אמזון: סייבר מנדיי – יום המכירות הגדול ביותר שלנו עד כה

יום הקניות שהתקיים השבוע היה הגדול בהיסטוריה של קמעונאית האונליין העוצמתית, והלקוחות הזמינו בו "מאות מיליוני מוצרים" ● מכירות עונת החגים הנוכחית הגדילו את שוויו של ג'ף בזוס שהפך לא מזמן לאיש העשיר בעולם, וערכו הנקי טיפס בסוף השבוע ליותר מ-100 מיליארד דולר

שופינג זה החיים. אילוסטרציה: sanyal/BigStock

ימי קניות רודפים ימי קניות ומתחרים אלו באלו בהיקפי הרכישות העצומים שהם זוקפים לזכות קמעונאיות האונליין.

אמזון (Amazon) אמרה כי יום הקניות סייבר מנדיי (Cyber Monday) היה הגדול ביותר שלה אי-פעם ושבר את השיא הקודם שרשת ה-Prime Day, יום המכירות החגיגי של החברה שהתקיים השנה ב-12 ביולי, ושזו לו השנה השלישית ברציפות. אירוע Prime Day השנה הוגדר כ-"יום הגדול ביותר של אמזון אי-פעם" ומכירותיו רשמו עלייה של 60% מאותו יום לפני שנה.

יום המכירות, שהתקיים השבוע כמו בכל שנה ביום ב' שלאחר חג ההודיה בארצות הברית, היה גם היום הגדול ביותר אי-פעם עבור עסקים קטנים ויזמים שמוכרים באמזון, כך לטענת החברה.

"לקוחות הזמינו כמעט 140 מיליון פריטים מעסקים קטנים לבדם, וזו רק ההתחלה של עונת החגים", אמר ג'ף ווילקה, מנכ"ל חטיבת הצרכנים העולמית של אמזון.

אמזון לא חשפה את נתוני המכירות בפועל של סייבר מנדיי, אבל מה שכן ידוע הוא שמניות החברה הגיעו לאחרונה לשיאים חדשים עוד לפניו, וזאת בזכות המכירות החזקות שרשמה באירוע המכירות הבינלאומי בלק פריידיי (Black Friday) שהתרחש לאחרונה.

במונחים של האופן שבו הלקוחות קנו, אמזון רשמה עלייה של קניות באמצעות כשירים ניידים עם הזמנות דרך האפליקציה שלה שגדלו ב-50%. שוב, לא ידוע בכמה הזמנות בדיוק מדובר.

סחרחרת הקניות הגדילה את הונו של מייסד אמזון

אדובי (Adobe) דיווחה באמצעות שירות Adobe Analytics שלה על שיא של 6.59 מיליארד דולר שהושקע באינטרנט עד סוף סייבר מנדיי, ואלו מסמלים גידול של 16.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מה שהופך את היום ליום הקניות המקוון הגדול ביותר בארצות הברית עם הכנסות של כמעט מיליארד דולר יותר מאשר בשנה שעברה. בבלק פריידיי, לעומת זאת, נרשמו הכנסות של 5.03 מיליארד דולר מקניות באינטרנט.

אדובי חוזה כי השנה תהיה עונת החגים הראשונה אי-פעם שעוברת את רף 100 מיליארד הדולר במכירות באינטרנט.

עוד לפני אירוע סייבר מנדיי, מכירות אירוע הסיילים הגדול שהתקיים ביום ו', ועוד יותר מכך התחזית למכירות של אמזון באותו היום, הוסיפו לשוויו הנקי של מייסד, מנכ"ל ויו"ר אמזון, ג'ף בזוס, 2.4 מיליארד דולר ביום אחד. וכך, לאחר שהפך לאדם העשיר ביותר בעולם בשלהי החודש שעבר, שוויו הנקי של בזוס גדל עוד לאחר הבלק פריידיי האחרון ועבר את רף 100 מיליארד הדולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים