אוניברסיטת תל אביב מקימה קרן הון-סיכון

טאו ונצ'רס הנה קרן הון-הסיכון הראשונה שמוקמת על ידי אוניברסיטה בישראל ● הקרן תשקיע בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים

נמרוד כהן, שותף מנהל של קרן טאו ונצ'רס. צילום: יורם רשף

אוניברסיטת תל אביב מקימה קרן הון-סיכון להשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, בשם טאו ונצ'רס (Tau Ventures). זו הפעם הראשונה, שאוניברסיטה בישראל מקימה קרן הון סיכון, בדומה למודל הקיים באוניברסיטאות המובילות בעולם כגון MIT, ברקלי (Berkeley), סטנפורד (Stanford) ועוד.

בין משקיעי הקרן ניתן למצוא גופי השקעה מישראל ומחו"ל ובניהם: חברת ההשקעות הסינגפורית CHT (ר"ת Chartered High Tech) המאגדת את אנשי העסקים המובילים ביפן, שתפעל באמצעות קרן ייעודית הנקראת Japan Israel High Tech Ventures 1, ומשקיעים נוספים מארצות הברית וקנדה. לפי הערכות, לקרן גויסו עד כה 20 מיליון דולר.

הקרן תפעל במודל של קרן הון סיכון במהלך שבע שנים.

הקרן תפעיל תכניות אינקובציה שונות, ביחד עם שותפים בינלאומיים, בתחומים טכנולוגיים שונים. התכנית הראשונה המופעלת במודל הזה היא התכנית בשיתוף עם ענקית האלקטרוניקה היפנית NEC בתחום הסייבר, תכנית שיצאה לדרך לפני כחודשיים.

השותף המנהל של הקרן הוא נמרוד כהן, שהיה שותף בחברת ההשקעות פלאס ונצ'רס והוביל השקעות בחברות כגון Bringg ,YOTPO ,WSC Sports ,Ciamgine ועוד.

לדברי נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, אומר כי "האוניברסיטה הינה החדשנית והיזמית בישראל, ואני גאה שכעת הבשיל השלב הבא המתבקש, עם הקמת טאו ונצ'רס, זרוע ההשקעות החדשה של האוניברסיטה. זהו מודל המיושם לראשונה בישראל, הממקם את האוניברסיטה בשורה אחת עם האוניברסיטאות המובילות בעולם".

זיהוי הזדמנויות ייחודיות בשלבים מוקדמים

עוד הוסיף קלפטר כי "כאוניברסיטה המאגדת סביבה את הסטודנטים והבוגרים המובילים בארץ, טאו ונצ'רס תאפשר ליזמים שמביניהם להוציא לאור את רעיונותיהם המהפכנים, ובכך תתרום האוניברסיטה, בין היתר, גם לעתידה של מדינת ישראל ומעמדה כאומת הסטארט-אפ".

כהן אמר היום כי "היתרון של הקרן יהיה בזיהוי הזדמנויות ייחודיות בשלבים מוקדמים ובהצעת ערך ייחודית ליזמים מתוך האוניברסיטה הסטודנטים והבוגרים, באמצעות המשאבים השונים שסובבים את האוניברסיטה בתחום המחקר וקשריה הענפים".

אייל אגמוני, יו"ר Chartered Group, מסר כי "ביצענו את ההשקעה הזו מתוך אמונה בתעשיית ההיי-טק הישראלית באופן כללי, ומתוך הידיעה שחלק גדול מהיזמות והחדשנות בישראל סובב את אוניברסיטת תל אביב".

"הקרן תאפשר ליזמים בשלבים מוקדמים לקדם את הטכנולוגיות אותן הם מפתחים, ובהמשך תוכל לסייע לאותן חברות באמצעות השקעות בסכומים משמעותיים תוך חשיפת אותן חברות למשקיעים המובילים ביפן בעזרתנו".

"כתומך נלהב בהשכלה הגבוהה ובעתידה של ישראל, אני גאה להיות חלק בקרן שתפעל תחת אוניברסיטת תל אביב", אמר בהזד קאנמהד, אחד ממשקיעי הקרן מלוס אנג'לס, המשמש כיו"ר והמנכ"ל של  Maxim Commercial capital, והוסיף כי "לקרן תהיה אפשרויות רבות להתמודדות עם בעיות מורכבות בעולם והיא תפתח דלתות לצעירים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים