעילות על ידי שלל טריקים שביצעה החברה. "באמצעות הטעיה, בריונות ושקרים מוחלטים, IAC ו-Match גנבו מיליארדי דולרים מעובדי טינדר", צוטטו התובעים בהצהרה לתקשורת.

בין התובעים נכללים שלושת המייסדים – ראד, ג'סטין מאטין וג'ונתן באדין, כמו גם כמה מנהלים שאף להם ניתנו אופציות למניות החברה, כחלק מפיצוי שקיבלו ב-2014, שכלל ארבעה תאריכי מימוש עתידיים. יחדיו היוו האופציות כ-20% מכלל מניות טינדר.

"טענות חסרות שחר"

לטענת התובעים – שאותם מייצג עו"ד אורין סניידר מפירמת עורכי הדין גיבסון, דאן אנד קרצ'ר, שהופקד בעבר על תביעות מצד ענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק, אפל ואובר – ההערכה הפיננסית שנקבעה לטינדר ב-2017, שלפיה ערך החברה עומד על שלושה מיליארד דולר, הייתה נמוכה במתכוון ושונה לחלוטין ממה שהם מאמינים שהחברה הייתה שווה נכון לאותו הזמן. טינדר צפויה השנה להכנסות של כ-800 מיליון דולר, ובהתאמה, ערכה של החברה אמור לגדול ב-75% יותר מסך ההכנסות ששימשו לחישוב הערך שלה ב-2017.

עוד טוענים התובעים כי כאשר IAC ו-Match מיזגו את הפלטפורמה ל-Match וביטלו את התאריכים העתידיים למימוש אופציות, טוענים התובעים, הם עשו זאת ללא הסכמת דירקטוריון טינדר.

IAC ו-Match Group טענו בתגובה שההאשמות הן "חסרות שחר" והודיעו ש-"אנחנו מתכוונים להתגונן בתקיפות מפניהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים