יו"ר ה-FCC תומך בתכניות הרשת הלוויינית של אילון מאסק

SpaceX של היזם המקורי זכתה אתמול (ד') בהמלצת ובתמיכת רגולטור התקשורת האמריקני לבניית רשת פס רחב באמצעות לוויינים

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

SpaceX, שבבעלות אילון מאסק, הצליחה להרשים את העולם כולו כשהטיסה החודש את הרקטה החזקה ביותר ששוגרה מזה 45 שנים אל החלל, Falcon Heavy שמה, כשעליה מכונית טסלה (Tesla) אדומה ובובת אסטרונאוט. אבל בכך לא הסתיימו השאיפות של מאסק, שמעוניין גם להקים רשת פס רחב שתישען על יכולות הלוויינים שהחברה שלו מעלה לחלל.

אתמול (ד') זכה מאסק בתמיכה מהותית לתכניותיו אלה, כשאג'יט פאי, יו"ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, המליץ לרשות לאשר את בקשת החברה של מאסק, Space Exploration Technologies, לספק שירותי פס רחב באמצעות לוויין לארצות הברית, וכן על בסיס עולמי. עד היום אישרה ה-FCC שלושה מפעילים בינלאומיים לשירותי פס רחב לווייניים: OneWeb, Space Norway AS ו-Telesat Canada.

להשתמש בטכנולוגיות חדשניות כדי לגשר על פער דיגיטלי

SpaceX הודיעה ל-FCC במכתב שנשלח בתחילת החודש שהיא מתכוונת להשיק זוג לוויינים ניסיוניים על אחד מטילי הפלקון 9 שלה. ההשקה הזו, שכבר אושרה על ידי הרשות, נקבעה לשבת הקרובה בקליפורניה.

לאחר סקירת צוות של ה-FCC אמר פאי כי הוא מקדם אישור ל-SpaceX וציין ש-"זה יהיה האישור הראשון שניתן לחברה אמריקנית, על מנת לספק שירותי פס רחב באמצעות דור חדש של טכנולוגיות לוויין Low-Earth".

"כדי לגשר על הפער הדיגיטלי של ארצות הברית, נצטרך להשתמש בטכנולוגיות חדשניות", ציין פאי. "טכנולוגיית הלוויין יכולה לעזור להגיע אל האמריקנים החיים באזורים כפריים או למקומות שקשה לשרת, שאליהם כבלים אופטיים ואנטנות סלולריות אינם מגיעים".

ג'ון טיילור, דובר SpaceX, לא הגיב לחדשות או סיפק פרטים נוספים על התכניות של החברה. אולם, בשנה שעברה ציינה ה-FCC שהחברה ביקשה רשות לפרוס ולהפעיל קבוצה של 4,425 לוויינים שפועלים בגובה של 1,100-1,300 ק"מ מעל לפני כדור הארץ.

מאסק ייסד את SpaceX ב-2002 במטרה לחולל מהפכה בטכנולוגיית החלל, כששאיפתו האולטימטיבית היא לאפשר, בסופו של דבר, לבני האדם לחיות על כוכבי לכת אחרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא

    אג'יט "מבטל נטרליות הרשת" פאי? שום דבר טוב לא יצמח ממנו, חפשו את הקטץ'.

אירועים קרובים