איך קרה שהמטבע Dogecoin שווה כעת יותר ממילארד דולר?

המטבע הפרודי - שקרוי למעשה על שם כלב גזעי יפני - הומצא בכלל כאקט לעג למטבע המבוזר, אבל עכשיו הוא שווה יותר ממילארד דולר ● ערכו עלה ביותר מ-400% בשבועות האחרונים, בזכות ההיסטריה סביב אחיו הגדול ומוביל השוק, הביטקוין

בדיחה לא מצחיקה? Dogecoin

מטבע אלטרנטיבי בשם Dogecoin  – או אם תרצו, בתרגום חופשי, מטבע-כלב – הגיע לאחרונה לערך של יותר ממיליארד דולר, ונחשב לפיכך כאטרקציה להשקיע בה, בעיקר בהתחשב בכך שערכו עלה ביותר מ-400%, יחד עם נסיקת שער הביטקוין (Bitcoin).

אבל, לפני שתשקיעו, כדאי לקחת בחשבון שה-Dogecoin נוצר בכלל כפרודיה שהתבססה על מם אינטרנטי פופולרי. ובנוסף, לדברי CNBC, "הפרויקט לא פרסם עדכון תוכנה במשך יותר משנתיים".

מטבע לחובבי שיבה אינו מכל העולם

חובבי הכלבים בוודאי מכירים את הכלב שעל שמו נקרא המטבע הפרודי – שיבה אינו, גזע כלבים ממשפחת כלבי שפיץ שמקורו ביפן – אבל גם הם כנראה יופתעו מההקשר המשונה ומכך שהמטבע הקרוי שיבה אינו עלה לתהילה, וכיום הוא שווה יותר מ-1.17 מיליארד דולרים.

הוא נוצר בשנת 2013 כדי ללעוג להייפ הגובר סביב הביטקוין. מייסד המטבע המשונה, ג'ק פאלמר, התחיל אותו למעשה בתור בדיחה, לפני שעזב את הצוות בשנת 2015. כעת הוא מודאג מכל מה שמתחולל בשוק ומהקפיצה החדה במחיר של ה-dogy שלו.

לפי הדיווחים, אף אחד מהצוותים שמנהלים את המטבע כיום אינו שוקד עליו במשרה מלאה, וכוח העבודה מורכב ממתנדבים שבזמנם הפנוי משמרים את "הבדיחה". באתר האינטרנט שלו, Dogecoin, נכתב כי: "Dogecoin הוא מטבע דיגיטלי peer-to-peer בקוד פתוח, החביב על אוהדי שיבה אינו ברחבי העולם".

"העובדה שרוב השיחות שמתרחשות בתקשורת ובין עמיתים מתמקדות בפוטנציאל ההשקעה מדאיגה, שכן הדבר מפנה את תשומת הלב מהטכנולוגיה הבסיסית ומהמטרות שעליהן התבססה התנועה הזו", אמר פאלמר ל-CoinDesk.

לדבריו, "יש לי הרבה אמונה בצוות הפיתוח של Dogecoin Core שישמור על התוכנה יציבה ומאובטחת, אבל אני חושב שזה אומר הרבה על המצב של שטח הקריפטוגרפיה באופן כללי, שמטבע עם כלב עליו, אשר לא שחרר עדכון תוכנה מעל שנתיים, מגיע לשווי שוק של מיליארד דולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים