תובנות על יזמות עם יובל טל

היזם של שתי חברות מצליחות - BorderFree ופיוניר - ממליץ ליזמים אחרים מה לעשות בהקמת חברות ומסביר למה כדאי להם להישאר בתחום שלהם ולא לפנות לתחומים אחרים, גם אם הם קורצים

25/12/2017 16:59
יובל טל, מייסד BorderFree ופיוניר. צילום: טומי הרפז

אורח המדור הפעם, יובל טל, הקים שתי חברות מצליחות. את החברה הראשונה שלו, BorderFree, הוא ייסד לפני 18 שנים. טל שימש כמנכ"ל החברה וחמש שנים וחצי מאז הקמתה מצא מנכ"ל שיכול להוביל אותה יותר ממנו בשלב שבו הייתה החברה – ופינה לו את כיסא. ב-2014 הונפקה החברה בנאסדא"ק לפי שווי של חצי מיליארד דולר.

אחרי שסיים למלא את תפקיד מנכ"ל BorderFree, ב-2005, התפנה טל להקים את החברה החדשה שלו – פיוניר (Payoneer), שמספקת פתרונות לתשלומים ברשת. כעבור חמש שנים הוא שוב מצא מנכ"ל שיכול להוביל את החברה טוב יותר ממנו בשלב שבו היא הייתה, וכך עבר מתפקיד המנכ"ל להיות נשיא פיוניר. עד היום גייסה החברה כ-270 מיליון דולר. אלפי לקוחות ברחבי העולם משתמשים במערכת שלה ומשלמים באמצעותה למיליוני חברות אחרות, ספקים ופרילנסרים. פיוניר מעסיקה כ-1000 עובדים, מתוכם 600 במרכז הפיתוח שלה בפתח תקווה.

בפרק הזה של הפודקאסט, טל משתף בתובנות שאליהן הגיע משתי החברות המצליחות שהקים ונותן טיפים ליזמים שנמצאים בשלבים שונים. הוא גם אומר מה דעתו (נכון להיום) על עולם הביטקוין, האת'ריום, הבלוקצ'יין וה-ICO.

הוא ציין כי "אני פוגש הרבה מאוד אנשים שרוצים להקים חברות ויש פה דיסוננס, כי כל אחד חושב שהתחום שלו קשה ושאם הוא יתחיל בתחום אחר, שם יהיה לו פשוט. אין תחום פשוט ואם היה כזה, כולם היו הולכים אליו – מה שהיה יוצר בעיה".

"בסופו של דבר", אמר טל, "הסיכוי של יזם להקים חברה בתחום שהוא מבין בו הרבה יותר גדול מאשר בתחום אחר. כל התחומים נראים פשוטים מבחוץ ולכן, יזם שכבר למד משהו – בצבא, בעבודה או באוניברסיטה – ידע להבדיל בין ג'אנק לזהב הרבה יותר טוב מאחרים. לכן, אני ממליץ ליזמים להישאר בעולם שלהם, עד כמה שזה משעמם ומעצבן ונמאס. אני לא ממליץ להסתכל כאתגר על העניין המקצועי אלא על האתגר שבהקמת חברה וביצירת מוצר שאנשים רוצים להשתמש בו ומוכנים לשלם עליו כסף".

לראיון המלא עם טל באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים