פרופ' דניאל הרשקוביץ הצטרף לוועדה המייעצת של פלקסיוו

פלקסיוו מפתחת פלטפורמה שמכשירה כוח אדם לסייבר באמצעות גיימינג ● שר המדע לשעבר וכיום יו"ר המולמו"פ יהיה חבר בוועדה לצד שמות מוכרים כמו בני גנץ

פרופ' דניאל הרשקוביץ, לשעבר שר המדע וכיום יו"ר המולמו"פ וחבר בוועדה המייעצת של פלקסיבו. צילום: יח"צ

חברת הסייבר והגיימינג פלקסיוו ממשיכה לגייס דמויות ציבוריות מוכרות לוועדה המייעצת שלה: לאחר שבסוף מאי היא הודיעה על צירופו לוועדה של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, אתמול היא מסרה כי צירפה אליה את פרופ' דניאל הרשקוביץ, שהיה שר המדע וכיום הוא ראש המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (המולמו"פ).

פלקסיוו מפתחת פלטפורמה המאפשרת להכשיר כוח אדם לעולם הסייבר בעזרת שילוב משחקי מחשב וכלי פיתוח ייחודיים. החברה הוקמה על ידי דורון אמיר, המשמש כמנכ"ל החברה, ד"ר מוטי בכר וגיורא ארלך. בוועדה המייעצת שלה, בנוסף לגנץ ולהרשקוביץ, חברים, בין היתר, אלוף (מיל') עמי שפרן, תא"ל (מיל') יאיר כהן ותא"ל (מיל') רמי אפרתי.

"בעיית כוח האדם בתחום הסייבר הינה גלובלית. יש ברחבי העולם מיליוני משרות שאין כרגע יכולת או פתרון מעשי להכיל", אמר פרופ' הרשקוביץ בשיחה עם אנשים ומחשבים, שבה הוא הסביר מדוע בחר להצטרף למיזם זה ולמה הוא מאמין בו. לדבריו, "תחום הסייבר התרחב במהירות לתחומים רבים בחיינו עקב שילוב המוצרים החכמים – החל מהבית החכם (מצלמות, אבטחה, בקרה ועוד) ועד לסמארטפון, החיוני כמעט לאן שלא תפנה. אלא שכאמור, המחסור בכוח אדם בתחום הולך וגדל, ויש צורך בדרכים חדשות ויצירתיות להכניס למעגל הלומדים את המקצוע קבוצות אוכלוסייה נוספות".

"הגיימינג, או המשחוק, הוא אמצעי שמדבר אל כולם, אבל מושך במיוחד את הדור הצעיר. פלקסיוו מכינה את התשתית הנכונה לשילוב בין האמצעי הזה לבין לימוד תחום הסייבר", ציין. "כך נוכל להגיע לאוכלוסיות של צעירים, סטודנטים, בוגרים ומקצוענים, שלא בהכרח פנו ללימודי מקצועות המחשב".

לדעת הרשקוביץ, המערכת שהחברה מפתחת צריכה להשתלב בבתי הספר, שבחלק מהם כבר משמש המשחוק על מנת ללמד את הילדים ובני הנוער את מקצועות הסייבר והמחשב.

במבט כללי על עולם הסייבר ציין שר המדע לשעבר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוא היה חבר באחת מממשלותיו הקודמות. "הקמת מטה הסייבר, ביוזמת ראש הממשלה נתניהו, הייתה צעד נכון, שהפך את הסייבר לפרויקט לאומי שעומד בראש סדר העדיפויות של המדינה", אמר הרשקוביץ.

בתשובה לשאלה האם להערכתו ישראל ערוכה להתמודד עם מתקפות סייבר הוא אמר: "העולם מתפתח ועמו איומים אלה. מאחר שישראל היא מעצמה עולמית בתחום זה, באופן טבעי אנחנו חשופים יותר, ולכן צריך להיות ערוכים כל הזמן, עם כל האמצעים וכוח האדם".

דורון אמיר, מנכ"ל וממייסדי פלקסיוו. צילום: יח"צ

דורון אמיר, מנכ"ל וממייסדי פלקסיוו. צילום: יח"צ

הרשקוביץ ציין כי המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (המולמו"פ) מעודדת ומכוונת למחקרים בתחומים כמו בינה מלאכותית, לימודי מכונה ו-Big Data, "שהם הדברים החמים, שמדינת ישראל צריכה לעודד ברמה הלאומית".

"למרות התכנים והפיקוח – תמיד יש חלון פתוח"

לדברי אמיר, הצטרפות פרופ' הרשקוביץ לוועדה המייעצת של החברה היא "הישג חשוב עבורנו והוכחה שהוא מאמין בדרך ובחדשנות שאנחנו מפתחים".

"הכלים שלנו מאפשרים גישה לקהל גדול יותר מאזורים מרוחקים בארץ ובעולם להיות מעורב", אמר אמיר. "לדוגמה, במעבדת המחקר הוכחנו שבעזרת כלים פשוטים ובעלות מזערית ניתן להתחבר למדפסת שנמצאת בארגונים רבים וכוללת הגדרות קישור נפוצות, כמו גם גישה ל-Wi-Fi. במילים אחרות, אולי המחשב של הארגון קשוח ומוגן, אבל את ההדפסה עם הנתונים הרגישים אפשר לחטוף מהמדפסת התמימה. למרות התקנים והפיקוח, תמיד יש חלון פתוח או תעלה תת קרקעית ששכחו לאטום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים