מיהם מצטייני המחשוב בתחום שיפור תהליכים עסקיים?

עשרות פרסים הוענקו היום (א') לטובים ביותר בתחומי הטכנולוגיה וה-IT, באירוע IT Awards 2017 של אנשים ומחשבים ● מיהם הזוכים בתחום שיפור תהליכים עסקיים?

שנה של הצלחות להיי-טק הישראלי. אילוסטרציה: BigStock

שיפור תהליכים עסקיים

שיכון ובינוי נדל"ן

שיכון ובינוי נדל"ן

שיכון ובינוי – שירות לסטודנטים במעונות תל אביב
הטמעת מערכת שירות 360 מעלות – במעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. הפרויקט מביא להנגשת השירות בקלות ובפשטות, מכל מקום ובכל רגע.

בזק

בזק

בזק – מערך אספקת שירות
פותח מערך של אספקת מוצרים ושירותים בבזק. הפרויקט מבוסס מערכות דיגיטליות שבעבר היו על  המיינפריים של בזק והוסבו לאחר מכן למערכות פתוחות. המערכת משרתת את 3,500 המוקדנים, אנשי המכירות וטכנאי בזק.

שיכון ובינוי – מערכי הדפסה חכמים
הפרויקט נועד להביא לשליטה ובקרה על תהליכי הפקת המסמכים בארגון. בשל מימושו, התקבלו התייעלות וחסכון בעלויות.

UPS

UPS

UPS ישראל – פלטפורמת בקרה פיננסית
בעולם יבוא הסחורות והמוצרים, כספים רבים – מיליוני שקלים ביום – משולמים על ידי חברות עמילות המכס לרשויות המס בישראל. הפלטפורמה שהוקמה נועדה לבקר, להתריע ולבצע פעולות שונות לטובת סגירת המעגל ושלמות ההכנסה.

בתי הדין הרבניים

בתי הדין הרבניים

בתי הדין הרבניים – שיר"ה
מערכת תומכת החלטות לייעול שירות שיפוט רבני בעניין בירור יהדות. הפרויקט הביא לשימוש מושכל ביכולות הטכנולוגיות שמאפשרות ממשקים פתוחים ושקיפות בין המשרדים, המקלות את בירור מצב יהדותו של המבקש. המערכת מקצרת את זמן הטיפול ב-5,000 בקשות שמוגשות ל-12 בתי הדין הרבניים מדי שנה.

משרד הבינוי והשיכון

משרד הבינוי והשיכון

משרד הבינוי והשיכון – משל"ט
הפרויקט מטפל ביותר מ-1,200 פרויקטי בניה, שלכל אחד מהם יותר מ-500 פעילויות. הפרויקט מספק יכולת תכנון וראייה שלמה של שוק הבנייה באופק רב-שנתי, ומביא ליצירת תרבות ניהולית ושפה אחידה בקרב כלל העוסקים בנושא. כלי עזר ניהולי ברמות שונות וכלי לזיהוי מוקדם של חסמים, או כשלים, ומתן התראה לצורך טיפול אפקטיבי.

מימון ישיר

מימון ישיר

מימון ישיר – זיהוי לקוח
הפרויקט מטפל בתהליך מכירת הלוואה באופן דיגיטלי מלא ומאובטח, בלא שימוש בניירת. הוא מביא לחיסכון בכוח אדם תפעולי. הפרויקט מבוסס על טכנולוגיה לזיהוי פנים, המייצרת חוויית משתמש חדשנית ומטרתו לקצר את זמן העברת הכסף ללקוח.

רשת עמל

רשת עמל

רשת עמל – ניהול כוח אדם
הקמת מערכת אינטגרטיבית לטיפול במכלול התהליכים העסקיים הנדרשים לניהול כח האדם בהוראה. הפרויקט טיפל בכמה היבטים: מהגדרת המסגרות התקציביות, דרך שלב ההיערכות ועד לשיבוץ הפרטני, הקובע את מסגרות ההעסקה והשכר של העובדים.

חיל האוויר

חיל האוויר

חיל האוויר – פריזמה
הפרויקט הביא לשינוי תרבותיי וארגוני בניהול הפרויקטים בחיל האוויר. הוא בנה שפה אחידה, ויצר מענה ארגוני מהיר, עם שיפור שיטות עבודה על בסיס טכנולוגיות שפותחו על ידי אנשי החייל. מפקדי החייל שיבחו את הפרויקט ואמרו כי הוא יצר "שינוי תרבותי דרמטי".

אמדוקס

אמדוקס

אמדוקס – ניהול פרויקטים
הוקמה פלטפורמה מלאה לניהול פרויקטים, על פי דרישות יחודיות של הארגון. זאת, תוך עמידה בסטנדרטים בינלאומיים. הפרויקט הביא להתייעלות של ניהול הפרויקטים באמדוקס.

יד שרה

יד שרה

יד שרה – ERP
פרויקט שדרוג תשתיות מחשוב ארגוניות של העמותה, נתן מענה למשימות ולפעולות אשר נדרשות בארגון, והביא להגדלת היעילות התפעולית שלו.

אירונאוטיקס

אירונאוטיקס

אירונאוטיקס – העברת ידע
בוצע מחשוב לתהליך העברת המידע מההנדסה לרצפת האינטגרציה והיצור. הפרויקט הביא לשיפור של יכולות בקרת הניהול, שלא היו קיימות עד היום במפעל.

רשות האוכלוסין וההגירה

רשות האוכלוסין וההגירה

רשות האוכלוסין וההגירה – מזור
בוצע שינוי של שיטת מסירת תעודת זהות ביומטרית לתושבים: מהצורך באיסוף פיזי בלשכות – למסירה אישית בדואר רשום. זאת, תוך הפעלת מערכות בקרה ואבטחה קפדניים, עם שימוש במערכות מסרונים ושיטות זיהוי ובקרה קפדניות.

הכשרה חברה לביטוח

הכשרה חברה לביטוח

הכשרה ביטוח – שירות ללקוח הקצה
הפרויקט כלל הקמת מערכת IVR חכמה, שנותנת מענה למרבית הפניות החוזרות של הלקוח, כמו למשל דו"חות. זאת, על ידי שימוש בממשקים ניידים, או באתר האינטרנט.

תעש מערכות

תעש מערכות

תעש מערכות – משינוי למצוינות BIMI
הקמת מערכת BI כחלק משינוי ארגוני. הוקם מחסן נתונים מרכזי, ונבנו 57 מדדים, אשר משקפים את המבנה הארגוני החדש בחברה. הפרויקט הביא להנגשה מלאה של כל הנתונים לכל המשתמשים.

בנק ישראל

בנק ישראל

בנק ישראל – מערכת להתראה מנזילות
נבנתה מערכת לניטור מדדי שוק, המאפשרת איתור מוקדם של סיכוני נזילות. בעזרת המערכת ניתן לעקוב באופן יומי אחר סיכון הנזילות, וכן לבחון את הסיכון בתהליך שנתי – לטובת הערכת המערכת הבנקאית.

עיריית חיפה

עיריית חיפה

עיריית חיפה – הלפדסק
מערכת מרכזית לניהול השירות והתמיכה, הניתנת לעובדי עיריית חיפה ולספקי השירות הפועלים מולה. המערכת מספקת תמונת 360 מעלות על השירות לעובד ועל הציוד המצוי ברשותו.

עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא – טופס 4 מקוון
פיתוח מערכת אונליין לאישורי טופס 4 עבור תושבי העיר ויזמים בעולם הבניה. המערכת מקצרת את התהליכים הארוכים עבור אישורים אלו, שמהווים את אחת הסיבות לעיכובים בבנייה ולמסירת דירות לרוכשים.

מפעל הפיס

מפעל הפיס

מפעל הפיס – ניהול ממוחשב להגרלות
פרויקט המחשוב הביא לניהול הגרלת המנויים ולשילובה בתוך מערכת המשחקים המקוונת. כך, כיום מתבצעת הגרלת המנויים בחומרה ייעודית, שמייצרת מספרים אקראיים.

עיריית פתח תקווה

עיריית פתח תקווה

עיריית פתח תקווה – טאבו
בניית טופס אישור לטאבו חכם – אשר מחליף טופס טיולים ידני, בלא צורך בנייר. הפרויקט מנע אובדן טפסים, ועושה שימוש במנוע BPM. התושבים מעודכנים במייל וב-SMS בסטטוס פנייתם לאורך התהליך ובאופן שוטף.

המרכז הבינתחומי

המרכז הבינתחומי

המרכז הבינתחומי – ניהול מענקי מחקר
בפרויקט הוקמו מערכת XRM ופורטל, התומכים בניהול פעילות רשות המחקר. המערכת משתלבת עם תשתית המחשוב בארגון, תוך שיפור השירות הניתן לסגל החוקרים.

משרד החקלאות

משרד החקלאות

משרד החקלאות – ביקורת לייצוא
הפרויקט הביא למחשוב כל תהליכי הבקרה ליצואנים, שעד כה נעשו באופן ידני. המערכת מאפשרת תיאום של מועד הביקורת אצל הלקוחות, כמו גם ניהול תוכניות העבודה של המפקחים, והנפקת התעודות בסוף התהליך.

מפעל הפיס – אפליקציית מובייל
אפליקציה שמשפרת ומייעלת את עבודת מקדמי המכירות בשטח. היא נותנת מענה בזמן אמת לאתגרים ולצרכים שקיימים בנקודות המכירה, ומסייעת להגדלת המכירות.

קרן קיימת לישראל

קרן קיימת לישראל

קרן קיימת לישראל – קול קורא
המערכת מביאה לניהול ולהאחדת פורמט הפניות לבקשות ציבוריות לשיתופי פעולה עם קק"ל. הפרויקט נועד להגביר את השקיפות בפעילות קק"ל, ונותן מתן מענה איכותי יותר לבקשות.

עיריית כפר סבא – אפליקציית Gango
מערכת חכמה לניהול השיבוץ של סייעות בגני ילדים, תוך בקרה בזמן אמת על תפעול הגן, שעות פתיחה ותימרוץ לסייעות מובילות.

מפעל הפיס – ניהול זהויות
הוקם כלי מרכזי לניהול ולאכיפת מדיניות הרשאות, עם הרשאות גישה לשורה של מאגרי מידע רגישים ביותר שיש למפעל הפיס, כגון מאגר מנויים, פרטי זכויות ועוד.

שירותי בריאות כללית

שירותי בריאות כללית

שירותי בריאות כללית – מנה מרכזית
מערכת לניהול כל תהליכי העבודה במטבחי בתי החולים של  הארגון. מטפלת בניהול רצפת הייצור, ועורכת מעקב ממוחשב מול הספקים בהיבט הזמנת אוכל למטופלים.

גילת לוויינים

גילת לוויינים

גילת לוויינים – תכנון תקציב
הקמת מערכת תכנון ומנגנון ניוד תקציב, הכוללת מנגנוני העמסה דינאמיים לנתוני ביצוע, תקציב ותחזית. מערכת אחודה להשוואה ולדיווח רווחיות במימדים ארגוניים וניהוליים (תקציב, ביצוע, תחזית) למנהלים בכל דרגי הארגון והנחלת מדידה לפי רווחיות.

סייע בהכנת הכתבה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים