משה חוגג: יזם, חסיד קריפטו – ועכשיו גם בעלים של קבוצת כדורגל

בית"ר ירושלים מצטרפת לשורה של פרויקטים עסקיים שיש או היו לחוגג בהם כמה כישלונות והנפקת ICO מאוד מוצלחת ● היזם הסדרתי שהחל את דרכו בקשר שבין טכנולוגיה לספורט וקנה היום (ב') את אחת הקבוצות הבולטות במדינה

משה חוגג, בכיר בעולם הקריפטו והבעלים של בית"ר ירושלים.

משה חוגג הוא אחד האנשים המסקרנים בתעשייה: הוא יזם בעל מוניטין, גם אם לא תמיד חיובי, משקיע שמבין את הפוטנציאל של הקריפטו ועכשיו גם הבעלים של קבוצת כדורגל. ולא סתם קבוצת כדורגל – בית"ר ירושלים.

היום (ב') פורסם כי חוגג בן ה-37 ירכוש את בית"ר מידיו של איש העסקים אלי טביב תמורת 26.5 מיליון שקלים – 18 מהם יועברו ישירות לטביב ו-8.5 מיליון לכיסוי החובות של הקבוצה. חוגג לא פירט את תכניותיו לגבי הרכש החדש, אבל אמר ש-"יש לי חזון להצעיד את בית"ר ירושלים לדרך חדשה" וציין שהוא מאמין ביכולותיה. הוא הדגיש את העובדה שהחוזה נחתם טרם פתיחת עונת הכדורגל.

חוגג, ייתכן שתופתעו לגלות, הוא בכלל אוהד של קבוצה אחרת – הפועל באר שבע, אחת היריבות המושבעות של בית"ר ירושלים. אלא שביזנס זה ביזנס: הוא זיהה הזדמנות – וקפץ עליה. בית"ר סובלת מזה זמן מקשיים ניהוליים ומיחסים לא טובים במיוחד בין האוהדים לבין טביב. האוהדים היו אלה שלחצו להוצאת העסקה לפועל, ואף קיימו אתמול הפגנות מול בתיהם של טביב, בתו ואופירה אסייג, עיתונאית המקורבת לו.

מרשת חברתית-ספורטיבית ועד להבטחה שאכזבה

מערכת היחסים העסקית בין חוגג לבין עולם הספורט התחילה כבר לפני עשור, כשהוא היה אחד המקימים של הרשת החברתית Web2sport ושימש כמנכ"ל שלה. בתחילת דרכו שימש המיזם לחיבור בזמן אמת בין הגולשים לבין הנעשה במגרש הכדורגל של קבוצה קטנה מדרום תל אביב – הפועל קריית שלום. משם הוא הלך והתפתח, ואף חבר לערוץ הספורט, אבל קרס עם סיומו של שיתוף פעולה זה.

אלא שחוגג לא התייאש והבין שהדרך להצלחה רצופה בכישלונות. קצת אחרי שסגר את Web2sport, הוא הקים ב-2010 את Mobli – חברה שפיתחה אפליקציה לשיתוף תמונות בשם זה. Mobli אמנם לא דגדגה את אינסטגרם, אבל הצליחה לגייס סכום יפה של 89 מיליון דולר ולצרף לשורותיה, לפחות לטענתה, משקיעים כמו סרינה ויליאמס (א-פרופו ספורט) וליאונרדיו דיקפריו. החברה פורקה אחרי שבע שנות פעילות. סנאפ אף קנתה מ-Mobli את אחד הפטנטים שלה, מה שהכניס לקופתו של חוגג סכום נאה של 7.7 מיליון דולר.

ב-2013 פנה חוגג לעולם ההון-סיכון והקים את סינגולריטים. בין המשקיעים בקרן נמצאים מקננס רקישב, בנו של ראש ממשלת קזחסטן, ענקית הטכנולוגיה הסינית Tecent ואיש העסקים המקסיקני קרלוס סלים, מעשירי העולם, והיא העבירה את הכסף שגייסה למיזמים של חוגג ולכ-30 סטארט-אפים. בין הקרנות של סינגולריטים הייתה ג'נסיס איינג'לס, שחוגג ורקישב הקימו עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לפני שהוא נכנס לכלא.

אחת החברות בקבוצת סינגולריטים היא סירין לאבס. שעל שמה רשום עוד כישלון של חוגג – מיזם שנשא הבטחה גדולה לטלפון "המאובטח ביותר בעולם", אבל כגודל הציפייה כך גודל האכזבה: סולארין, פרויקט סמארטפון היוקרה של החברה, נעצר באמצע תהליך הפיתוח וחלק מהעובדים פוטרו. המכשיר, אגב, אמור היה לעלות 15 אלף דולר, או 54 אלף שקלים. לא ברור מה עבר לחוגג בראש כשהוא קבע אותו.

אולם, גם הכישלון הזה לא הביא את מיודענו לומר נואש וסירין לאבס הפכה להיות חברה שמתעסקת בתחום המטבעות הווירטואליים והקריפטו. בסוף השנה שעברה היא ביצעה הנפקת ICO מוצלחת, עם סכום שווה ערך ל-120 מיליון דולר שגייסה ביום אחד בלבד. בסך הכל היא שלשלה לקופתה בהנפקה הזו סכום השווה ליותר מ-150 מיליון דולר.

אגב, גם לכאן קשור הכדורגל: בתחילת דצמבר האחרון הודיעה סירין לאבס על שגריר חדש לחברה – ליאו מסי. יש לקוות שהביצועים של חוגג ושל בית"ר ירושלים בבעלותו יהיו טובים יותר ממה שמסי הציג במונדיאל האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים