מנכ"ל מיקרו פוקוס הולך הביתה – ושוויה נחתך בחצי

המנכ"ל, כריס סו, התפוטר "על מנת לבלות יותר זמן עם משפחתו ולחפש הזדמנויות אחרות" ● השבוע מחקה מיקרו פוקוס יותר משישה מיליארד דולר משווי השוק שלה והיא הגדילה את תחזית הירידה במכירות

כריס שו, מנכ"ל מיקרו פוקוס המתפוטר. צילום: נדב כהן יהונתן

מניית מיקרו פוקוס (Micro Focus), שרכשה את נכסי התוכנה של HPE, ירדה השבוע ב-46%, לאחר שכריס סו, המנכ"ל, התפוטר.

החברה הבריטית הוותיקה הודיעה על ירידה גדולה מהצפוי ברווחיה – של 6%-9%, לעומת צפי קודם של ירידה בשיעור של 2%-4%. מיקרו פוקוס אף הגדילה את התחזית שלה לירידה במכירות במחצית הראשונה של השנה הכספית, שתסתיים באפריל, וחוזה כי היא תעמוד על 9%-12%. השבוע מחקה החברה 4.4 מיליארד ליש"ט (6.3 מיליארד דולר) משווי השוק שלה.

ממיקרו פוקוס נמסר כי "סו עוזב על מנת לבלות יותר זמן עם משפחתו ולחפש הזדמנויות אחרות". אף שהחברה לא הודיעה שהוא פוטר, הרי שזה נרמז בכך שלא נמסר על תפקיד אחר המיועד לסו – במיקרו פוקוס או מחוצה לה.

את מקומו של סו יחליף סטפן מורדוך, סמנכ"ל התפעול של החברה. סו, ששימש כמנהל התפעול הראשי של HPE וכסגן נשיא בכיר ומנכ"ל HPE Software, מונה בעקבות הרכישה לתפקיד מנכ"ל מיקרו פוקוס.

מיקרו פוקוס התקשתה לשלב את עסקי HPE בתוכה

אנליסטים הסבירו שמיקרו פוקוס התקשתה לשלב את עסקי התוכנה של HPE שאותם רכשה, מה שהוביל לירידה במכירות ובמכירות עתידיות. "הרכישה הייתה גדולה על מיקרו פוקוס, במובנים מסוימים, בין השאר כי כל אחת מהשתיים – היא ו-HPE – עסקה בחלוף השנים ברכישות רבות, מה שיצר תמונה מורכבת לחברה הממוזגת", הסביר אחד מהם.

בספטמבר האחרון השלימה מיקרו פוקוס את מיזוג עסקי התוכנה של HPE לתוכה – מיזוג שהוכרז שנה קודם לכן. בכך היא הפכה לחברת הטכנולוגיה הבריטית הגדולה ביותר בשווי השוק שלה, והשביעית בגדלה בעולם. שווי השוק של מיקרו פוקוס נסק ביותר מ-700% מתחילת העשור.

כחודש לאחר הכרזת המיזוג, באוקטובר 2016, כבר פוטרו מאות מעובדי חטיבת התוכנה של HPE ביהוד. יש לציין שבראש מיקרו פוקוס ישראל עומד אריאל סלפטר, ותחתיו עשרות אנשי מכירות. בראש המו"פ עומד רפי מרגליות, ותחתיו כ-800 אנשי מו"פ המוצבים ביהוד, על בסיס רכישת המיליארדים של HP את מרקורי (Mercury Interactive) הישראלית, לפני יותר מעשור.

HP נמצאת בארץ מאז 1957. ב-1998 הוקמה HP ישראל כחברה בת בבעלות מלאה של החברה העולמית. כ-5,000 מעובדי החברה בעולם מועסקים בארץ.

במהלך השנים השקיעה HP העולמית כשישה מיליארד דולר ברכישת חברות ישראליות, ביניהן אינדיגו (Indigo), סאיטקס (Scitex) ב-2005 תמורת 230 מיליון ומרקורי שנה לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר – עסקת המזומן הגדולה בתולדות המדינה, נכון לאז.

קצת על מיקרו פוקוס

מיקרו פוקוס היא חברה שנסחרת בבורסת לונדון עם הכנסה כוללת של יותר מ-4.4 מיליארד דולר. העסקה לרכישת התוכנה של HPE, בשווי 8.8 מיליארד, מהווה את המהלך הגדול ביותר שעשתה מיקרו פוקוס בשנות קיומה.

לחברה יש יותר מ-5,800 עובדי מו"פ והיא מספקת פתרונות טכנולוגיים בכמה שטחים, ביניהם: DevOps, לטובת אספקה מהירה של אפליקציות איכותיות ומאובטחות עם נראות מקצה לקצה; IT היברידי, לפישוט הניהול של פלטפורמות שונות, שיטות אספקת יישומים ומודלים של צריכתם; אבטחת מידע, אפליקציות וגישה, הגדלת השליטה לטובת מזעור סיכונים, בקרה על קיום והלימה לרגולציות, וניהול סיכונים מקצה לקצה; וחיזוי אנליטי – המסייע ללקוחות לתרגם נתונים הנמצאים במאגרי מידע נפרדים, לטובת ניתוח פרואקטיבי בזמן אמת.

מלבד עסקי התוכנה של HPE, מיקרו פוקוס רכשה בשנים האחרונות כמה חברות תוכנה, ביניהן Serena Software, קבוצת Attachmate וכן Gwava ,OpenATTIC וכמה נכסים מ-OpenStack IaaS ומ-Cloud Foundry Paas.

אחת מאבני הדרך בנפילה של HPE הייתה ברכישת חברת התוכנה הבריטית השנויה במחלוקת אוטונומי (Autonomy) ב-2011 תמורת 10.25 מיליארד דולר – מחיר המשקף שווי של 42.11 דולר למנייה בודדת או 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה.

כשנה ושלושה חודשים לאחר ההודעה על רכישה זו נאלצה HP להטיל פצצה פיננסית, כשהודיעה שהיה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר. הסיבות לכך, נימקה החברה, היו סילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. יותר מחמישה מיליארד דולר מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות באוטונומי, טענו ב-HP. במהלך השנים האחרונות התנהלו ומתנהלים בארצות הברית ובבריטניה משפטים רבים סביב הרכישה הבעייתית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן חור יעקב

    בשם בננו שלומי שטרח, אנו הוריו מבקשים להודות מאוד לחברת מיקרו פוקוס על שליחתת מתנת חג הפסח. מתנה יפה וראויה, עם החלפת מנכ"לכם, הננו מאחלים לכם עלו והצליחו. תודה, הוריו של שלומי בן חור

אירועים קרובים