שירות המוזיקה Spotify הגיש בקשה רשמית להנפקה לציבור

על פי ההגשה, ערך חברת הזרמת המוזיקה הגדולה בעולם עומד על 23 מיליארד דולר ● החברה ביקשה להירשם מתחת התיוג SPOT לצורך המסחר בבורסה של ניו יורק

Spotify

אחרי חודש של שמועות בנדון, הגישה Spotify אתמול (ד') בקשה רשמית להנפקה לציבור (IPO), כך על פי דיווח ב-CNBC. שירות הזרמת מוזיקה יתחיל להשתתף במסחר בבורסת ניו יורק (NYSE) תחת השם SPOT.

ל-Spotify – שנוסדה בשוודיה על ידי דניאל אק, אשר נשאר בתפקיד המנכ"ל שלה מאז תחילת 2006, ומרטין לורנצזון – יש יותר מ-71 מיליון משתמשים משלמים החל מדצמבר 2017, והיא נהנית גם מבסיס משתמשים של 159 מיליון מאזינים ללא תשלום, במסלול שבו נכללות פרסומות. המספרים האלו מעידים על כך שהיא מנצחת ובגדול בתחרות בינה לבין השירותים החופפים, Tidal, גוגל (Google) ואפל (Apple).

על ידי מעבר ישירות לשוק הפתוח, Spotify מוותרת על המסלול המסורתי של ה-IPO, שהוא נתיב המאפשר לחתמים לקבוע לחברה מחיר ראשוני. במקום זאת, בהגשה שלה הודיעה החברה, בהתבסס על מכירות המניות הפרטיות, כי ערכה עומד על 23 מיליארד דולר. החברה מתמקדת בהנפקה ראשונית של מיליארד דולר.

ההגשה חושפת גם כי Spotify הניבה הכנסות של כחמישה מיליארד דולר ב-2017, אך ראתה את ההפסד התפעולי שלה עולה על 460 מיליון דולר, ומציינת בנוסף כי Spotify שילמה יותר מ-9.77 מיליארד דולר למחזיקי הזכויות החוקיים לאורך 10 שנות קיומה. עם זאת, לדברי הוול סטריט ג'ורנל (ר"ת Wall Street Journal) ל-Spotify לא אמור להיות לחוץ לגייס מזומנים, כיוון שיש לה תזרים מזומנים חיובי, בין השאר בשל דמי מנוי מוקדמים "שמופקדים בחשבון הבנק של החברה, אך לא משתקפים מיידית בהצהרת הרווח וההפסד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים