סטארט-אפים בשירות השב"כ

"שיגור" וירטואלי של רופא לזירת אירוע ● חיזוי התנהגות משתמשים ברשת וטכנולוגיה לניטור דיס-אינפורמציה ברשת ● הכירו את הסטארט-אפים שבחר השב"כ

04/07/2018 15:41
נדב ארגמן, ראש השב''כ. צילום ארכיון: חן גלילי

שירות הביטחון הכללי וקרן ההון סיכון TAU Ventures, מיסודה של אוניברסיטת תל אביב, הכריזו השבוע על שבעה סטארט-אפים שנבחרו לקחת חלק במחזור הראשון בתוכנית האצה ייחודית מסוגה. מחזור ההאצה הנוכחי יתמקד במיזמים בשלבים מוקדמים בתחומי הבינה המלאכותית עם דגש על טכנולוגיות עיבוד שפה טבעית, רובוטיקה ו- Data Science.

תוכנית ההאצה מיועדת ליזמים בתחילת דרכם, בעלי הוכחת התכנות טכנולוגית ושאינם מכוונים בהכרח לשוק הביטחוני. התכנית תמשך כ-4 חודשים.

הזוכים יתארחו במשרדי TAU Ventures. יהנו מליווי צמוד של מומחי תוכן ומומחי טכנולוגיה של שירות הביטחון הכללי וממנטורינג שוטף וייעוץ של מומחים בתחומים רלבנטיים שונים מטעם האוניברסיטה והתעשייה. החיבור לשב"כ יפתח בפני היזמים גם אפשרויות לבחינה משותפת של היכולות החדשות ושיתופי פעולה.

לאפשר למשתמש ״לשגר״ באופן וירטואלי כל אדם מרוחק אל הסביבה שלו

הסטארט-אפים שנבחרו הם קניאייאי (CannyAI), פיתוח טכנולוגי המאפשר לערוך, לשנות ולסנתז וידיאו בעזרת בינה מלאכותית עבור תעשיית הקולנוע והטלוויזיה; אאוטופלאייר איאיי (AutoPlay AI), פיתוח של בוטים שבודקים מוצרי תוכנה באופן אוטונומי; אקסטנד – טכנולוגיה אשר מרחיבה את המציאות על ידי חיבור בין יכולות האדם לרחפן ובכך מאפשרת לנו להשתלט על השמיים במגוון אפליקציות מתחומים שונים.

זוכים נוספים שנבחרו הם קלון (Clone), המפתחת טכנולוגיות מציאות מדומה ורבודה כדי לאפשר למשתמש ״לשגר״ באופן וירטואלי כל אדם מרוחק אל הסביבה שלו; טאלאמוס (Talamoos), המפתחת פלטפורמות חיזוי מבוססות Machine-Learning ו Big-Data. בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת, טאלאמוס חוזה בדיוק רב את הפעולות וההעדפות העתידיות של כל משתמש בזמן אמת, בהתאם לצרכים ולדרישות המיוחדות של כל לקוח.

כמו כן נבחרו לתכנית סייברה (Cyabra), פיתוח המגן על מותגים וארגונים ציבוריים מפני דיס-אינפורמציה, זהויות בדויות ועוד, וליגאל אוטומיישן (Legal Automation), המפתחת מערכת המסוגלת לנתח מסמכים באופן אוטומטי ולהחיל עליהם לוגיקה ולקבל החלטות בהתאם.

חשיפת המיזמים בנוכחות ראש השב"כ, נדב ארגמן, באונ' תל אביב. צילום: אילון יחיאל

חשיפת המיזמים בנוכחות ראש השב"כ, נדב ארגמן, באוניברסיטת תל אביב. צילום: אילון יחיאל

"עצם הקמת התוכנית מעידה על רוח חדשה בשב"כ"

לדברי נדב ארגמן, ראש השב"כ, שנכח באירוע חשיפת הזוכים השבוע באוניברסיטת תל אביב, ״אנחנו מבינים שארגון חפץ חיים בעידן שלנו, חייב להיות בחזית הטכנולוגיה. המשמעות היא לעצב מחדש את התפיסה הטכנולוגית של הארגון ולחבר אותנו לרעיונות ולפתרונות הכי חדשניים, שיתנו את המענה הטוב ביותר לצרכים שלנו. אם הייתם שואלים מישהו מאנשי השב״כ לפני שלוש שנים האם תוכנית כזו יכולה להתקיים בארגון שלנו, התשובה שהייתם שומעים היא ככל הנראה שלא. עצם הקמת התוכנית מעידה על רוח חדשה בשב"כ"..

נמרוד כהן, מנהל שותף של TAU Ventures אמר: "כשהקמנו את הקרן, הגענו למסקנה שחשוב לייצר אקוסיסטם שלם סביבה, ואחד הדברים החשובים הוא כבונים אקוסיסטם, הוא בחירת השותפים לדרך ויצירת תוכניות יוצאות דופן ובעלות ערך אמיתי ליזמים. במהלך העבודה עם השב"כ גילינו גוף פתוח, חדשני ומהיר ואני מאמין ששני הצדדים שמחים וגאים על החיבור שנוצר. שבעת הסטארט-אפים שנבחרו לקחת חלק בתוכנית נבחרו בקפידה רבה ומהווים בעיני את חוד החנית של הטכנולוגיה העמוקה בישראל ונעשה הכל על מנת לסייע לאותם סטארט-אפים להגיע למקומות אליהם הם שואפים להגיע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים