"האתגר המרכזי של המנמ"רים: המהפכה הטכנולוגית הרביעית"

תעשיית ה-IT חווה שינויים רבים בשנים האחרונות, ועל הארגונים והחברות להתאים את עצמם", כך אמר רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל

רענן ביבר, מנהל פעילות פוג'יטסו בישראל, יוון, טורקיה וקפריסין. צילום: ניב קנטור

"ביצוע המהפכה הטכנולוגיה הרביעית הוא האתגר המרכזי של המנמ"רים, מאחר שבעידן של כלכלה דיגיטלית, על הארגונים להפוך לדיגיטליים. תעשיית ה-IT חווה שינויים רבים בשנים האחרונות, ועל הארגונים והחברות להתאים את עצמם", כך אמר רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו (Fujitsu) ישראל.

ביבר אמר את הדברים בכנס הלקוחות השנתי של החברה, שהתקיים אתמול (ג') באווניו שבקריית שדה התעופה, במלאות שנה לסניף הישראלי שלה. האירוע, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, נערך בנוכחות עשרות נציגי לקוחות ושותפים של פוג'יטסו בארץ.

בדבריו הרחיב ביבר על פעילות הסניף ואמר כי "עברה שנה מאז שבישרתי על רעידת אדמה יפנית בכניסתה של פוג'יטסו ישראל. עברנו בשנה הזאת דרך ארוכה – מרישום החברה, עבור במציאת אנשים ומשרדים, ובהקמת מערך הפצה, וכלה בגיוס לקוחות. אלא שהאנשים הם המרכז: הכריזמה של השוק והעובדים המצוינים הם גורם מפתח בהצלחה של כל חברה, כולל של פוגי'טסו".

הוא ציין שפוג'יטסו היא חברת המחשוב החמישית בגודלה בעולם והראשונה בגודלה ביפן, יש לה 156 אלף עובדים ב-100 מדינות ומחזור המכירות שלה מגיע ל-45 מיליארד דולר בשנה. "אנחנו ממוקדים אך ורק בלקוחות עסקיים, במערכות מידע ארגוניות ובדטה סנטרים", אמר. "לכן, אנחנו במקום הרביעי בשוק שירותי המחשוב, עם מחזור של 14.5 מיליארד דולר".

ביבר ציין שהחברה מהווה One stop shop ושהגידול שלה הוא אורגני: בניגוד למתחרות בשוק ולחברות אחרות, היא לא רכשה, לא התמזגה ולא עשתה ספין אוף עם אף חברה אחרת. "המשמעות היא אינטגרציה חלקה וניהול אחוד של כל המוצרים", אמר.

לסיום הוא דיבר על Fujitsu Select Express – תכנית של פוג'יטסו, שכוללת מבחני ידע ותחזוקה של הידע, ושחברות שעוברות אותה הופכות לשותפות שלה. אמת מחשוב, איסטרוניקס, ניסקו והראל מחשבים הן חברות ישראליות שכבר עברו את התכנית.

"דיגיטליזציה מניעה את התפתחות ערוצי השותפים"

חואן מריה-פורקר, סגן נשיא וראש EERA בפוג'יטסו, אמר ש-"דיגיטליזציה מניעה את ההתפתחות של ערוצי השותפים. דיגיטליזציה וטרנספורמציה דיגיטלית משנות את השוק, בתעשיות שונות ועם טכנולוגיות שונות, ואין ארגון אחד שמסוגל לתמוך בכל זה". עוד הוא אמר כי בניגוד לעבר, שאז נציגי השותפים הטכנולוגיים של חברות הכירו בעיקר את אנשי הטכנולוגיה בהן, כיום הם באים במגע גם עם מנהלי קווי העסקים ואנשי הכספים.

בהמשך דיבר מריה-פורקר על ארבעה תחומים שפוג'יטסו שמה עליהם את הפוקוס: בינה מלאכותית, ענן, אינטרנט של הדברים ואבטחה. בתחום האבטחה הוא דיבר על פתרון האותנטיקציה של החברה. באשר לבינה המלאכותית, ציטט הבכיר סקר שערכה קנליס (Canalys) בספטמבר, שהראה שיותר מ-30% מהארגונים לא מתכוונים להטמיע AI בשנה הקרובה, 10% כבר עשו את זה, 10% יעשו זאת בקרוב, 20% – במהלך השנה הקרובה, ו-20% נוספים השיבו שכלל לא יטמיעו בינה מלאכותית.

הוא הזכיר את פתרונות פוג'יטסו בעולם הענן ואמר כי החברה תומכת ב-AWS ,Azure ובענן שלה עצמה – פרטי והיברידי. כן הוא ציין שהחברה מציעה התאוששות מאסון עם IT היברידי, לרבות את הפתרון של קומוולט (Commvault), שמאפשר לבצע אותה Off-Premise.

בתחום האינטרנט של הדברים, הוסיף מריה-פורקר, מציעה פוג'יטסו את פתרון Primeflex ל-Hadoop, שמאפשר ניתוח מקצועי של המידע. הפתרון מתאים גם לניתוח נתונים מרשתות חברתיות.

מריה-פורקר הזכיר גם את פורטל השותפים החדש של פוג'יטסו וציין כי "קהילת השותפים שלנו עוזרת להם לעשות עסקים במהירות. לצורך כך, אף שדרגנו את מרכזי התמיכה שלנו לפריסייל ולמכירות, עם תמיכה בעברית, והוספנו תמיכה באמצעות צ'טבוטים".

"הרעיון המרכזי ב-NFV – וירטואליזציה של שרתים"

בהמשך הציג גולן ברקן, אחראי צוות הפיתוח של מעבדת ה-NFV והסייבר ב-ECI, סיפור לקוח, ותיאר כיצד הפתרונות של פוג'יטסו סייעו לה בשיפור ההיצע שלה בתחום, שאליו נכנסה בשנים האחרונות.

"הרעיון המרכזי ב-NFV הוא וירטואליזציה של שירותים, להפוך את המוצרים הפיזיים לווירטואליים", אמר ברקן. "הוא מאפשר לשים את המוצר בקצה הרשת, כמה שיותר קרוב ללקוח. אין יותר מרחק בין הלקוח לספק".

"זהו פתרון מאוד רחב, שמציע דילוור מהיר של המוצרים ומאפשר לארגונים לבצע את הדברים בכמה דקות, במקום להזמין טכנאי שיעשה את זה אחרי שבוע או אפילו חודש", הוסיף.

הערכים של הג'ודו – ושל פוג'יטסו

פתחה את האירוע הג'ודוקא ירדן ג'רבי, זוכת מדליית הארד מאולימפיאדת ריו דה-ז'ניירו. ג'רבי דיברה על הערכים היפניים, כפי שהם מתבטאים הן בג'ודו והן בפוג'יטסו – שהמקור של שניהם הוא בארץ השמש העולה.

"כשהייתי בת שש התחלתי את דרכי בג'ודו והכרתי את הערכים והתרבות של הענף", אמרה. "הג'ודו לימד אותי כבוד, מחויבות, נאמנות, נחישות ודרך בלתי מתפשרת להגיע להגשמת החלום. פוג'יטסו חולקת את הערכים האלה".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"ההתנסות שלי כוללת שהיות ממושכות בטוקיו, והיכרות קרובה עם התרבות ועולם העסקים היפניים. השוק הישראלי ותעשיית החדשנות שלנו, שהם מקור לגאווה עולמית, הם מקום טוב לקליטת חברה כמו פוג'יטסו. התרבות והחדשנות הישראליות חיבקו אותי והן מחבקות גם את פוג'יטסו", הוסיפה ג'רבי.

"ישראל היא מילת באזזז ביפן"

דובר נוסף באירוע היה עו"ד זאב וייס, ראש לשכת המסחר ישראל-יפן. הוא ציין כי "בשנים האחרונות, מאז שראש ממשלת יפן הנוכחי עלה לשלטון, יש במדינה תנופה, והיחסים שלנו עם היפנים הם אינטנסיביים. כמי שנוסע ליפן מעל ל-25 שנים אני יכול להעיד שרואים ברק בעיניים של אנשי העסקים שם כשמדברים איתם על לעשות ביזנס בכל העולם".

"זה לא סוד שהיו שנים שהיפנים שמרו את היחסים אתנו על אש נמוכה, אבל הסכר נפרץ וכיום ישראל היא מילת באזזז ביפן. ישראל מקושרת אצלם לנושא החדשנות ומקום שכדאי לבוא אליו ולעשות בו עסקים", הוסיף.

הוא הדגיש שלא מדובר במגמה חד כיוונית וכי "גם הישראלים מגלים את יפן – בגלל הנחישות, היציבות, האמינות והשירות של החברות היפניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים