בלקברי תובעת את פייסבוק על הפרת פטנטים

"פייסבוק יצרה אפליקציות להודעות שמשתמשות בחדשנות של בלקברי, תוך שימוש בתכונות רבות של אבטחה, ממשק משתמש ושיפור תפקודיות שהפכו את מוצרי בלקברי להצלחה קריטית ומסחרית מלכתחילה", נטען בתביעה שהגישה היצרנית

תשלם פיצויי נכבד לתובעים עקב מנגנון זיהוי הפנים שלה. פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

בלקברי (BlackBerry), לשעבר יצרנית מכשירי הסלולר המצליחה שפרשה מעסקי החומרה ב-2016, תובעת את פייסבוק (Facebook) על הפרת פטנטים.

"פייסבוק יצרה אפליקציות להודעות שמשתמשות בחדשנות של בלקברי, תוך שימוש בתכונות רבות של אבטחה, ממשק משתמש ושיפור תפקודיות שהפכו את מוצרי בלקברי להצלחה קריטית ומסחרית מלכתחילה", נטען  בתביעה שהגישה בלקברי. עוד נטען על ידה, כי גם החברות הבנות של פייסבוק – ווטסאפ (WhatsApp) ואינסטגרם (Instagram), מפרות פטנטים שלה נוסף על אפליקציות ההודעות של פייסבוק.

בלקברי החלה בקמפיין של תביעות משפטיות על הפרות פטנטים שלה בשנת 2016, כשתבעה יצרנית קטנה של מכשירי סלולר בשם בלו (BLU), ואת אוויה (Avaya). בינתיים בלו הסכימה לשלם לה פיצוי בשנה שעברה.

בכתב התביעה שלה ציינה בלקברי שבעה פטנטים הקשורים לתוכנה, שלטענתה פייסבוק מפרה, שנראה כי הן מהוות חלק מן התכונות הנפוצות ביותר באפליקציות הודעות מודרניות של כל החברות הגדולות, כמו אפל (Apple), גוגל (Google) או פייסבוק.

מוכנה למלחמה

בלקברי מבקשת מבית המשפט לחייב את פייסבוק להפסיק להפר את הפטנטים המפורטים בתביעה, מה שעלול לדרוש מפייסבוק לשפץ מן היסוד את האפליקציות הללו ואולי אף להפסיקן לחלוטין, אם כי לפי הערכות, המצב לא ירחיק לכת עד כדי כך. בשנים האחרונות נוטים בתי המשפט לסרב לפסוק צווי מניעה במקרים כאלה ומעדיפים לפסוק לתובעים תשלום של פיצוי על הנזקים.

ייתכן גם שפייסבוק תחתום על הסכם פטנטים עם בלקברי, כפי שעשתה בעבר עם יאהו (Yahoo).

דובר של בלקברי הגיב לבקשת התקשורת וציין, כי "כחברה מובילה של אבטחת סייבר ותוכנה משובצת, לדעתה של בלקברי יכולות פייסבוק, אינסטגרם -וווטסאפ להיות שותפות מצוינות במאמץ שלנו את עתיד מחובר בטוח, ואנו ממשיכים להשאיר את הדלת פתוחה בשבילן. מכל מקום, יש לנו טענה חזקה שפייסבוק הפרה נכסים רוחניים שלנו, ולאחר כמה שנים של מגעים ושיחות, יש לנו גם מחויבות לבעלי המניות שלנו להמשיך בצעדים להשיג סעד משפטי".

פייסבוק, מצדה, הגיבה ואמרה, כי "למרבה הצער, התביעה של בלקברי משקפת את המצב הנוכחי של עסקי ההודעות שלה. לאחר שנטשה את מאמציה לחדש, בלקברי כעת מנסה להרוויח מחדשנות של אחרים. אנו מתכוונים להילחם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים