מעבדת סייבר-פינטק תוקם בבאר שבע בהשקעה של 15 מיליון שקלים

המעבדה היא היא פרי שיתוף פעולה של מערך סייבר חירום ובטחון במשרד האוצר, רשות החדשנות ומערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ושר האוצר, משה כחלון. קרדיט: דוברות משרד הכלכלה

מעבדת FinSec, לחדשנות סייבר-פיננסית, תוקם בבאר שבע. המעבדה תוקם בהשקעה תלת-שנתית של 15 מיליון שקלים, והקמתה היא פרי שיתוף פעולה של מערך סייבר חירום ובטחון במשרד האוצר, רשות החדשנות ומערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה.

המעבדה, כך נמסר, "תחזק את חוסנה של המערכת הפיננסית הישראלית על ידי הגברת נגישותה לחדשנות טכנולוגית (פינטק), תעודד צמיחה ותחרות בשוק הפיננסי המקומי. חיזוק הפינטק והסייבר בישראל יביא להגדלת ההשקעות הזרות בישראל, והמעבדה תבסס את באר שבע כבירת סייבר ברמה הלאומית והבינלאומית".

במסגרת "קול קורא" של תכנית מעבדות לחדשנות של רשות החדשנות, שנערך בשנת 2017, נבחרו חמש זכייניות להפעלת המעבדות: רנו-ניסאן העולמית, שיכון בינויEnel, המ-לט, Merck-Flex ופרוטארום. המעבדות יופעלו במשך שלוש שנים ויזכו למימון כולל של 4.5 מיליון שקלים לשנה מהרשות. הן יקומו בנצרת, חיפה, תל אביב ויבנה.

תפעול המעבדה יתבצע בידי תאגיד טכנולוגי בעל תשתית טכנולוגית, ידע ומומחיות ייחודיים, בארץ או בחו"ל – בתחום מחשוב ותשתיות בתחומי הפיננסים והסייבר. בנוסף יידרש שותף מתחום הפיננסים שיעניק לחברות מעבדה את הגישה לנתונים פיננסיים, צרכים, מוצרים ותהליכים. הגורם המבצע אשר ייבחר, יקים את מעבדת ה-FinSec בבאר שבע, שתהא זכאית למענק מרשות החדשנות לצורך כיסוי הוצאות ההקמה.

העצמת בירת הנגב

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, אמר כי "המערך שם לו למטרה להפוך את באר שבע למוקד מובילות עולמי בסייבר: בה יפעלו יחד ממשלה, אקדמיה, תעשייה מקומית ותאגידים רב-לאומיים, ביצירת חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, תוך כדי העצמת בירת הנגב וקידום מגזר הסייבר הישראלי כולו".

לדבריו, "לדיגיטציה יש פוטנציאל לחולל מהפכה דרמטית בדרך ובאיכות בה אנו צורכים שירותים פיננסיים, אולם רק אם היא תלווה בפתרונות, שיטות וטכנולוגיות מתאימות בהגנה בסייבר".

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "הפרויקט מהווה המשך ישיר למדיניות משרד האוצר והממשלה לחיזוק וטיפוח הנגב והגליל. הפרויקט מבסס את מעמדה של באר שבע כבירת סייבר עולמית. התכנית תגדיל את הכנסות המדינה באמצעות גידול בהשקעות חדשות והפיכת ישראל למוקד משיכה לגופים פיננסים בינלאומיים".

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, הוסיף כי "אין תחום מתאים יותר להתחיל ממנו מאשר תחום הסייבר והפינטק, בבירת הסייבר של ישראל – באר שבע. נקים מעבדות נוספות לחדשנות בתחומים ייעודיים, שיתרמו ערך כלכלי חשוב למשק ולחדשנות".

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי "מסלול מעבדות החדשנות של רשות החדשנות מאפשר לחברות מתמחות ליישם תהליכים של 'חדשנות פתוחה'. השתתפות במעבדה תעזור לחברות סטרט-אפ ישראליות לגדול ולהתבסס בישראל, לחזק את סביבת החדשנות הייחודית של ישראל ובכך לחזק ולקדם את התעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים