פייסבוק: כלי חדש לזיהוי פנים יאתר אתכם בתמונות גם כשלא תויגתם

תכונה חדשה הקרויה Photo Review תזהה את פניכם בכל צילום שבהם תופיעו על הפלטפורמה ותתריע בפניכם על כך כשלא תהיו מתויגים בתמונה ● פייסבוק גם עומדת להשתמש בטכנולוגיית זיהוי הפנים בכדי לסייע ללקויי ראייה להבין טוב יותר מה מכילות התמונות

כלי זיהוי פנים חדש לפייסבוק. Photo Review. אילוסטרציה: BigStock

כפי שכולנו יודעים, הרשת החברתית הדומיננטית פייסבוק (Facebook) מאפשרת למשתמשים לתייג את החברים שלהם ומשתמשי פייסבוק אחרים בתמונות המועלות לפלטפורמה. בעוד שהסיבה המרכזית לכך שהיא עושה זאת היא רצונה לעבות את המעורבות של כולנו בה, ולעזור לאנשים לבנות קשרים חברתיים ענפים בתוכה, החברה לוקחת כעת את תכונת זיהוי הפנים שלה צעד אחד נוסף קדימה.

תכונה חדשה ששמה Photo Review תודיע למשתמשים אם התמונות שלהם הועלו היכן שהוא בפלטפורמה, גם אם המשתמש לא תויג בתמונות אלה. הקריטריונים היחידים לפעולת התכונה הם שהמשתמש צריך להיות חלק מקהל היעד שאליו האדם העלה את התמונה, מה שמכונה audience network. אז בין אם אתם מתויגים בתמונה או לאו, אם הפנים שלכם מופיעים בתמונה כשלהי בקהל שבעבורו שיתף המפרסם את התמונה – תקבלו התראה על כך מטעם פייסבוק.

עד היום כל משתמש פייסבוק שהעלה תמונה קיבל בחירה בפני איזה audience network היא תוצג. ההגדרות שעמדו לבחירה היו: "ציבורי", "חברים", "חברים בלבד", "חברים נבחרים", או "רק אני" ו"לפי בחירה". כעת, לפי הודעתה של פייסבוק, ה-audience network שממנו יתבצע זיהוי הפנים שלכם יהיה רק בתמונות שמוגבלות ל"חברים" ול"חברים של חברים". התכונה לא תפעל על תמונות שהועלו תחת ההגדרה "ציבורי".

התכונה – למניעת התחזות וסיוע לעיוורים או כבדי ראייה

כאשר תמונה נשלחת למשתמש לבדיקה, המשתמש יכול לבחור לתייג את עצמו, לשמור את התמונה, לדווח עליה או לשתף אותה באופן חיצוני. בנוסף תינתן למשתמשים אפשרות להפעיל או לבטל את ההצעות של הכלי Photo Review.

"אנחנו עושים זאת בכדי למנוע מאנשים להתחזות לאחרים בפייסבוק", הסבירה פייסבוק את המהלך.

אבל יש גם טעם אחר, וחשוב ביותר, שלשמו תעשה הרשת החברתית הדומיננטית שימוש ביכולת הטכנית החדשה – תכונת זיהוי הפנים שלה תסייע ללקויי ראייה לזהות טוב יותר מה נראה בתמונות.

החברה אמרה כי  "לפני שנתיים השקנו כלי טקסט אוטומטי, המתאר תמונות לאנשים עם אובדן ראייה. כעת, עם זיהוי פנים, אנשים שמשתמשים בקוראי מסך יידעו מי מופיע בתמונות בעדכון החדשות שלהם, גם אם אנשים אלו אינם מתויגים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים