מחקר: כ-400 מיליון דולר שגויסו בהנפקות ICO – נגנבו

מדובר ב-10% מהסכום שגויס בהנפקות אלה, שעומד על 3.7 מיליארד דולר - מראה מחקר של ארנסט אנד יאנג ● על פי הנתונים קיימת אמנם האטה מסוימת בתחום, אבל עדיין יש הרבה ממה להיזהר

לא בלי סיכונים. ICO. צילום אילוסטרציה: RaStudio, BigStock

הנפקות ICO הן תחום שהולך וצובר פופולריות, אולם מחקר חדש של ארנסט אנד יאנג (EY) מראה שהסיכונים בו לא מעטים. כך, למשל, מעלים הנתונים שסכום שווה ערך ל-370 מיליון דולר, שהם 10% מ-3.7 מיליארד הדולרים שגויסו עד כה בהנפקות אלה – אבד או נגנב. דברים בעייתיים נוספים הם הערכות שווי פגומות, רגולציות לא ברורות ורשתות "דחוסות" מדי.

המחקר סקר 372 הנפקות ICO שבוצעו ברחבי העולם ומצא כי הפישינג הוא המתקפה הפופולרית ביותר בהן: ההאקרים השתמשו בשיטה זו כדי לגנוב סכום ששווה ל-1.5 מיליון דולר בממוצע מדי חודש.

המובילות בהנפקות ICO: ארצות הברית, רוסיה וסין

הסכום שגויס ב-ICO – כאמור, 3.7 מיליארד דולר – גדול פי שניים מסך ההשקעות של קרנות הון-סיכון בפרויקטי בלוקצ'יין. המדינה המובילה בהנפקות אלה היא ארצות הברית, עם יותר ממיליארד דולר, כשאחריה רוסיה וסין, עם 300 מיליון כל אחת.

עם זאת, בחודשים האחרונים יש האטה מסוימת ופחות מ-25% מהנפקות ה-ICO הגיעו ליעדן בנובמבר האחרון, לעומת 90% ביוני.

פרופ' פול ברודי, מנהל החדשנות בתחום הבלוקצ'יין בארנסט אנד יאנג, אמר כי "בעוד שהנפקות ICO ממשיכות לצבור פופולריות וגופים גדולים יותר ויותר נכנסים לתחום, יש סיכון שהשוק יעדיף את הכמות על פני איכות ההשקעות. אלה השקעות מורכבות ובסיכון גבוה, וצריך לנהל אותן ולהבטיח את האמינות שלהן – עבור חברות, יזמים ומשקיעים כאחד".

נתוני המחקר מראים שיש מקרים שבהם חברה יוצאת להנפקת ICO עם מצגת ותכנית עסקית לא מפורטת במיוחד – ולא יותר מזה. "היינו בהלם מהאיכות של חלק מה-'דפים הלבנים', ראינו שגיאות קידוד ברורות וראינו ניגודי אינטרסים בין החברות שמציעות את הטוקנים לקהילת המחזיקים בהם", ציין פרופ' ברודי.

כמו כן, לפי המחקר, במקרים רבים, ה-FOMO (ר"ת Fear Of Missing Out – הפחד מהחמצה) מניע את המשקיעים להוציא סכומים שאין להם כל קשר למה שקורה בשוק. המחקר מצא שהיו רגעים מסוימים בהנפקות מסוימות שבהן הושקע סכום בשווי של יותר מ-300 אלף דולר בשנייה אחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים